I love PDF

IlovePDFIlovePDF és una aplicació online amb la que podrem posar un únic document diversos fitxers en format pdf o bé, separar en pàgines un document. No ens cal registre i és una aplicació completament gratuïta.

El límit de mida és de 80 megues per fitxer. Podrem ajuntar fins a deu documents, a la primera opció.

 

Problemates 1

Us oferim la primera activitat de la sèrie Problemates adreçada a l’alumnat de l’últim curs d’educació infantil.

Els alumnes hauran de resoldre problemes visuals de suma o resta (quantitats fins el 10), amb un contingut textual mínim, per facilitar la seva resolució. Aquests problemes també estan adreçats als nouvinguts.

Les imatges estan extretes del portal educatiu ARASAAC i estan pensades per facilitar la comunicació d’aquelles persones amb alguna mena de dificultat en aquesta àrea.

Actualització a Genially:

Visita nuestro PADLET, para de tener todas las actividades de GENIALLY publicadas a mano. Acceded desde el menú superior activiGENIALLY o bien clicando encima de la imagen:

Pixlr-O-matic

Pixlr-O-maticPixlr-O-matic és un lloc web que ofereix la possibilitat de posar diferents efectes a les nostres imatges, de forma totalment gratuïta i en només un parells de clics.

La imatge a modificar la podem pujar des del nostre ordinador o obtenir-la directament des de la webcam. En finalitzar, la podem descarregar al nostre ordinador.

Els resultats obtinguts són realment sorprenents.

A continuació, us deixem uns exemples:

ArtisTIC

Us oferim aquesta activitat, amb la que els vostres alumnes podran realitzar fantàstiques creacions artístiques.

Està pensada per l’alumnat d’Educació infantil i Cicle Inicial.

Un cop acabat el dibuix, fins i tot podran imprimir-lo.

[kml_flashembed movie=”http://www.xtec.cat/~ealcaraz/flash/2011/artisTIC.swf” width=”510″ height=”485″ wmode=”opac” /]

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

YouTube EDU, el Youtube de les escoles

Google ha pres la decisió de crear un canal escolar de YouTube. Amb aquest canal de consulta es tindrà accés a milers de vídeos de caràcter pedagògic.

Es tracta d’un projecte que pretén potenciar l’ús responsable i formatiu de YouTube a les aules.

A continuació, us apuntem les característiques del servei, segons consta al seu bloc:

Complet

YouTube per a escoles et dóna accés a centenars de milers de vídeos educatius a YouTube EDU. Això inclou lliçons breus de professors d’arreu del món, cursos complets de les millors universitats del planeta, desenvolupament professional d’educadors d’experiència acreditada i vídeos inspiradors de líders d’opinió.

Adequat per a l’escola

Els administradors de les escoles i els professors poden iniciar la sessió i mirar qualsevol vídeo, però els estudiants no poden iniciar la sessió i només se’ls permet mirar vídeos de YouTube EDU i vídeos afegits pel seu centre educatiu. Tots els comentaris i els vídeos relacionats estan desactivats i la cerca està limitada als vídeos de YouTube EDU.

Personalització

Els centres educatius poden personalitzar el contingut de què disposin. Tots els centres educatius obtenen accés a tot el contingut de YouTube EDU, però els professors i els administradors també poden iniciar la sessió a YouTube i crear les llistes de reproducció dels vídeos que estaran disponibles al teu centre educatiu.

Professors

Fes servir els vídeos de YouTube per completar les teves lliçons a l’aula, per iniciar una conversa i per convertir en pràctica la teoria; i submergeix-te en la ment de l’estudiant visual, entre d’altres. YouTube.com/Teachers ajuda els professors a aprendre com fer servir YouTube com un eina educativa sòlida.

Cliqueu a sobre la imatge, per accedir al vídeo promocional:

El ninot

Us oferim aquesta activitat adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil.

Els nens i nenes hauran de decorar el ninot de neu i els avets, arrossegant els objectes al lloc corresponent. Podran experimentar amb diferents complements.

L’activitat els ajudarà a col·locar correctament les parts de la cara i a agafar destresa amb el ratolí.

ATENCIÓ: Els objectes sobrants els hauran de retornar al seu lloc.

[kml_flashembed movie=”https://42a67bd0-a-c9e90866-s-sites.googlegroups.com/a/xtec.cat/recursos_web/home/2011/ninot.swf” width=”800″ height=”380″ wmode=”opac” /]

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa clica aquí.

De PowerPoint a Flash

Cut mp3Us presentem un programa gratuït amb el que podreu transformar ràpidament un PowerPoint, (.ppt .pps .pptx) en una aplicació Flash. Així podreu reproduir la vostra presentació de diapositives en un navegador, sense que perdi cap de les seves funcionalitats i efectes.

Es tracta de iSpring. Cliqueu a sobre la imatge, per tal d’accedir al web de descàrrega del programa:

Com a exemple, hem triat un dels exercicis creats per Alberto Abarca, de la sèrie “Dónde està ?”, que treballen la memòria en format PowerPoint i que hem traduït al català.

Clicant a sobre la pantalla podrem realitzar l’activitat:

Els exercicis estan en castellà, però són de fàcil traducció.

[kml_flashembed movie=”https://42a67bd0-a-c9e90866-s-sites.googlegroups.com/a/xtec.cat/recursos_web/varis/Onhies%201.swf” width=”500″ height=”400″ wmode=”opac” /]

Exercicis de memòria i atenció

Us presentem, a continuació, uns exercicis creats per Alberto Abarca, de la sèrie “Dónde està ?”, que treballen la memòria en format PowerPoint. Per poder utilitzar-los, haureu de clicar a sobre de cada fitxer i executar-lo al vostre ordinador.

Els exercicis estan en castellà, però són de fàcil traducció.

El tresor

Us oferim aquesta activitat adreçada a l’alumnat de l’últim curs d’Educació Infantil.

Els nens i nenes hauran de trobar el tresor amagat, a partir de les indicacions que dóna el programa.

ATENCIÓ: Per cercar el tresor, cal arrossegar el submarí.

[kml_flashembed movie=”https://42a67bd0-a-c9e90866-s-sites.googlegroups.com/a/xtec.cat/recursos_web/home/2011/tresor.swf” width=”500″ height=”380″ wmode=”opac” /]

Captura d’imatge de l’activitat:

Per jugar a pantalla completa clica aquí.

Premi The versatile Blogger

Des del bloc “Deixant Petjades” de la Noèlia Solà ens arriba aquest gratificant comentari:

Moltes gràcies per compartir tots els teus materials. Trobaràs un petit agraïment a …

http://deixantpetjades.blogspot.com/2011/11/premi-versatile-blogger-lentrada-al.html

Ànims!
Noèlia

Moltes gràcies a tu Noèlia, per haver pensat en Recursos web a l’hora de realitzar aquesta menció i atorgar aquest premi (The versatile Blogger). Em sento molt orgullosa de formar part d’aquesta llista de blocs que tan m’agraden i que segueixo amb assiduïtat. També m’alegra saber que visiteu el bloc i que els materials que hi trobeu, us són utilitat.

Com molt bé dius a la teva bitàcola, “Aquests premis tenen quelcom especial ja que els seus objectius són enfortir les relacions entre blocaires, conèixer una mica més a fons que hi ha darrera de cada bloc i, al mateix temps, donar a conèixer altres blocs interessants fent encara més gran aquesta xarxa de recursos”.

Amb la finalitat d’assolir aquests objectius, aquest premi porta incloses una sèrie de condicions:

1. Dir qui te l’ha concedit: Deixant Petjades
2. Dir 7 coses sobre un mateix:

  • Sóc especialista D’E. Especial i coordinadora d’Informàtica al meu Centre.
  • M’agrada el dia a dia amb els alumnes i aprendre dels infants.
  • M’apassionen les noves tecnologies.
  • Perdre’m en un paisatge de mar, em fa renéixer.
  • Crear em dóna molta satisfacció.
  • La família és molt important per mi.
  • Trobo cada cop més interessant… Compartir.

3.Passar el premi a 15 blocs amics:

Coincideixo plenament en el llistat de Deixant petjades i apunto d’altres per tal de no repetir.

Recursos para la educación infantil
Diana Educació
Pescant idees
Fem manuals
TIC, llapis i paper
Velosipios
Eplion
Recursos para el aula
Aprenem TIC
De mestr@ a mestr@
NaturalsOM
Aula de PT
Informática para Educación Especial
Racons de colors
Racó TIC

La meva família

My familyUs presentem una divertida aplicació amb la que els nostres alumes podran passar una bona estona intentant repoduir la seva família de la manra més fidel possible. Podran afegir els germans/es, els bebès i també les mascotes. Després, podran triar els colors de fons i del traç amb el que es dibuixa la família.

També podem utilitzar-la per tal que els alumnes dibuixin els seus amics, els compnys/es de taula,…

Cliqueu a sobre la imatge, per tal d’accedir-hi:

Youtube a pantalla completa

Ara, que les PDI cada cop estan més presents a l’aula, resulta interessant conèixer la forma de visionar vídeos de Youtube directament a pantalla completa, per tal d’evitar la molesta publicitat del vídeo i la que envolta el reproductor.

En aquestes imatges podeu observar diferència:

 

 

 

Crear l’enllaç resulta tan fàcil, com substituir els caràcters /watch?v= de la URL del vídeo pels caràcters /v/.

Cliqueu a sobre dels enllaços, per tal de veure el fabulós vídeoContes pour petits et grands (llàstima que només estigui en francès), en el dos formats.

http://www.youtube.com/watch?v=CH_kJe6SJlY

http://www.youtube.com/v/CH_kJe6SJlY

 

Observeu com al segon vídeo, la publicitat ha desaparegut totalment.

Mosaic

Us oferim aquesta activitat adreçada a l’alumnat del Cicle Inicial i de l’últim curs d’Educació Infantil. Els nens i nenes hauran de demostrar les seves capacitats d’atenció i observació.

Els nostres infants també podran demostrar la seva creativitat, creant els seus propis dissenys.

[kml_flashembed movie=”https://42a67bd0-a-c9e90866-s-sites.googlegroups.com/a/xtec.cat/recursos_web/home/2011/mosaic.swf” width=”500″ height=”300″ wmode=”opac” /]

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa clica aquí.

El geni

Us oferim aquesta activitat de numeració fins el 100, adreçada a l’alumnat de Cicle Inicial. El seu plantejament com a joc farà més fàcil l’assimilació d’aquestes quantitats als nostres alumnes.

NOTA: S’ha d’escriure el número a endevinar, a dintre la bola.

[kml_flashembed movie=”https://42a67bd0-a-c9e90866-s-sites.googlegroups.com/a/xtec.cat/recursos_web/home/2011/geni.swf” width=”500″ height=”400″ wmode=”opac” /]

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa clica aquí.

Protocol detecció dislèxia

Protocol detecció DilèxiaEl Departament d’Ensenyament ha presentat les eines per a la detecció i actuació en la dislèxia des d’infantil a cicles postobligatoris.

Es tracta d’un protocol, elaborat pel Col·legi de Logopedes de Catalunya, que té com a principal objectiu la detecció precoç dels casos d’alumnat amb dislèxia i la promoció de la seva atenció.

Aquesta nova eina aplega un conjunt de materials adreçats a oferir al professorat mecanismes per a detectar els casos de dislèxia a les aules i poder actuar. Els documents permeten donar resposta a les situacions de dislèxia en el marc de l’escola i l’institut i amb un cost reduït per a les famílies. El protocol està adreçat al professorat dels centres i implica a totes les etapes educatives, des de segon cicle d’educació infantil fins a batxillerat i cicles formatius d’FP.

En cadascuna de les etapes els docents disposaran de material per detectar aquelles mancances que poden ser indicatives de dislèxia segons les franges d’edat, així com de les pautes d’actuació i intervenció per a cada etapa.

Us presentem, a continuació, el material adreçat als escolars d’Educació Infantil i Primària:

Biblioteca Gerardo Diego

Biblioteca Gerardo DiegoAl bloc de la biblioteca Gerardo Diego de Cantabria podem trobar activitats interactives de creació pròpia, amb les que pretenen entretenir i fer gaudir dels llibres i de la lectura, als seus lectors i lectores.

Us presentem un parell que hem trobat molt interessants:

Preguntes i respostes

Crea la teva pròpia història amb aquesta aplicació. Pots jugar des d’aquest espai o bé clicant aquí, per accedir a l’enllaç:

[kml_flashembed movie=”http://dl5.dropbox.com/u/11348052/rodari/preguntas.swf” width=”500″ height=”400″ wmode=”opac” /]

Llibres per escoltar

Tria el llibre que vols escoltar i torna a clicar, per aturar-lo. Ideal per treballar la comprensió oral. Pots jugar des d’aquest espai o bé clicant aquí, per accedir a l’enllaç:
[kml_flashembed movie=”http://dl.dropbox.com/u/11348052/libreria/libreria_completa.swf” width=”1000″ height=”700″ wmode=”opac” /]

“Hacia la escuela 2.0”

Hacia la la escuela 2.0Us recomanem el llibre electrònic Hacia la escuela 2.0 de José Antonio Millán i publicat per SM. L’autor mostra als professionals de l’ensenyament les diferents eines 2.0 (webs, blocs, publicació fotografies,….) i les possibilitats que en tenen, animant-nos a portar-les a la pràctica diària.

Cliqueu la imatge, per tal d’accedir-hi:

 

Panellets

Us oferim aquesta activitat de comptar. Aprofitant que la Castanyada està a punt d’arribar, comptarem panellets !!! Aquesta activitat està adreçada a l’alumnat de 4 anys. Ajudarà als nostres infants a assolir les quantitats fins el 9, d’una manera més entretinguda.

[kml_flashembed movie=”https://42a67bd0-a-c9e90866-s-sites.googlegroups.com/a/xtec.cat/recursos_web/home/2011/panellets.swf” width=”500″ height=”400″ wmode=”opac” /]

Captura d’imatge de l’activitat:

Per jugar a pantalla completa clica aquí.

Converteix-te en un artista !!!

Pop Art MachinePop Art Machine és una fantàstica aplicació, amb la que podreu transformar les vostres imatges en diferents estils pictòrics, en un sol clic.

Només, haureu de pujar la imatge que vulgueu canviar o bé enganxar la seva URL al lloc corresponent. A continuació, haureu de triar l’estil que us interessi entre els 26 disponibles. En algun cas, podreu canviar, a més a més, el color o mida de les peces, clicant un altre cop el mateix botó.

Aquí, us deixem un exemple:

 

 

Mots encreuats

Us oferim aquesta activitat de mots encreuats, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil Cicle Incial, amb la que els nostres alumnes podran ampliar el vocabulari i millorar l’ortografia. Els encreuats s’han de resoldre amb majúscules i posant els accents a les paraules.

Actualització a Genially:

Visita el nostre PADLET, per tal de tenir totes les activitats de GENIALLY publicades a mà. Accediu des del menú superior activiGENIALLY o bé clicant a sobre la imatge:

PosteRazor: Crea el teu pòster !

PosteRazor PosteRazor és un software gratuït amb el que podem crear un pòster gegant, a partir d’una imatge.

L’aplicació és molt ràpida i en breus minuts tindrem el nostre pòster llest per desar-lo en un PDF i imprimir-lo més tard.

Podem triar la mida del full que farem servir. És important deixar un marge, que ens servirà com a zona d’unió i que evitarà que cometem errors a l’hora de retallar i enganxar el paper.

Com a aplicacions a aquest recurs tenim: guarnir aules i passadissos, recolzar un a explicació oral, crear puzles,…

El següent vídeo ens explica les passes a seguir:

 

Models

Us oferim aquesta activitat, sobre observació i reconeixement d’imatges, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil. També, ajudarà als nostres infants a agafar domini del ratolí.

Clicant a sobre dels botons MARGE, FONS, IMATGE, hauran de copiar el model de l’esquerra.

[kml_flashembed movie=”https://42a67bd0-a-c9e90866-s-sites.googlegroups.com/a/xtec.cat/recursos_web/home/2011/models.swf” width=”500″ height=”400″ wmode=”opac” /]

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa clica aquí.

Infoactivitat: La ciberseguretat

Cada cop més, Internet està present a la vida dels nostres escolars. Amb aquest recurs, poden aprendre, comunicar-se, jugar,… però també es troben amb possibles riscos i problemes de seguretat. Els alumnes i les seves famílies n’han de ser conscients d’aquests perills i han de tenir la informació necessària per superar-los.

D’altra banda, el professorat ha d’educar en el seu ús segur i responsable.

Us proposem una activitat amb la que els alumnes podran conèixer aquests perills i estar alerta, d’una manera lúdica.

DESCÀRREGA DEL MATERIAL

Clica a sobre la imatge:

MATERIALS

El Camell

Us oferim aquesta activitat sobre el personatge popular de la Festa Major de Molins de Rei: El camell, adreçada a l’alumnat de 3 anys. Ajudarà als nostres infants a agafar domini del ratolí.

[kml_flashembed movie=”http://www.xtec.cat/~ealcaraz/flash/2011/camell.swf” width=”500″ height=”400″ wmode=”opac” /]

Captura d’imatge de l’activitat:

Per jugar a pantalla completa clica aquí.

Post’it Creator

Post’it CreatorAl web Post’it Creator ens ofereixen una divertida aplicació on podrem deixar volar la nostra imaginació, creant fantàstic dibuixos amb pòsits o bé podrem utilitzar els models que podem trobar a la seva col•lecció.

En finalitzar, el podrem imprimir per tenir el model a mà, perquè els alumnes més petits els puguin reproduir.

També, podem desar la nostra creació i ens l’envien per corrreu electrònic. Fins i tot ens dieuen qunts post’its de cada color hem utilitzat.

Aquí teniu alguns exemples de la seva galeria:

Els materials del bloc Hop’Toys

Al web Hop’ Toys ens ofereixen interessants materials de descàrrega gratuïta.

La descàrrega és immediata i es fa en només un clic. El fitxer s’obrirà en el navegador web i el podrem desar al nostre ordinador o bé imprimir-lo directament. S’ha de tenir en compte que si el fitxer és massa gran pot trigar una mica en carregar-se.

Us deixem aquests exemples: el joc Al mercat i els jocs de les famílies dels aliments i els de la casa.

Viscosity

ViscosityAl web Viscosity els vostres alumnes podran passar una bona estona creant imatges plàstiques. A partir d’una sèrie de línies que podran canviar de mida, color,… aplicaran diferents deformacions fins a trobar el disseny.

Aquesta aplicació es pot treballar també amb els alumnes més petits, per tal que agafin destresa amb el ratolí.

Una eina molt vistosa per la la PDI.

Clica la imatge, per tal d’accedir a l’aplicació:

http://windowseat.ca/viscosity/create.php

Vídeo-diccionari infantil

AdivinaAl web Adivina, podreu trobar un excel.lent diccionari visual en castellà, explicat per nens i nenes d’educació Infantil i Cicle Inicial.

Els infants protagonistes defineixen un concepte breument i els que visualitzen els vídeos han d’endevinar de quina paraula es tracta.

Un excel.lent recurs per ampliar el vocabulari i millorar la comprensió oral, que podem utilitzar amb la PDI.

Cliqueu a sobre la foto, per tal d’accedir-hi:

Aquí us deixem un exemple: