Les sortides de 3r durant el primer trimestre

Quines sortides hem fet aquest trimestre a 3r?

Aquest trimestre n’hem fet dues… Voleu saber quines? Llegiu, llegiu…

Visita a l’Ajuntament dels alumnes de 3r

El passat dijous 5 de novembre els nens i nenes de 3r vam visitar l’Ajuntament del nostre poble per conèixer l’alcalde, com són les instal·lacions de l’edifici i les tasques que fan les persones que hi treballen.

Primerament, l’alcalde, el sr. Jordi Solé, ens va rebre a la sala de plens. Un cop feta la benvinguda, va arribar el moment de començar a formular les preguntes que prèviament havíem treballat a la classe, com per exemple,  si la seva feina era molt complicada, quines projectes nous tenia per Caldes o què deia el seu programa electoral vers les escoles.

Seguidament, vam recórrer les dependències de la casa de la vila per grups. A cada pis ens explicaven que es feia i com treballaven. I sabeu què? L’alcalde va obrir-nos les portes del seu despatx!

PORTADA (Copy)Veure més fotografies

Sortida a l’Aquàrium

I el dimecres 18 de novembre va arribar! La nostra primera sortida del curs fora de Caldes ha estat a l’Aquàrium de Barcelona.

En primer lloc vam esmorzar i vam tenir una estoneta d’esbarjo abans d’entrar-hi. Un cop a dins, ens van organitzar en dos grups (3r A i 3r B) i vam començar una visita guiada pels diferents espais. Hi havia un munt d’espècies mediterrànies (de colors grisosos) i d’espècies tropicals (de colors ben llampants!). En tot moment ens explicaven les característiques de les espècies que hi havia a cada peixera, ens deixaven qüestionar tots els nostres dubtes i també podíem fer les nostres aportacions, però… el moment que tots esperàvem era el d’anar veure als taurons. No va ser fins al final de la visita que vam tenir la sort de veure’ls. Ens passaven pel damunt i els teníem ben a prop!

Tot just després, vam posar a la pràctica el que havíem vist i el que ens havien explicat. Per grups, vam fer a l’aula taller un seguit d’activitats: classificar imatges segons si eren vertebrats o invertebrats, ens van donar una safata amb un trosset de platja i, d’aquesta, havíem de triar i agafar què pertanyia a animals invertebrats. Finalment ens van deixar a la taula de cada grup un animal invertebrat (de veritat!) i amb les pistes del dossier havíem d’esbrinar quin ens havia tocat. Va ser d’allò més divertit!

Un cop acabada l’activitat, vam dinar i vam veure més peixos i els pingüins.

PORTADA (Copy)

Veure més fotografies