No hi ha ningú com Nemo

Citroen-Nemo-2

Quan es parla de “Nemo” de ben segur que a la majoria els ve al cap el nom d’un peix. La pel·lícula de Disney “Buscant en Nemo” va popularitzar aquest nom, fins al punt que si hom l’introdueix a un cercador d’internet el més probable és que tota la informació que en trobi sigui sobre el film.
El fabricant d’automòbils Citroën es va adonar d’això quan va presentar un vehicle comercial amb aquesta denominació, i de seguida (com es veu a la foto) va decidir treure una versió amb els colors del peix!!
Aquest èxit de Disney ha ofegat totalment un altre que la companyia havia obtingut l’any 1954: “20.000 llegues de viatge submarí”, una pel·lícula basada en la novel·la de Jules Verne a la qual hi apareixia un altre Nemo; es tractava del misteriós capità que travessava els oceans del planeta amb el seu submarí “Nautilus”. Ara no tothom el recorda, però està clar que a Disney es van inspirar en ell per a batejar un peix que no parava de viatjar pel mar.
“Nemo” significa en llatí “Ningú”, i per això aquest nom era utilitzat pel capità, ja que ell volia ocultar el seu origen. Per al públic modern, però, ha passat a ser sinònim de viatge submarí. Sobre el que pensaven els de la casa Citroën, ja no sabria què dir.

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *