Els japonesos també usen el llatí

Logo-asics-anima-sana-in-corpore-sano

Algunes grans companyies japoneses creuen que per a fer-se un espai als mercats occidentals necessiten utilitzar el llatí. Com exemple d’això teniu les sigles ASICS, que són el nom d’una empresa dedicada a l’equipament esportiu, i que responen a les inicials de la famosa frase “Un esperit sa en una ment sana”.
També al món de l’automòbil hi trobem exemples de l’ús del llatí, com en els models “Cultus” i “Ignis” (“culte” i “foc”) de Suzuki o el Toyota “Prius” (“primer”).
Potser el més sorprenent és l’aparició del llatí a les cançons de moltíssims videojocs japonesos. A la sèrie de “Final Fantasy”, per exemple, és ja tota una tradició. Podeu escoltar una mostra a Youtube de l’últim joc aparegut:

https://www.youtube.com/watch?v=EMBRBXe7Qro

A l’apartat d’informació del vídeo hi trobareu el text llatí i la seva traducció.

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *