Pilarín Bayés

1288347651-6132-logopremiPer Elena

Entre altres deures de Nadal havíem de pensar una idea com a mínim relacionada amb els boscos per el concurs de contes escolars que organitzava la il•lustradora Pilarín Bayés.
En passar el Nadal, a una hora de català, ens vam dividir en dos grups; uns amb la Mireia (tutora de sisè A) i els altres amb el nostre tutor, l’Albert.
Als 2 grups vam llegir les idees en veu alta i els tutors de sisè van veure que poca gent havia fet els deures. Per tant, els que no els havíem fet els havien de fer. Eren deures per pocs dies endavant.
En arribar el dia que havíem de portar per segona vegada els deures tota la classe els havien fet. Vam treure les idees i l’Albert ens va explicar els passos que s’havien de seguir per fer un conte.

1. Idea Ja l’havíem feta, aquest punt serveix per introduir-nos en la història que explicarem.

2. Marc de la història En aquest apartat havíem de descriure els personatges, el lloc on passa la història i el temps en que passa per si ho necessitàvem a la narració.

3. Plantejament Aquest apartat serveix per introduir-nos al conte. Aquí aprofitem per escriure les descripcions del punt 2. El vam començar a fer després el vam passar a l’ordinador mentre que l’Albert i Marta ens l’anaven ajudant a corregir.

4. Nus Aquest punt ens va portar molt temps. Hi havia gent que encara no havia acabat el plantejament, així que primer l’havien d’acabar. En aquest punt es on expliquem que passa a la història, l’hem de fer molt detallat.

5. Desenllaç Es l¬’últim apartat dels contes. S’ha de fer més resumit que els anteriors perquè se suposa que els lectors ja saben la “resolució” que amaga la narració. És el final del conte.

Arribats a aquest punt, 4 o 5 persones ja havien acabat el conte hi havien bastants que estaven a punt de fer-ho i 2 o 3 que anaven pel nus. El conte d’aquestes últimes persones va ser el més llarg de tots, però al final els vam poder resumir bastant.
Quan l‘Albert ens va dir que l’endemà era l’últim dia per presentar el conte, les persones que anaven més endarrerides es van afanyar molt. El dia 9 febrer, encara hi havia gent que no havia acabat el conte (però els faltava poc, eh!) Van fer l’últim spring final i, per fi, tota la classe va tenir acabat el conte del concurs de contes escolars!!
La meva opinió es que aquest treball a sigut una miqueta difícil, però al final 6è B, com casi sempre, va acabar a temps.
La veritat es que ja fa mes d’un més d’això, hem d’actualitzar el bloc!!
Necessitem comentaris, de totes les persones!!

Si voleu estar pendents del resultat podeu entrar a aquesta pàgina.

8 thoughts on “Pilarín Bayés

1. N0eliiett@h

Hola a tots i a totes!!! El conte a mi hem va quedar molt bé jeje!!! I a vosaltres¿?*
    Albert quan es la entrega dels premis¿?* Aix, aix haveure qui guanya!!!

2. albertalbert Post author

A veure si tenim sort i guanya algú de la classe. De tota manera, el que jo crec és que ja heu guanyat: heu aconseguit acabar tots i totes els vostres contes (feina ben feta) i a més heu pogut practicar el procés per escriure un text llarg i complex.
    Felicitats per l’actitud encara que costés algun “enfado” pel camí.

3. Màrius

Albert, una feina ben feta sense “enfados” no està ben feta del tot; vol dir que no em aprés res en aquest cas aprenem DOBLE;)

4. xavi

segur ke guanya el meu klaro es el mejor eh! i guanyaree i maplaudiran i mira sere el millor concursant eh al loro ke no estamos tan mal ( aunke sigui mentira)

5. Neni

Jahhh!!! Xavi no et flipis tant 😉 q alomillor no guanyas jajah aixó no sa sap fins q no arriba el moment ni el diia!!! Emhhh…Nico perqué ha de guanyar el Pau un altre cop? Q no tè bastant amb l’any passat??* 🙁 jejeh!! q guanyi una altra persona!!!! 😀 😉 adeuu;)

6. carolina!

Jo volia guanyar pero al final ningu de classe a guanyat, pero m’agradat acabar el meu conte encara de que vaiga estar castigada uns dies hem vaig esforçar per acabar el meu conte!