DIES D’ACOLLIMENT EN LA LLAR D’INFANTS

El període d’acolliment és el procés d’adaptació de tota la Comunitat Educativa: infants, famílies i educadores.

És el temps que necessiten els infants, les educadores i les famílies per anar-se’n coneixent i establint els primers contactes i afectes. És el temps que necessitarà un infant per acostumar-se a la llar, acostumar-se a un nou espai, amb adults i iguals que no coneix, i a unes rutines i ritmes diferents dels de casa.

Vosaltres, com a pares i mares també haureu d’adaptar-vos a l’escola, a la seva organització, a les educadores,… És del tot aconsellable portar a terme el període d’acolliment amb paciència i de manera progressiva. Evitant al principi, si és possible, llargues estades de l’infant a la Llar d’infants. Cada infant es únic i necessitarà el seu temps d’adaptació. Cal respectar les necessitats individuals de cada infant i vetllar per a que se senti bé a l’escola.

La majoria  ploren quan l’adult se’n va. Això és una reacció positiva, no preocupant. D’aquesta forma és com expressen que estan en desacord. I de fet, és bo que ho facin. També hi ha una minoria que no ploren, o d’altres que ho expressen més tard.

L’objectiu de l’escola és afavorir el procés d’acolliment, el qual esdevindrà més planer amb una relació de cooperació i diàleg entre famílies i Llar d’Infants.

Com a pares i mares, quan us mostreu segurs i confiats en la Llar i en les educadores, de forma indirecta, transmetreu aquests sentiments a l’infant i afavorireu el seu procés d’acolliment.

Aqui us deixem unes quantes imatges de com hem iniciat el curs. Cliqueu damunt de la imatge.