Una visita ben dolça!
Aquesta setmana hem tingut l’oportunitat de visitar una de les joies de la “Mansana de la discòrdia” de Barcelona, la Casa Amatller. Una obra arquitectònica de Josep Puig i Cadafalch encarregada per una de les famílies més dolces de la ciutat, la família Amatller.
Us sonen les xocolates Amatller? Aquelles amb caixetes de col·leccionista amb il·lustracions d’Apel·les Mestres o Alphonse Maria Mucha? Són tot un símbol de la modernitat i l’esplendor que va viure el nostre país a inicis del segle XX.
La família Amatller originària de Molins de Rei va fer créixer la seva fortuna amb esforç i inversió, passant de la producció artesanal a la producció industrial amb les més innovadores màquines portades d’Europa i d’arreu.
Amb aquesta fortuna Antoni Amatller, tercera generació dels Amatller, va poder restaurar una de les cases del Passeig de Gràcia de Barcelona i contribuir al patrimoni modernista tan distintiu de la ciutat comtal.
La casa fou restaurada entre els anys 2010 i 2014 per tal de recrear l’autèntica llar d’Antoni Amatller i la seva filla Teresa. Actualment es pot visitar com a casa-museu i val a dir que res no té desperdici: els colors, les escultures, les formes, el constant simbolisme en tota l’artesania que engalana cada una de les estances… A més, s’hi exposa l’àmplia col·lecció de vidre dels Amatller, una afició que els va fer arreplegar peces úniques per tot el món.
Tot i que la Casa Amatller és disputa la posició de construcció més bella amb edificis com la Casa Lleó Morera de Lluís Domènech i Montaner, la Casa Mulleras d’Enric Sagnier, la Casa Bonet de Marceliano Coquillat, o la seva veïna més propera la Casa Batlló d’Antoni Gaudí, hem quedat meravellats per tanta creació de fantasia. A més a més, a la sortida hem pogut fer honors a la família Amatller gaudint d’una xocolata calenteta que amb aquest fred no anava pas malament.
Deixa un comentari