Regne Animalia

Invertebrats > Artròpodes > Insectes > Dípters

Pupes de mosquit

Els mosquits i les mosques, insectes de l’ordre dípters, són holometàbols, és a dir, que pateixen una metamorfosi completa al llarg del seu desenvolupament de larva a adult. Així, les larves tenen un aspecte molt diferent al dels adults, i fins i tot viuen en medis diferents.

Les larves de mosquit tenen forma allargada i viuen capgirats a la superfície de petites acumulacions d’aigua. Aquestes larves es van desenvolupant fins que realitzen el gran canvi a adult, a partir del qual deixaran el medi aquàtic per colonitzar el medi terrestre i prendre el vol. Aquest procés de canvi radical es produeix en un estadi intermedi de pupa, període durant el qual l’insecte no s’alimenta i pateix totes les transformacions internes que necessita per convertir-se en un mosquit adult.

A la següent imatge la pupa de mosquit es troba al costat d’una larva de tricòpter:

Al Tenes al pas per Lliçà d’Amunt, entre les algues filamentoses del riu, s’ha trobat un exemplar de mosquit en estat de pupa.

Es reconeix l’abdomen, mòbil, format per diversos segments, i el cap i el tòrax fusionats, a on s’intueix ja el que seran les ales de l’adult un cop hagi mudat.