Línies de temps amb Dipity

DipityDipity és una aplicació gratuïta que permet la creació de línies del temps interactives. Permet seleccionar la informació més rellevant sobre un tema i organitzar-la en ordre cronològic.

És una eina multimèdia i interactiva: permet integrar àudio, vídeo, imatges, textos, enllaços, localitzacions en mapes i marques de temps.

Ajuda els alumnes a identificar unitats de temps, seleccionar la informació més rellevant sobre un tema, organitzar esdeveniments en el temps, entendre i nomenar cadascun dels elements que conformen de la línia del temps, podent-se aplicar a cadascuna de les àrees del currículum. També és potent com a eina de col•laboració.

Les línies de temps creades per Dipity poden configurar-se en diverses vistes, de manera que podem veure-les en manera línia de temps, llibre amb imatges, llista o mapa.

Musescore

MusescoreMuseScore és un programari de notació musical WYSIWYG multiplataforma i lliure, sota la llicència GNU GPL. Alguns aspectes destacats són: Screenshot

  • WYSIWYG, les notes s’insereixen en una “partitura virtual”
  • Número il·limitat de pentagrames
  • Més de quatre veus per pentagrama
  • Inserció ràpida i fàcil de notes amb ratolí, teclat o MIDI
  • Seqüenciador integrat i programari sintetitzador FluidSynth
  • Importació i exportació de fitxers MusicXML i fitxers MIDI estàndard (SMF)
  • Codi independent de la plataforma, binaris disponibles per Windows, Mac i Linux
  • Llicència GNU GPL

Aquí teniu un pràctic tutorial:

Generador de text amb textures

textanim 2.0En textanim 2.0 podreu generar en qüestió de segons,  textos amb textures , que podreu afegir a les vostres aplicacions i espais webs o blocs.

Podreu triar el  tipus, mida, textura, velocitat de l’animació, fons aplicar ombra,… de les lletres. Podreu descarregar-vos el vostre text o bé agafar el codi per inserir el text al lloc web o bloc, que us faciliten.

Podeu fer una vista prèvia de la font.

Us deixem uns models:

Pintem amb textures

Scrap ColoringAl web Scrap Coloring podreu guarnir, amb molta facilitat, els vostres rètols i/o imatges. Podreu triar entre les múltiples combinacions d’alegres i originals textures, que ens ofereixen. és preferible que es imatges tinguin 600×600 píxels, encara que el programa les pot redimensionar.

També podeu escollir algunes de les il.lustracions que ens proporcionen.

Un bon lloc on els nostres alumnes podran deixar volar la seva creativitat.

Paraules

Us oferim aquesta activitat amb la que els nostres alumnes podran escriure paraules i petites frases, adreçada a l’alumnat d¡Educació infantil i cicle inicial. A més a més, ajudarà als més petits a agafar domini del ratolí.

[kml_flashembed movie=”https://42a67bd0-a-c9e90866-s-sites.googlegroups.com/a/xtec.cat/recursos_web/home/2011/paraules.swf” width=”500″ height=”375″ wmode=”opac” /]

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Plantilla suport visual

ConnectAbility.caAl web ConnectAbility.ca podrem crear ràpidament fulls de suport visual, que podrem utilitzar a les nostres classes.

Ens proporcionen 6 plantilles diferents on podrem col.locar des d’una imatge fins a 16 en un mateix full. Podrem imprimir el full o bé crear-ne un fitxer PDF.

Una de les aplicacions destacades és poder crear pàgines de vocabulari, que podrem utilitzar en les àrees de llengua i amb l’alumnat d’acollida.

El web també disposa d’una biblioteca d’imatges o també podem posar les nostres.

Us deixem un exemple, a continuació:

La castanyera

Us oferim aquesta activitat de la castanyera, adreçada a l’alumnat de 3 anys. Ajudarà als nostres infants a agafar domini del ratolí.

[kml_flashembed movie=”https://42a67bd0-a-c9e90866-s-sites.googlegroups.com/a/xtec.cat/recursos_web/home/2011/castanyera.swf” width=”500″ height=”400″ wmode=”opac” /]

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa clica aquí.

Paraules amb llibres

AmaztypeEl web Amaztype ens ajuda a trobar llibres, música o vídeos a la xarxa. La seva peculiaritat és que en introduir la paraula de cerca ens la va escrivint amb les portades de tots els llibres que va trobant. Clicant a sobre d’un d’ells podrem trobar la informació que ens ofereix.

La cerca es pot fer per títol o autor.

Una altra opció és realitzar la captura de la pantalla on hi ha la paraula, per tal de poder incloure la imatge creada en un dels nostres treballs.

Aquí tenim un exemple:

Reciclajoc

Us presentem un joc amb el que els nostres alumnes aprendran a classificar les deixalles, per poder contribuir a la sostenibilitat de l’entorn.

[kml_flashembed movie=”https://42a67bd0-a-c9e90866-s-sites.googlegroups.com/a/xtec.cat/recursos_web/home/2011/reciclajoc.swf” width=”500″ height=”400″ wmode=”opac” /]

Captura d’imatge del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí

Text online amb Justpaste.it

Justpaste.itEl web Justpaste.it ens permet tenir a la nostra disposició una utilitat de tractament de textos senzilla en qualsevol ordinador, sense la necessitat de tenir-hi instal.lat cap programari, donat que es pot treballar directament des d’Internet.

Podem incorporar imatges i copiar un text des de Word. També ens permet crear un document en format HTML.

En acabar, i clicant el botó “Publish” podrem publicar el nostre document en Internet, per tal de poder compartir-lo. També ens permet la possibilitat d’editar-lo posteriorment.

Clicant el següent enllaç podreu veure un exemple que hem creat:

http://justpaste.it/b72

El retrat

El retratEn Roger Rey, en Fernando Romero i l’Alfonso García, creadors del portal educatiu Genmagic, ens fan la següent proposta didàctica:

EL TEXT DESCRIPTIU, EL RETRAT.

Una forma divertida de treballar la descripció amb els nostres alumnes !

És tracta de realitzar activitats interactives sobre el text descriptiu i el retrat partint d’un format pdf interactiu.

Una forma divertida de treballar la descripció amb els nostres alumnes !

Us podeu descarregar el document:

El retrat

Senyor Enigma

Senyor EnigmaSenyor Enigma és un bloc en català, pensat per ajudar a aguditzar l’ingeni dels nostres alumnes. Ens plantegen enigmes, endevinalles, jeroglífics,… També ens proposen la realització de senzills experiments.

La resposta també la trobem al mateix article.

Us mostrem un dels exemples, pensat per als més petits. Clica a sobre la foto, per tal d’accedir-hi:

La mona

Us oferim aquesta activitat sobre la Mona, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil. Ajudarà als més petits a agafar domini del ratolí, d’una manera més dolça.

Actualitzat a Genially:

Visita el nostre PADLET, per tal de tenir totes les activitats de GENIALLY publicades a mà. Accediu des del menú superior activiGENIALLY o bé clicant a sobre la imatge:

Anima i/o converteix en dibuix les teves imatges

 Cartoon Photo Al web Cartoon Photo podreu animar i/o convertir les vostres imatges en dibuixos.

Haurem de pujar la imatge. Si volem animar-la marcarem Face morphing, si la volem convertir en dibuix marcarem l’opció Convertir en dibuix animat. Marcant les dues caselles tindrem les dues possibilitats.

No cal que fem el registre, per poder penjar el resultat al nostre bloc o web, ja que ens ofereix l’oportunitat de baixar el fitxer creat.

Aquí us deixem un exemple, amb les diferents possibilitats:

Segueix el ritme amb les mans !!!

Hands SymphonyLa Associació Americana del Cor ha creat el web Hands Symphony per sensibilitzar la població sobre el fet que amb només amb l’ajut de les mans podem ajudar a una personal que ha patit un ataca de cor.

Els nostres alumnes podran triar els diferents ritmes de les mans que hi surten a la pantalla, per tal de realitzar diferents creacions musicals. La resta dels alumnes poden seguir el ritme amb les seves mans.

Podem triar coma a base entre música disco, hip-hop, o latina.


Rodamots, cada dia un mot !

RodamotsAmb RodaMots podeu rebre cada dia (de dilluns a divendres), per correu electrònic, o , un breu missatge amb una paraula o una expressió en català, amb el seu significat i un exemple d’ús.

Una bona manera d’ampliar, perfeccionar o refrescar el català.

La paraula d’avui és:

encís m

DEFINICIONS+EXEMPLES:

1 Acció d’encisar; l’efecte.
En començar a parlar i presentar el seu programa electoral, va desfer tot l’encís.
2 Allò que encisa en una persona o cosa.
L’encís del paisatge de la Garrotxa va fer que ens hi quedéssim a viure.
Té una manera de ser plena d’encisos.

ETIMOLOGIA:

D’encisar, del castellà hechizar (que també ha estat alterat en enchizar), derivat d’hechizo, ‘fetilleria; artifici de fetillers i bruixes’, de l’adjectiu hechizo, ‘postís, artificiós’, derivat d’hecho, ‘fet’. Les formes valencianes més comunes són enxís i enxisar.

Peixos – Peces

Us oferim aquesta activitat sobre els colors, adreçada a l’alumnat de 3 anys. Ajudarà als nostres infants a agafar domini del ratolí i a conèixer el nom dels colors. La podeu trobar tant en català com en castellà.

Els alumnes hauran de clicar a sobre els peixos i així podran aprendre el nom dels colors.

[kml_flashembed movie=”https://42a67bd0-a-c9e90866-s-sites.googlegroups.com/a/xtec.cat/recursos_web/home/2011/peixos.swf” width=”450″ height=”340″ wmode=”transparent” /]

Captura d’ìmatge del joc:

Per jugar a pantalla completa clica aquí.

[kml_flashembed movie=”https://42a67bd0-a-c9e90866-s-sites.googlegroups.com/a/xtec.cat/recursos_web/home/2011/peixos_cas.swf” width=”450″ height=”340″ wmode=”transparent” /]

Captura d’ìmatge del joc:

Per jugar a pantalla completa clica aquí.

Vocabulari de la farmàcia

Recentment, hem incorporat al recull de vocabulari del bloc Materials Web el vocabulari referent a la farmàcia.

Aquest vocabulari, us el podeu descarregar des d’aquí mateix o bé a la pestanya de Materials de l’esmentat bloc.

També us podreu descarregar els següents vocabularis:

  • Animals
  • El bany
  • Begudes
  • Colors
  • Cuina
  • Dolços, pastissos i gelats
  • Escola
  • Farmàcia
  • Fruita seca
  • Fruites
  • Joguines
  • Llet i derivats
  • Merceria
  • Nadal
  • Neteja
  • Pa i pasta
  • Peix i marisc
  • Platja
  • Verdures i hortalisses

Desitgem que us siguin d’utilitat !

Posa veu a les teves imatges !

BlabberizeEl web Blabberize ens ofereix l’oportunitat de fer parlar les nostres imatges.

Només haurem de seguir unes senzilles instruccions: Cliquem el botó “MAKE”. Pugem la imatges que volem animar. Situem els punts allà on volem que s’animi la imatge. Gravem un missatge o bé pugem un fitxer de so des del nostre ordinador.

Si volem penjar el resultat al nostre bloc o web, haurem de registrar-nos prèviament. Després haureu d’omplir les dades que us demanen i per últim copiar el codi que us proporciona en clicar el botó Share it !, a la pestanya HTML del vostre bloc.

Aquí us deixem un exemple:

Subtítols als vídeos de YouTube

YouTubeAlguns vídeos de YouTube, incorporen una nova utilitat que ens permet activar o desactivar els subtítols i canviar-ne d’idioma.

Hi ha molts idiomes a triar, entre ells el català.

Una bona eina per a la classe d’idioma i per a aquells alumnes amb deficiència auditiva.

El problema és que encara no es poden activar des d’una altra pàgina que no sigui la de YouTube i, per tant, quan posem el vídeo al nostre bloc queden desactivats.

Per activar els subtítols:

  • El botó de subtítols tancats (cc) apareixerà de color vermell per indicar que hi ha subtítols disponibles. Aquest botó solament apareixerà quan el vídeo disposi de subtítols o quan estiguin disponibles els subtítols automàtics. Si el botó de subtítols tancats (cc) apareix de color gris, és perquè els subtítols estan desactivats.
  • Col•loca el cursor sobre el botó de subtítols tancats (cc) situat en la part inferior dreta del reproductor de vídeo. S’obrirà el menú de subtítols.
  • Selecciona l’idioma en el qual vulguis veure els subtítols. Si el vídeo disposa de diversos idiomes, utilitza la barra de desplaçament per veure tota la llista.

Les pistes de subtítols pujades pel propietari del vídeo només estan disponibles en els idiomes indicats. Els usuaris que pugen vídeos trien els idiomes dels subtítols dels seus vídeos. Si l’idioma que desitges no està disponible, pots provar els subtítols generats mitjançant traducció automàtica.

Us presentem, a continuació, un vídeo on podreu comprovar aquesta nova utilitat:

Colors

Us oferim aquesta activitat sobre els colors, adreçada a l’alumnat de 3 anys.

[kml_flashembed movie=”https://42a67bd0-a-c9e90866-s-sites.googlegroups.com/a/xtec.cat/recursos_web/home/2011/colors.swf” width=”540″ height=”400″ wmode=”transparent” /]

Captura d’ìmatge del joc:

Clica aquí, per jugar amb la pantalla completa.

Fem cal•ligrames !!!

Typedrawing El web Typedrawing ens facilita la feina a l’hora de fer els nostres cal•ligrames. Només, hem d’escriure el text i, a continuació, triar el tipus de lletra i el color.

Farem el dibuix i veurem com es va escrivint el nostre text. Al final podrem reproduir-lo, desar-lo i enviar-lo a un amic.

Una pega, no deixa inserir-lo al bloc o lloc web.

Aquí, teniu el nostre particular cal•ligrama. BONA DIADA !!!

Posa cara de fruita !!!

FruitalizerEl web Fruitalizer ens facilita convertir la nostra pròpia cara en una sucosa fruita o verdura, sense necessitat de registrar-nos i en un moment.

Només haurem de pujar una foto del nostre rostre, que haurem d’ajustar a les mides que ens demanen, només clicant els signes + o – i posant els ulls i la boca a la línia corresponent. A continuació, situarem la resta de les parts de la cara i de seguida ens convertirem en la fruita o verdura que desitgem.

Podem triar:

Fruites: Poma , pera, taronja, plàtan i tomàquet.
Verdures: Pebrot, ceba, xampinyó, enciam i rave.

Podrem enviar als nostres amics el resultat per correu (funciona amb el navegador Explorer). Si volem la fruita sencera, haurem de fer una captura de pantalla i retallar-la amb un programa de tractament d’imatges.

En aquest sentit, trobem una aplicació a Internet amb la que els alumnes més petits podran passar una bona estona estona creant cares amb fruites i verdures.

Podreu fer-la servir amb la PDI.

Clica a sobre la imatge, per tal d’accedir-hi:

Picasa:” Educació visual 1″

Educación visual 1 Els àlbums Picasa permeten a molts dels seus usuaris crear una recopilació de materials, que ens poden ser de molta utilitat a la nostra pràctica docent.

Podreu accedir al contingut de la carpeta, clicant a sobre de cadascuna de les fotos de l’àlbum.

Us presentem ara, un magnífic recull de fotografies, organitzades per temes, que podem trobar a l’àlbum “Educación visual 1 i de les que us mostrem un avenç, en aquestes captures del lloc web.

Paraules Magnètiques

Word MagnetsEL web Triptico ens ofereix gratuïtament diferents aplicacions interactives, que podem descarregar

al nostre ordinador. És necessari el registre.

Destaquem l’aplicació Word Magnets que està pensada especialment per a ser utilitzada en les classes d’idioma.

Un cop descarregat el programa a l’ordinador, podem accedir a l’aplicació amb només un clic i, a continuació, escriurem les paraules o frases que volem utilitzar, separades per un espai. En acabar, les paraules se’ns hauran convertit en etiquetes imantades que podrem desplaçar per la pantalla, per tal de situar-les al seu lloc corresponent.

Podem canviar la mida de les paraules i el color de les etiquetes i del fons.

És ideal per a utilitzar-la amb la PDI i és tant senzill crear activitats, que fins i tot els alumnes més petits poden crear-ne.

A continuació, us oferim uns exemples d’activitats i un vídeo explicatiu de la creació d’una activitat.

A continuació, un pòster interactiu sobre l’aplicació:

Imita tres grans artistes

Us proposem emular a Pablo Picasso, Alexander Calder i Jackson Pollock a través d’unes eines de dibuix online:

  • Mobile Maker: per dissenyar una escultura mòbil al més pur estil de Calder. Fer captura de pantalla per desar el treball.
  • Jackson Pollock.org: eina que reprodueix el “dripping” o degoteig de pintura emprat per l’artista en les seves conegudes obres d’expressionisme abstracte. Cal fer una captura de pantalla del treball per desar-ho.

Personalitza la pàgina d’inici de teu navegador

Funny Logo

El web Funny Logo ens permet personalitzar el motor de cerca de Google amb el nom que nosaltres vulguem (nom propi, nom del Centre,…) També podem decidir l’estil de lletra que vulguem entre els donats (Google, Coca-Cola, Harry Potter,…).

El procediment és molt senzill i no cal registre. Després, només haurem de copiar la URL i establir-la com a pàgina d’inici del nostre navegador.

Per realitzar això, amb el navegador Firefox obert, haurem de clicar la tecla ALT, pestanya Eines i Opcions. Marcarem l’opció General i a la línia Pàgina d’inici, enganxarem la URL.

La propera vegada que obrir el navegador en sortirà la nova pàgina d’inici.

Aquí teniu un exemple amb la paraula Aula Digital, amb l’estil de Google.

Retallar un vídeo de Youtube

TubeChop

El web TubeChop ens ofereix la possibilitat d’escurçar la duració d’un vídeo de Youtube, de forma gratuïta i sense necessitat de registre.

Només hem d’accedir al web de YouTube i copiar la URL del vídeo, que obtindrem clicant el botó COMPARTEIX, que hi trobarem a sota. A continuació, l’enganxarem al lloc corresponent al wen de TubeChop i moure la barra de color rosa fins a tenir seleccionat el tros que volem retallar. El resultat és un nou enllaç i un nou codi per a incloure la secció d’interès en les nostres pàgines web, estalviant temps als nostres lectors que no hauran de visualitzar el vídeo sencer, si no és necessari.

Aquí teniu un exemple, el vídeo retallat i a sota l’original:

Tastet de PDI

Tastet de PDI Us oferim una activitat per a la PDI que hem creat i penjat a l’espai Alexandria de la XTEC. Creiem serà del vostre interès:

Es tracta d’un paquet d’activitats adreçat al professorat i alumnat que utilitza per primera vegada una PDI de qualsevol marca, en la que s’ha instal.lat el programari Notebook 10.

Fases de la tasca:

1. Presentació de les eines i les seves funcions (negre).

2. Realització d’activitats pràctiques senzilles (blau).

Aquest paquet és un material complementari que s’ha utilitzat al taller:

Iniciació a la digitalització dels centres i de les aulesIniciació a la digitalització dels centres i de les aules

Cliqueu a sobre la imatge, per tal d’accedir al material del taller:

Els portàtils i el control postural


Utilitzar el portàtil en les estones lliures o amb finalitats laborals, pot ser beneficiós sempre que tinguem hàbits saludables, com mantenir una postura correcta, fer descansos regulars o ajustar l’ordinador a les nostres necessitats (grandària dels caràcters de la pantalla, volum…).


Sempre que sigui possible, és aconsellable:


Si utilitzes el portàtil en el sofà

  • Fer descansos més freqüents perquè no és la millor postura per a l’esquena.
  • Procurar tenir l’esquena alçada i recolzada sobre un coixí.


Per alleujar la tensió muscular de les cervicals

  • Utilitzar una cadira que et permeti tenir l’esquena recta formant 90 graus amb les cuixes.
  • Relaxar el coll i mantenir-ho alineat amb l’esquena.
  • Situar la part superior de la pantalla a l’altura dels ulls.


Per alleujar la tensió muscular dels braços

  • Utilitzar un teclat i un ratolí independents.
  • Mantenir els braços i avantbraços formant 90 graus.

Per alleujar la tensió en la vista

  • Orientar el teu lloc perquè no tinguis reflexos o enlluernaments.
  • Parpellejar més freqüentment per mantenir els ulls hidratats.


L’empresa VODAFONE ha creat aquests vídeos amb consells per a la correcta utilització dels portàtils:

Acrosport

AcrosportEl web Acrosport és un web francès dedicat a l’estudi d’aquest esport i destinat al professorat d’educació física. Hi trobareu informació sobre el tema i fantàstiques imatges en 3D de piràmides de fins a sis persones, que podreu utilitzar als treballs i explicacions de les vostres classes.

Aquest material és fantàstic per a fer-lo servir amb la PDI.

[kml_flashembed movie=”http://acrosport.roudneff.com/flash/diaporamaacro3.swf” width=”500″ height=”500″ wmode=”transparent” /]

També, ens proporcionen un generador de text molt especial, que forma lletres a partir de les figures d’aquest esport. Cliqueu a sobre la imatge per començar a composar les vostres paraules.

Aquí teniu un exemple:

L’autisme

L’autisme és una alteració que afecta al desenvolupament de l’infant pel que fa a la comunicació, al llenguatge, les relacions socials, al joc i a la capacitat d’enfrontar-se a canvis i a situacions noves o per desenvolupar comportaments variats.

A continuació, us mostrem una presentació sobre els aspectes més significatius dels nens i nenes amb autisme i que ens pot ajudar a conèixer i comprendre millor aquests infants. Aquest document no ha de servir com a base de cap diagnòstic, que sempre ha d’estar a càrrec d’un especialista.