El professorat del CFA La Llagosta integra les noves tecnologies a l’aula

0

 

Per tal d’oferir al nostre alumnat l’ensenyament públic de qualitat i actual que es mereix, les professores i professors de l’escola de persones adultes de La Llagostaassistim a tallers sobre noves eines digitals.

En aquesta ocasió, hem après a utilitzar una pissarra digital de nova generació per afer les nostres classes més interactives i connectades amb les eines informàtiques d’avui dia.

L’educació obre portes i la pandèmia no ens les tancarà!

Carnestoltes virtual

0

Pel Carnestoltes, a l’escola, sempre ens disfressem i fem fotos conjuntes, engalanats i engalanades.

Aquest any ens hem passat al mode virtual i l’alumnat de Competic 2 ha fet treballs conjunts col·laboratius!

Encara que no ens podem tocar, si que ens podem disfressar amb màscares i mascaretes per un dia.

Us deixem algunes de les seves elaborancions.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

L’educació de persones adultes, un bé públic

0

Les darreres dades del Departament d’educació deixen clar que els centres de formació de persones adultes ofereixen noves oportunitats d’estudiar per a formar-se, actualitzar-se i millorar la cohesió social.

 

 

Que la COVID-19 no ens impedeixi seguir junts!

2

 

Els nostres alumnes de Català 2 vespre són un grup molt unit i de cap de les maneres volien perdre el contacte amb els seus companys i la mestra.

En ser un grup molt nombrós, per temes de protocols de seguretat, vam haver de dividir-lo en dos, de manera que tots dos feien una sessió presencial i una a casa. Vam fer una tutoria per parlar d’aquest tema i davant de la idea de quedar-se aïllats,  van decidir que faríem cada classe presencial per tothom, de manera que al mig grup que li tocava quedar-se a casa conectaria per internet amb la resta de la classe.

Algunes de les eines digitals que fem servir per continuar les classes des de casa són Classroom i Meet.

Ambdues aplicacions són de Google i el CFA La Llagosta va aconseguir, al juliol de 2020, que l’empresa nordamericana ens la facilités de franc, ja que som una escola pública.

 Dit i fet!

 

 

 

 

 

Ponències virtuals de l’alumnat de francés 2

4

Enguany seguim utilitzant les noves tecnologies com a eina d’ensenyament i d’aprenentatge.

Durant els primeres dies de curs vam fer formació informàtica a tots els grups i aquest n’és un dels resultats.

Els nostres alumnes han fet una tasca final sobre les seves vacances amb fotos i text al classroom. Aquesta feina constava de dues parts: una part era el treball escrit i l’altre l’exposició oral.

No cal dir que ho han fet molt bé! I hem après un munt de llocs nous per anar!

Aquí teniu alguns moments de l’exposició.

L’arbre dels desitjos

0

Aquí hi ha l’arbre dels desitjos que ens ha dibuixat el Julio, alumne del GES 2. Qui vulgui pot participar i afegir la seva petició pel 2021.

 

Ja tenim guanyadora

0

La M. José ha guanyat la panera que sortejàvem amb motiu de la Marató de TV3.

 

 

Estudiem els colors al curs de Francès 1

1

Enguany, tot el grup de Francès 1 hem fet un estudi del color.

                         Les couleurs

Hem deixat anar la imaginació jugant amb el groc, el vermell i el blau!

A partir del dibuix que ha creat l’Eduardo, ens hem engrescat a trobar totes aquestes tonalitats combinant els 3 primaris, mentre escoltàvem música francesa per ambientar-nos i aprendre els colors de manera pràctica!
Aquí teniu un petit tast:

               Les couleurs en français

 

          Tableau des couleurs

La Marató de TV3 i el CFA La Llagosta

0

Com cada any, el CFA La Llagosta col·labora amb La Marató de TV3, que enguany es dedica a la Covid19.

Videoconferència de La Marató de TV3.

Videoconferència de La Marató de TV3.

 

Hem fet una videoconferència en què en Marçal Castan, psicòleg que col·labora amb La Marató, ha explicat a l’alumnat i professorat de l’escola els aspectes més destacats de la Covid19 i també ha parlat sobre els seus efectes emocionals sobre les persones.

click per anar a la videoconfe

click per a tenir més informació

 

Per tal de col·laborar amb La Marató, el CFA sortejarà una panera plena de productes nadalencs i tots els diners aniran a parar a la investigació de la Covid19.

Panera per a La Marató de TV3

Panera per a La Marató de TV3

 

25 de Novembre

0

Avui és 25 de Novembre, Dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones.

L’alumnat de GES ha volgut participar en aquest dia assenyalat, dissenyant un cartell per a l’escola (gràcies Natàlia) i escrivint dos articles per al nostre blog (gràcies Adrià i Julio).

Us els deixem per reivindicar aquest dia tan important!

 

MUSICOTERÀPIA – EMOCIONS I VIOLÈNCIA DE GÈNERE

·      Realment ajuda la música a les dones maltractades?

Les dones maltractades pateixen d’abús físic, emocional i sexual. L’abusador estableix control i por per mitjà de la intimidació, amenaces i abús psicològic, incloent-hi insults i humiliacions. Aquest abús és un factor constant que provoca una baixa autoestima i els efectes de la música poden influir positivament per tornar a recuperar-la.

·      Projectes de musicoteràpia, en què consisteixen?

En aquests projectes dirigits per a les dones maltractades, treballen amb sessions grupals i estan perfectament planificades, basant-se en el coneixement previ sobre el grup que es treballa. L’objectiu és proporcionar una millora personal i d’autoestima per tornar a afrontar la vida amb confiança i força. Totes les sessions són actives i participatives, perquè siguin les dones les protagonistes del seu procés terapèutic. Adrià

 

MASCLISME A LA SOCIETAT

Vivim a una societat masclista des de temps enrere. La dona, no fa tant, només podia accedir al rol de cuidar la casa i tenir fills. Simplement, abans quan hi havia maltractaments, estava mal vist denunciar al marit, pel què diran. També és veritat que ara hi ha una mica més d’informació i ajuda la dona. Crec que el masclisme és una malaltia a erradicar, continuem veient a la dona com un objecte sexual.

Els nens i nenes, futurs adults, creixen i es desenvolupen en un clima de violència i poden perpetuar, d’aquesta manera, la violència. La violència té el seu origen en els petits actes, en les famílies i a les escoles. Aquests petits actes que deixem passar, que observem passivament, després violents, ens sorprenen i escandalitzen.

La necessitat d’una educació contra la violència és l’origen i la clau per a un món millor.  Julio

 

Compartim també dues pàgines web de la Generalitat de Catalunya, per si voleu navegar-hi i trobar més informació!

https://jovecat.gencat.cat/ca/temes/conviure-inclusio_social/plantar_cara_a_la_violencia/violencia_contra_les_dones/

http://dones.gencat.cat/ca/ambits/violencia_masclista/dia-eliminacio-violencia-contra-dones/

 

Go to Top