La incorporació d’un infant a la llar d’infants facilita que aquest infant estableixi relacions amb altres infants i diferents adults, però al mateix temps, suposa fer front a noves situacions: han de familiaritzar-se amb un nou entorn i entrar en relació amb infants i adults desconeguts fins a aquell moment.
El període d’acolliment fa referència als primers moments que el nen o nena passa a la llar d’infants. És un procés de vinculació que fa l’infant a les noves persones i els nous espais i materials que l’acolliran. Per alguns pot ser que sigui la primera experiència de separació amb la família o el primer contacte amb una llar d’infants. Poden sorgir dubtes i interrogants: “Com ho viurà l’infant?”, “Com em sentiré com a pare/mare?”, “S’adaptarà a l’espai?”, “I amb l’educadora?”… És normal, és una situació nova per tots i totes.
I és que és evident que els infants no són els únics implicats en aquest procés sinó que la família i les persones que conviuen a la llar (les educadores i la resta d’infants) també hi tenen un paper molt important. Per aquest motiu és essencial parlar-ne per poder donar resposta a les necessitats de cada infant i de cada família.
Cliqueu al damunt de la fotografia per veure les fotografies.
FOTOGRAFIES I1
FOTOGRAFIA I2
Aconsellem una entrada gradual, progressiva. Cada setmana coneixerem a un infant i a la seva família. Els acompanyarem de forma individual, responent a les seves inquietuds, preguntes i acollint i estant presents per si els infants ens necessiten. Creiem que començar amb poques hores d’assistència i anar ampliant progressivament l’horari seria una bona manera de facilitar que l’infant s’adapti a la llar.
Les famílies podran estar amb nosaltres l’estona que necessitin, dins l’estança o a l’espai de famílies. Durant aquest temps anirem teixint vincles de confiança i col·laboració. L’estona que l’infant estigui sense el referent familiar s’anirà allargant mica en mica.