Fem un projecte!

Comencem un nou projecte. ha costat una mica posar-nos en marxa, però ja hi som.

1. Decisió

Abans de Nadal vam fer una llista de temes que ens agradaria tractar o que pensàvem que podíen ser bons per fer un projecte de treball. Llavors havíem de pensar arguments a favor i en contra de les diverses idees.
Els temes eren: Colònies, fem una cançó, Mitologia grega, Fonts d’energia, Ordinador per dins, Fem un mural, Els guepards, Els Egipcis, Fer un ball, Clavegueres, història de l’escola, la química.
Inicialment gairebé ningú havia portat arguments així que ho vam haver de deixar per un altre dia.

debat

La setmana següent a l’hora de tutoria vam fer un petit debat a partir dels arguments a favor i en contra de les idees penjats en un mural. Volíem veure si podíem descartar algunes de les idees. El problema, aquesta vegada, va ser que en debatre vam començar a enfrontar-nos personalment i prendre-ho com una competició, atacant a qui pensava diferent en comptes de ser constructius. Així que ho vam haver de tornar a ajornar. Finalment un altre dia ens vam poder posar d’acord i vam eliminar colònies, fem una cançó i mitologia grega. Llavors, com que no podíem eliminar cap més amb l’acord de tothom, vam fer una votació i vam escollir els tres més votats.

votacio1

Llavors vam acordar que cadascú pensaria que voldria fer si el triat finalment fos “ordinador per dins” i el mateix per a les altres dues idees finalistes.

quefaria

Aquí vam tornar a tenir problemes doncs només sis persones de la classe van fer aquesta feina. Arribats a aquest punt l’Albert va dir que si no demostràvem amb fets que teníem interés en poder decidir per nosaltres mateixos què volíem treballar, que ho decidiria ell. De fet va comentar que no calia fer un projecte de treball nou si no hi havia interés.

Alguns de la classe van proposar que tothom fes la feina acordada i que la presentaríem a l’Albert amb una nota demanant disculpes i explicant les ganes de fer el projecte. Ens va quedar així:

L’Albert ens va felicitar per la capacitat de prendre la iniciativa i no conformar-nos amb el que decideixin per nosaltres. Vam posar en comú tot el que havíem pensat que faríem en cada una de les tres possibilitats i vam fer la votació final. Vam triar Fer un mural.

Aquest projecte consisteix en fer tot el necessari per elaborar un mural a l’entrada a l’escola per la placeta amb la col·laboració dels nens i nenes d’infantil. Ens vam decidir per aquest projecte després de veure les opcions que ens donava:

Aprendre a fer un mural a la paret, Fer participar als nens de parvulari fent que els de P3 fessin els animals de la granja o alguna cosa així Els de P4 els animals salvatges P5 els animals del mar, Nosaltres preparar pots de pintura i material, Nosaltres disseny i ells decorat, Decidir de quin tema, Trobar la manera que col·laborin els petits, Fer un vídeo de tot el procés, Pintar alguna cosa que ens recordi el cole, Cada classe de parvulari pinti en relació amb el nom de la classe, Treballar amb els nens sobre la història de l’escola, Pintar amb les mans, Posar el nom a baix dels autors, Podem fer plantilles,

Decidim que el treball tindrà 3 parts: Investigació, planificació i realització.

2. Organitzem-nos

Decidim organitzar-nos en cinc grups, cada un d’ells amb el seu nom: Apm?, Color’s, Don’t homeworks, graffitis i FUM. Dins cada grup decidim establir diversos càrrecs que seran rotatius: secretari, portaveu, vídeo i expert.

També decidim com avaluarem el nostre treball durant tot el procés i al final. Acordem que durant el procés dins cada grup farem una avaluació de la feina feta. Establim què coses volem avaluar i ara cada grup ha de fer una taula per permetre que cada membre del grup pugui valorar-se a si mateix i als altres companys i companyes. Igualment acordem que al final del procés avaluarem el resultat final del mural, el vídeo de recull realitzat per cada grup i la reflexió final escrita de cadascú individualment.

Queda clar que treball final només hi haurà 1 i serà col·lectiu de tota la classe, que serà el mural. És per això que haurem de combinar el treball cooperatiu en grup petit amb el treball individual i el treball conjunt de tota la classe.

Sobre la primera fase del treball acordem que caldrà investigar sobre les següents qüestions:

Quin pressupost tenim?

Quin tipus de pintura cal fer servir?

Quin és l’estat de la paret a la que hem de pintar?

Quines coses saben dibuixar els alumnes de P5 i amb quin material treballen millor.

Com es pot passar el dibuix un cop fet en un paper al tamany de la paret?

Veure murals d’altres escoles.

Artistes i tècniques del muralisme.

Quedem que cada grup investigarà sobre un aspecte d’aquests i després ho posarem en comú per poder planificar l’execució del mural.

3. Conflicte!


/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Tabla normal”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:”Times New Roman”;
mso-ansi-language:#0400;
mso-fareast-language:#0400;
mso-bidi-language:#0400;}

Fa uns dies, l’Albert vam tenir un problema a classe: es van acumular diverses actuacions poc responsables per part de diferents alumnes de la classe. A l’educació viària, a l’autocar d’anglès, …

L’Albert va veure que la majoria de la classe no mostrava prou responsabilitat per fer una cosa de la dificultat del projecte. del mural i va dir que el deixàvem estar per no haver-nos d’enfadar més.

Una setmana després (el dilluns) tota la classe ens vam reunir a l’hora del pati per decidir que faríem perquè l’Albert s’adonés de que ens importava el projecte. Al final, uns companys de classe es van quedar a l’hora del menjador per fer un power point en nombre de tota la classe conforme volíem seguir fent el projecte.

mural_escolar_197787_t0A la tarda, entre tots li vam explicar i ensenyar a l’Albert el que havíem fet per demostrar-li, que s’adonés que volíem fer el projecte.

Finalment, després de parlar-lo i ensenyar-li tot vam decidir continuar el projecte de classe.

dimecres 18 de maig de 2011

4. Investigació

El resultat de les nostres investigacions ha estat:

PRESSUPOST DISPONIBLE. No hi ha un pressupost definit. El que necessitem sense passar-nos.

PINTURES

El tipus de pintura que hem decidit utilitzar ha sigut la pintura plàstica d’exterior, que és impermeable.

ESTAT DE LA PARET

– L’estat de la paret està bé, tot i que hi ha alguns desperfectes.

PROCEDIMENT PER PASAR UN D’UN DIBUIX TAMANY A4 A LA PARET

Hem decidit passar els dibuixos del full a la paret a escala. La manera de fer-ho serà:

1. Quadriculem el dibuix fet en el full amb quadrats que mediran 3x3cm.

2. Quadriculem la paret. Els quadrats mediran 30x30cm.

3. La copia del dibuix es farà quadrat per quadrat a la paret perquè sigui més senzill.

MURALS D’ALTRES ESCOLES

Hem buscat fotografies a Internet per agafar idees per poder fer el nostre mural. Fa dues setmanes després de tornar al projecte, vam veure fotos dels murals que tenien previst feia setmanes, i després d’això vam arribar a la conclusió de que faríem el mural amb dibuixos de nens i nenes de P4, P5, 1r, 3r i 5è. També hem agafat una frase d’ un dibuix que vam trobar i d’un altre mural (“que ningú es quedi enrere!”), i la idea de aquell dibuix del mural són nens i nenes agafats de les mans.

mural41

TIPUS DE DIBUIXOS

Hem decidit que els nens de P4 col·laborarien amb el paisatge del mural dibuixant ells mateixos elements com: Sols, arbres… etc. Els nens/as de P5,1r,3r i 5é farien dibuixos de persones i nosaltres faríem un muntatge per al nostre mural. Vam fer l’encàrrec a les mestres de cada grup dels dibuixos dient les condicions que havien de complir perquè tots fosin iguals. Per exemple que haurien d’estar pintats amb retolador i bolígraf negre.

Primer vam fer una petita explicació dient als altres cursos (P4, P5, 1r, 3r i 5è) el projecte que estàvem fent. Dit això els vam deixar uns quants dies perquè fessin els dibuixos i el divendres 13 de maig els vam recollir. El divendres a la tarda vam escollir un dibuix de cada classe de cada curs menys P4 i P5 que ho hem fet avui dimecres.

DIFERENTS MURALISTES

– Cadascú a casa ha fet una recerca d’artistes que fan murals. Hem descobert que existeixen molts artistes, diferents tècniques, de diferents èpoques i diferents estils.

Alguns exemples, són: Diego Rivera, Joan Miró, Jorge Cazares, Jose Clemente Orozco,…

5. Fem el mural

Quan vam anar a veure al director per parlar sobre el mural vam proposar tres propostes per pintar: 1. Pintar paret i columnes (Milagros pintarà la porta). 2. La Pintar només paret i 3. pintar-ho tot. Hem decidit la nº 1.

Per últim l’Alberto i el Rubén han escanejat els dibuixos escollits i un altre grup ha anat a començar a fer la quadrícula a la paret.

17 thoughts on “Fem un projecte!

  1. Bernat

    vinga classe voleu fer el projecte, jo si i no deixare que ningu prengui desisions per mi, asi a la ligera. ens em despavilar i posar-nos. et va agradar el dosier albert, e. jo crec que va ser una bona ideea, i am vas inpirar despres de la reganyina. sem dona ve fer discursos.

  2. Albertoo

    Vinga va a afanyar-se a fer aquest mural que segurament quedara impresionant 🙂

  3. Neni

    Segur q si jeee!!mill0r que els altres yo dic!!:):)xxd bno tamp0co me impressi0no tanto ok jeee bno per0 si k ens kedara bé c0m sempre!!!:)+by

  4. Albertoo

    Bueno espero i crec que parlo per tota la classe que poguessim fer aquest mural, amb les ganes que teniem i tenim de fer-lo.
    Espero que per després de setmana santa puguem tornar a seguir fent aquest mural.

  5. re$ú!!(carolina)

    Albert i classe anims per fer aquet projecte i els que tinguin ganes que ho demostrin i els qui no que pensin que aquet mural es per deixar un record a l’escola i que quan anem a l’institut i passem per alla ens en recordarem de tot el esforçs que vem fer(aixo si fem el projecte) i les coses divertidas que ens va pasar fent el projecte dew

  6. Bernat

    Clar que si classe, clar que si, podem fer-ho!!!!!! encara que pasem per sorra o vent sempre arrrivem a la meta, (algunes vegades am ferides)

  7. Màrius

    Classe, aquest projecte només depen de nosaltres i tot i que hi ha gent que diu que ho sap i que ho farà crec que el temps perdut, no és el mateix que el del pati, però som uns nens amb capasitat de fer un mural i de fer un pis si cal, si vem poder fer el nostre Gran Projecte (el de l’Astronomia) podem amb tot el que se’ns possi per davant! Que per un petit “xoc” no ens rendirem, al contari ara ja sabem justament el que NO hem de fer, i jo crec que és millor saber-ho ara que no pas quan haguem finalitzat la feina, perquè com més s’apren justament n’és dels errors.

    Albert t’agradat?

  8. N0eliiettaH

    Ja,jajaja. Cada vegada + anem avançant per0 pressa qe ja keda p0kk kurs jajah aniims classe qe n0salttres p0dem + si fem els deures qe teniim….****+by***

  9. PASSA

    tens rao marius i a mes segur que l’albert al principi creia en nosaltres en tot moment peró li hem qui esta amb nosaltre hip hip sise b

  10. @mariusmontmany (twitter)

    Fatima estic amb tu a la biblio o sigui que mes que res es perque ho veigi l’albert, doncs tu has demostrat que no pot confiar en nosaltre.. Buenu no en tots…
    Be al menys els que quedem anem a fer-ho bé!

    Som-hi sisè B!

  11. XÈNIUSKKY

    Si, però ara k ja hi som tots i keda molt poc, el k tenim k fer es seguir treballannt dur i no cagarla, per acabar-lo lo abans possimble!!!! Va gent, podem!!!!! 🙂

  12. Noelia

    Hah, graacies Bernat, auqe yah massa tard per responde jajajah! Bueno ara ja esta acabat i qe béé ens ha qedat!!!!!!!! Felicitats classsssseeeeeeeeeee!!!!!! Molt Bon estiu i qee hos vagi molt béé el insti! SORT! Adeu!*

  13. Bernat

    ah quedat com jo m’ho eh passat la meva estancia al cole, molt beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *