L’illa del tresor

per Mario i Miquel

A la classe, després d’acabar el conte de castellà (Querido hijo: estás despedido), a català estem llegint un llibre anomenat “L’Illa del Tresor”. Aquest llibre va acompanyat d’un quadernet d’activitats que realitzem després de llegir un tros del llibre sigui a casa o a classe.

A classe, corregim les activitats que hem fet a casa i llegim un trosset més de la història.

illa-del-tresor1

La història tracta d’un nen anomenat Jim. Arriba un pirata que no fa més que espantar la clientela amb les seves històries i cançons. Finalment, el seu pare es mor i, el pirata també es mor d’un ensurt. Uns pirates volen agafar el plànol del tresor que tenia el pirata que va venir. La mare i el Jim, corren a demanar ajuda a la guàrdia duana. Van arribar a temps perquè els pirates estaven a punt de trobar el Jim i la seva mare que estaven amagats a sota d’un pont. illa-del-tresor2Aquí es desencadena l’aventura a la recerca del tresor amagat. Després de que la tripulació elegida pel Trelawney traeixi el capità, el Trelawney, el segon de bord, el Jim i els seus criats. Finalment, els bons aconsegueixen el tresor i el reparteixen entre tots a parts iguals.

El llibre està molt interessant i tenim moltes ganes d’acabar-lo.


La primavera

Per: Rubèn i Xavi.

Ja és primavera! El dia 21 de març va començar i el 20 de juny acabarà. La primavera és la època on hi han més al·lèrgies a causa del pol·len de les flors. A la primavera la gent està més contenta, és a dir que com que ve la calor, s’acaba l’hivern i els arbres floreixen. Diu el refrany que la primavera la sang altera.

Querido hijo estás despedido

Fet per Maria i Élia

hijoA castellà hem acabat el llibre “Querido Hijo estás despedido” i ara us explicarem una mica del que va:

El Miguel és un nen molt desordenat, entremaliat i maleducat que no fa cas a la seva mare.

Ella un dia es cansa i el despedeix de ser el seu fill i s’ha de buscar la vida. Aquella mateixa tarda al cap de que passessin histories que fan que es doni conte de tornar a casa.

Llavors va parlar amb el seu veí que era advocat i l’ensenya la carta que li va donar la seva mare.

Els dos junts van fer una nova carta demanant, una readmissió. Finalment els pares d’en Miguel decideixen readmetre’l.

Ens a agradat molt el cor dels seus pares quan el van readmetre.

Padrins de lectura

Per Noelia i Nerea.

La setmana passada, el Dimarts per la tarda dec 3:00h a 4:00h vam estar amb els nens de P5 ajudant-los a llegir.

A continuació quan vam acabar de llegir el llibre els i vam explicar la historia i desprès li vam dir que fes un dibuix de la part que li havia agradat més. Quan han acabat de fer el dibuix havia de escriure una frase del que havia dibuixat.

Farem aquestes activitats per parelles uns dies més per ajudar-los a aprendre a llegir i que tinguin ganes de practicar.

Ens agrada força fer això per que es divertit i ets sents bé quan veus una persona aprendre i tu l’has ajudat.

A la selecció

Per Xènia i Carolina

Un bon dia vaig rebre una carta de la selecció, que deia que hem convocaven a uns entrenaments, i jo hi vaig assistir. Després de tota aquesta història, vam fer un campus on hi havien 60 nenes que va durar. Llavors ens van donar un sobre, on a 24 nenes les convocaven a fer un torneig contra valència i Aragó, i jo la Xènia vaig ser una d’elles. Ens van dividir en Catalunya1 i Catalunya2 i jo a Catalunya1. Nosaltres, Catalunya 1 vam guanyar contra Comunitat Valenciana i Aragó i vam perdre contra catalunya2.

Després al desembre o així, van convocar a les 24 nenes i dues més afegides, i vam fer entrenaments cada diumenge sense falta. Al cap d’unes setmanes, van treure 6 nenes, i jo vaig continuar amb la història, uns dies després, van treure4 més i vaig continuar, i al cap de 2 setmanes més van decidir les 3 nenes que farien de reserva. Finalment, jo he estat seleccionada i serè una de les que representarà Catalunya amb l’esport del basquet amb la selecció mini. Ja ho he fet a un torneig a valència i després vindran concentració a Manresa i al campionat d’Espanya a San Fernando (Cadis, Andalusia).

minifemeninajpg

La Reproducció

Per Aaron i Màrius
A principis del segon trimestre vam començar un nou tema; el que alguns esperaven des de feia temps….
La Reproducció.
Tot va començar en un matí de Febrer o Març (no me’n recordo) a l’hora de Medi Natural; amb una recopilació de coneixements, en que alguns van participar més que altres.
L’Albert, ens va donar uns paperets de color groc, i allà havíem,per grups, d’escriure els nostres coneixements o coses que ens “sonaven” respecte de la reproducció humana.
Van sortir moltes coses i les vam organitzar en un esquema. Després l’Albert ens va dir que això era el que ja sabíem i que per tant seria el que no estudiaríem. Seguint l’esquema el que hem fet és afegir els aspectes que faltaven o aclarir les coses que teníem una mica confuses. Al final hem fet un powerpoint al que cada parella ha aportat una diapositiva corresponent a un apartat del tema:
Reproducció sexual, les cèl·lules reproductives masculines i femenines, els aparells reproductors, acte sexual, fecundació, embaràs, part, mètodes anticonceptius i reproducció assistida.

Pilarín Bayés

1288347651-6132-logopremiPer Elena

Entre altres deures de Nadal havíem de pensar una idea com a mínim relacionada amb els boscos per el concurs de contes escolars que organitzava la il•lustradora Pilarín Bayés.
En passar el Nadal, a una hora de català, ens vam dividir en dos grups; uns amb la Mireia (tutora de sisè A) i els altres amb el nostre tutor, l’Albert.
Als 2 grups vam llegir les idees en veu alta i els tutors de sisè van veure que poca gent havia fet els deures. Per tant, els que no els havíem fet els havien de fer. Eren deures per pocs dies endavant.
En arribar el dia que havíem de portar per segona vegada els deures tota la classe els havien fet. Vam treure les idees i l’Albert ens va explicar els passos que s’havien de seguir per fer un conte.

1. Idea Ja l’havíem feta, aquest punt serveix per introduir-nos en la història que explicarem.

2. Marc de la història En aquest apartat havíem de descriure els personatges, el lloc on passa la història i el temps en que passa per si ho necessitàvem a la narració.

3. Plantejament Aquest apartat serveix per introduir-nos al conte. Aquí aprofitem per escriure les descripcions del punt 2. El vam començar a fer després el vam passar a l’ordinador mentre que l’Albert i Marta ens l’anaven ajudant a corregir.

4. Nus Aquest punt ens va portar molt temps. Hi havia gent que encara no havia acabat el plantejament, així que primer l’havien d’acabar. En aquest punt es on expliquem que passa a la història, l’hem de fer molt detallat.

5. Desenllaç Es l¬’últim apartat dels contes. S’ha de fer més resumit que els anteriors perquè se suposa que els lectors ja saben la “resolució” que amaga la narració. És el final del conte.

Arribats a aquest punt, 4 o 5 persones ja havien acabat el conte hi havien bastants que estaven a punt de fer-ho i 2 o 3 que anaven pel nus. El conte d’aquestes últimes persones va ser el més llarg de tots, però al final els vam poder resumir bastant.
Quan l‘Albert ens va dir que l’endemà era l’últim dia per presentar el conte, les persones que anaven més endarrerides es van afanyar molt. El dia 9 febrer, encara hi havia gent que no havia acabat el conte (però els faltava poc, eh!) Van fer l’últim spring final i, per fi, tota la classe va tenir acabat el conte del concurs de contes escolars!!
La meva opinió es que aquest treball a sigut una miqueta difícil, però al final 6è B, com casi sempre, va acabar a temps.
La veritat es que ja fa mes d’un més d’això, hem d’actualitzar el bloc!!
Necessitem comentaris, de totes les persones!!

Si voleu estar pendents del resultat podeu entrar a aquesta pàgina.

Escola de Sirenes

Per Xènia i Carolina
A meitat de curs hem canviat l’ horari amb els de 6é A perquè ells abans feien piscina i ara ens toca a nosaltres.
El primer dia de piscina ens van fer una prova uns monitors que es diuen Xavi i Franc. Quan vam acabar els exercicis que ens van fer per saber qui aniria a cada grup ens van deixar uns minuts per anar a la piscina petita a jugar. Passats uns minuts ens van fer sortir de la piscina petita i ens van dir qui aniria amb cadascun d’ells. Ens van explicar que no dirien quin era el curs alt perquè si no els que sapiguessin que aniria al curs alt no s’esforçaria. També ens van comentar que alguns podrien baixar i els canviarien de grup o també podríem pujar. Per anar a piscina dediquem una hora d’educació física i una sisena hora.
Els monitors són molt bons i graciosos.

Més Carnaval!!

La setmana del carnestoltes va ser del 28 de febrer, al 4 de març. El primer dia Dilluns en carnestoltes ens va dir tot el que havíem de fer al dia següent, la consigna va ser cabell estrafolari.

Quasi tothom de la classe ho va portar, jo més o menys. Els el dimecres el carnestoltes en el seu cos que estava en el porxo tenia enganxat un paper que deia: que havíem de portar un barret. Com abans he dit no tothom ho va portar, he de reconèixer que la majoria si i jo també. Va ser igual el dijous que la gent tenia que portar els llavis i els ulls pintats.

Van haver-hi diferents tipus de pintades, un de pallasso, un altre de noia maquillada, i més.

Els següent dia ja era divendres 4 el que vam fer un judici al carnestoltes el que protagonitzaven: el Màrius de fiscal, el Pau d’advocat, el Rubèn, en Miquel, el Diego, l’Elena i la Carolina de testimonis, ha si i en Bernat de jutge i l’Alberto de presentador.

Els nens petits van estar molt atents però no sabien que fer quan passava alguna cosa com quan condemnaven al carnestoltes amb l’exili fins l’any que ve. Després l’Alberto va dir el que teníem que fer aquella tarda que era portar una disfressa fent una gran festa al pavelló. Van ser molts grups en les comparses però quasi tothom anava de científics, jo de probeta. Va ser desprès quan va començar la festa.

I desprès de la festa per acabar de rematar una xocolatada més coca per berenar per recollir diners per les colònies.

La meva opinió es que va ser molt xulo divertit i la xocolatada una mica complicada per els venedors.

Judici al Rei Carnestoltes a Infantil

per Albert

Una nova demostració de que sabem fer les coses molt bé quan volem. Felicitats a tots els participants d’aquest èxit col·lectiu. Pensar frases pel judici, escoltar les dels altres, arribar a acords, fer el text definitiu, repartir-se els papers, acceptar un paper llarg i un de curt o fins i tot quedar-se sense paper. Tot això és important per a que el judici hagi quedat tan bé.