Quan es parla de “Nemo” de ben segur que a la majoria els ve al cap el nom d’un peix. La pel·lícula de Disney “Buscant en Nemo” va popularitzar aquest nom, fins al punt que si hom l’introdueix a un cercador d’internet el més probable és que tota la informació que en trobi sigui sobre el film.
El fabricant d’automòbils Citroën es va adonar d’això quan va presentar un vehicle comercial amb aquesta denominació, i de seguida (com es veu a la foto) va decidir treure una versió amb els colors del peix!!
Aquest èxit de Disney ha ofegat totalment un altre que la companyia havia obtingut l’any 1954: “20.000 llegues de viatge submarí”, una pel·lícula basada en la novel·la de Jules Verne a la qual hi apareixia un altre Nemo; es tractava del misteriós capità que travessava els oceans del planeta amb el seu submarí “Nautilus”. Ara no tothom el recorda, però està clar que a Disney es van inspirar en ell per a batejar un peix que no parava de viatjar pel mar.
“Nemo” significa en llatí “Ningú”, i per això aquest nom era utilitzat pel capità, ja que ell volia ocultar el seu origen. Per al públic modern, però, ha passat a ser sinònim de viatge submarí. Sobre el que pensaven els de la casa Citroën, ja no sabria què dir.
-
Articles recents
Comentaris recents
Arxius
- maig 2021
- juny 2019
- maig 2018
- febrer 2018
- desembre 2017
- novembre 2017
- setembre 2017
- juny 2017
- maig 2017
- abril 2017
- març 2017
- febrer 2017
- octubre 2016
- juny 2016
- maig 2016
- abril 2016
- març 2016
- febrer 2016
- gener 2016
- octubre 2015
- juny 2015
- maig 2015
- abril 2015
- març 2015
- febrer 2015
- gener 2015
- desembre 2014
- novembre 2014
- juny 2014
- maig 2014
- abril 2014
- març 2014
- febrer 2014
- gener 2014
- desembre 2013
- novembre 2013
- febrer 2012
Categories
Meta