Us presentem el Portal de CREENA el Centre de Recursos d’Educació Especial de Navarra on trobarem un munt d’interessants materials i informació.
Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir-hi:
Us presentem el Portal de CREENA el Centre de Recursos d’Educació Especial de Navarra on trobarem un munt d’interessants materials i informació.
Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir-hi:
El blog Blockposters ens ofereix la possibilitat de crear els nostres pòsters a partir, de qualsevol imatge en format .jpeg de forma gratuita i sense necessitat de registre.
L’aplicació amplia la foto i la descompon en tants fulls com vulguem (a partir 5 cinc fulls és de pagament i també si volem eliminar la marca d’aigua). A continuació podem descarregar el fitxer .pdf i imprimir-lo. En enganxar els fulls, obtenim una imatge total de mida molt més gran.
Aquí us deixem un exemple amb aquesta imatge del Banc d’imatges lliures de Morguefile i el resultat amb els fulls del pòster.
El web Montenegro ens ofereix la possibilitat de generar de forma totalment gratuïta i a l’instant fulls de sopes de lletres en format PDF. Ens permet desar la sopa en color, escala de grisos i en blanc i negre. L’únic inconvenient és que els enunciats els tindrem en castellà, cosa que es pot solucionar esborrant-los, després d’imprimir la primera còpia.
El resultat serà el següent:
Us oferim la primera activitat de la sèrie “Qui soc?”, adreçada al Cicle Inicial de primària i amb la que els alumnes podran realitzar exercicis de comprensió lectora i ampliar el seu vocabulari sobre diferents objectes.
Els nens i nenes podran triar el tipus de lletra amb la que realitzar la lectura: majúscula, manuscrita, imprempta.
Actualització a Genially:
Visita el nostre PADLET, per tal de tenir totes les activitats de GENIALLY publicades a mà. Accediu des del menú superior activiGENIALLY o bé clicant a sobre la imatge:
Us recomanem visiteu el tauler “Fotos escrits” del Pinterest de Recursos Web on trobareu una àmplia selecció d’imatges que podran ser un punt de partida per desenvolupar la creativitat literària del nostre alumnat.
Aquí us en deixem un exemple. Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir-hi.
El Departament d’Ensenyament ha posat a la nostra disposició uns materials de suport que poden ser d’utilitat per comentar i reflexionar amb els docents, els alumnes i les famílies, els fets relacionats amb els atemptats terroristes.
Per poder compartir emocions, dubtes, pors, angoixes, esperances…. és necessari fomentar situacions que permetin escoltar, preguntar i expressar.
Per accedir a la informació, només cal clicar a sobre de la imatge:
Com a complement del joc PICTOESCRIU.VOCALS+PM, hem creat aquests fulls de lectura. Els pictogrames ajuden els nostres infants a reconèixer ràpidament les diferents síl·labes, sobretot si al començament van acompanyats dels sons que es treballem a l’activitat interactiva.
Aquest material està especialment recomanat per a l’alumnat amb TEA i amb nens i nenes que tenen dificultats en l’adquisició de la lectura.
Altre material de la sèrie:
Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir l’enllaç de descàrrega:
Us oferim, a continuació, la segona activitat de la sèrie “Pictescriu” adreçada als alumnes que tenen dificultat per aprendre a llegir, alumnes amb TEA i també permet assolir la lectoescriptura més ràpidament als nenes i nenes dels primers cursos d’Educació infantil. Els pictogrames ajuden a la comprensió de la paraula, amb més facilitat. En aquesta ocasió, es treballen les paraules que tenen vocals + “PM”.
És una activitat ideal per treballar amb la pissarra digital, amb tot el grup-classe.
Els nens i nenes podran triar el nivell a treballar:
APRÈN: Podran aprendre i observar com s’escriuen les síl·labes de les vocals + P i també el vocabulari.
ESCRIU: Podren trian entre sis nivells de dificultat. Hauran d’escriure la paraula. En acabar, hauran de clicar a sobre el botó “Comprovar” i, si la paraula no està escrita correctament, el programa marcarà en vermell les lletres equivocades.
Altres activitats de la sèrie:
Captura de pantalla del joc:
Per jugar a pantalla completa, clica aquí.
Google ha creat una plataforma d’aprenentatge digital que permet a l’estudiant o empresari adquirir competències digitals de forma totalment gratuïta.
La capacitació està formada per 23 temes per realitzar al nostre ritme, amb quatre lliçons en format vídeo dins de cada tema, en finalitzar la formació Google expedirà un certificat.
Cliqueu a sobre de la imatge, per d’accedir a l’enllaç:
TV3 ha emès, aquest diumenge, una edició especial de l’informatiu infantil, Info K, JUNTS CONTRA LA POR, centrada en els atemptats de la setmana passada a Barcelona i a Cambrils.
Clica la imatge, per tal de visualitzar el vídeo:
Davant un conflicte bèl·lic o un atemptat terrorista es genera una sobreinformació i un al·luvió d’imatges en diversos mitjans de comunicació que, de ben segur, generen un efecte en l’infant i per tant hem de gestionar de forma proactiva com abordar els seus dubtes i temors.
Ingeborg Porcar, directora de la Unitat de Trauma, Crisi i Conflictes de Barcelona (UTCCB) ens detalla com hem d’abordar totes les inquietuds dels nens en sentir notícies o veure imatges d’atemptats terroristes.
Us oferim aquesta activitat, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb el que els nostres alumnes podran comptar del 0 al 9.
Aquesta activitat també pot ser utilitzada amb alumnes amb TEA.
Captura de pantalla del joc:
Per jugar a pantalla completa, clica aquí.
Des del web Owl & Mouse ens permeten realitzar i imprimir diferents mapes del món a mida gegant.
Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir a l’enllaç:
L’Ajuntament de Vitòria-Gasteiz ha publicat el fulletó, adreçat al professorat: Resolució pacífica dels conflictes. En aquest document ens plantegen la necessitat d’educar en la convivència dins i fora de l’escola.
Al web Labeley ens ofereixen la possibilitat del crear el nostre propi emoji. En uns instants i d’una mera molt intuïtiva els nostres alumnes, fins i tot els més petits, podran crear tants emojis com puguin imaginar i de forma totalment gratuïta.
Us oferim aquesta activitat, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb la que els nostres alumnes podran practicar la seriació.
És una activitat ideal per als alumnes amb TEA.
Captura de pantalla del joc:
Per jugar a pantalla completa, clica aquí.
De vegades, ens interessa gravar l’àudio que sentim des del nostre ordinador. Audacity en ho permet fer d’una manera molt senzilla.
Hem d’anar a Audio host, que trobarem a sota dels controls de Pausa, Play,…) i triarem l’opció Windows WASAPI, especificant la font d’àudio. A continuació, només haurem de prémer el botó de gravació d’àudio.
A la imatge trobareu, emmarcat en vermell, com han de quedar.
L’ADIXMUR (Associació de Dislèxia i altres dificultats de l’Aprenentatge de Múrcia) ha creat aquesta Guia de la dislèxia per a paresque tracta de donar resposta amb les nombroses preguntes que se li plantegen als pares des del moment que se li detecta la dislèxia al seu fill/a.
El Centre de prevenció del bullying, creat en col·laboració amb el Yale Center for Emotional Intelligence, és un recurs per a adolescents, pares i educadors que busquen ajuda i recolzament en qüestions relacionades sobre el bullying i un altre tipus de conflictes.
El centre ofereix plans detallats que inclouen orientació sobre com iniciar converses importants amb víctimes de bullying, pares de fills víctimes de bullying o qui s’acusa de fer bullying, i educadors els alumnes dels quals s’han vist involucrats en casos de bullying.
Clica a sobre de la imatge, per tal d’accedir-hi:
Us oferim aquesta activitat, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb el que els nostres alumnes podran comptar del 0 al 9. Els alumnes podran triar entre dos tipus d’activitat:
Aquesta activitat també pot ser utilitzada amb alumnes amb TEA.
Captura de pantalla del joc:
Per jugar a pantalla completa, clica aquí.
A la web de Gigntext ens ofereixen la possibilitat d’afegir text a un gif animat, ja sigui indicant la seva URL, com pujant un que tinguem emmagatzemat al nostre ordinador (màxim 100 MB). Podrem triar la font i el seu color. Així mateix, podrem editar el gif modificant la seva mida, afegir imatge, controlar la velocitat del gif,…
Un cop hem acabat, obtindrem un enllaç per poder posar-lo al nostre lloc web i compartir-lo a través de les principals xarxes socials.
Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir al lloc web:
En aquest vídeo ens mostren com utilitzar una extensió de Chrome per poder extreure fotogrames de vídeos de Youtube amb la mateixa resolució que la de pròpia filmació.
Us recomanem aquest programa sobre intel·ligència emocional al Cicle Superior (10-12 anys) editat per la “Diputación Foral de Guipuxkoa”, adreçat tant al professorat com a les famílies.
Us oferim aquesta activitat, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb la que els nostres alumnes podran iniciar-se en la suma, amb quantitats fins a 10.
Els nens i nenes podran sumar més fàcilment, amb l’ajut de suport visual.
És una activitat ideal per als alumnes amb TEA.
Captura de pantalla del joc:
Per jugar a pantalla completa, clica aquí.
La Federación Autismo Madrid ha editat la Guia d’intervenció en trams de l’alimentació en infants amb TEA on exposen estratègies per abordar aquesta problemàtica.
Us recomanem aquest programa sobre intel·ligència emocional al Cicle Mitjà (8-10 anys) editat per la “Diputación Foral de Guipuxkoa”, adreçat tant al professorat com a les famílies.
Us oferim la primera activitat de la sèrie “Lectura activa” adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb la que podran practicar l’escriptura i comprensió lectora de petites frases, descobrint una frase que indicarà quina acció han de realitzar. Els nens i nenes només tindran uns segons per executar-la.
Els nens i nenes hauran de desxifrar el contingut del missatge, a partir de la icona que representa el seu so, practicant d’aquesta manera la correspondència so-grafia. En una primera fase amb ajut (visualitzant la lletra que s’amaga a sota la icona).
Aquesta activat lúdica és especialment indicada per treballar-la a la PDI, amb tot el grup-classe.
Actualització a Genially:
Visita el nostre PADLET, per tal de tenir totes les activitats de GENIALLY publicades a mà. Accediu des del menú superior activiGENIALLY o bé clicant a sobre la imatge:
Us recomanem aquest programa sobre intel·ligència emocional al Cicle Inicial(6-8 anys) editat per la “Diputación Foral de Guipuxkoa”, adreçat tant al professorat com a les famílies.
Loving Vincent és la primera pel·lícula realitzada amb la tècnica de l’oli i basada en 800 cartes del pintor Vincent Van Gogh que que han servit per desenvolupar-hi el guió on es reflecteix la turmentada vida de l’artista. En la seva creació han participat més de 100 pintors que han reproduït les escenes, seguint l’estil característic del pintor neerlandès.
Aquest projecte està dirigit per la pintora polonesa Dorota Kobiela i el cineasta Hugh Welchman i produïda pels estudis BreakThru Films i Trademark Films i ha estat guardonat amb Premi de l’audiencia en el Festival de Annecy de 2017.
A la web Contes d’arreu del món trobareu un recull de 17 contes amb valors. Les autores dels 17 contes amb valors i llurs activitats són: Immaculada Burgués, Núria Font, Núria Alart i Mònica Valverde. Les il·lustracions són de Roser Rojas.
Aquí us deixem una mostra:
Us oferim aquesta activitat, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb la que els nostres alumnes podran aprendre els quatre colors bàsics.
Els nens i nenes hauran de pintar les boles del gelat del color que ens indiquen, en clicar-hi. Hi ha quatre nivells d’activitat, en funció de les boles que s’han de pintar en cada cas.
Captura de pantalla del joc:
Per jugar a pantalla completa, clica aquí.
Us recomanem aquest programa sobre intel·ligència emocional a educació infantil (4-5 anys) editat per la “Diputación Foral de Guipuxkoa”, adreçat tant al professorat com a les famílies.
Us recomanem aquest programa sobre intel·ligència emocional a educació infantil (3-4 anys) editat per la “Diputación Foral de Guipuxkoa”, adreçat tant al professorat com a les famílies.
La Fundació ONCE ha publicat al seu web tot un seguit de contes interactius. L’objectiu d’aquesta col•lecció de lectures és mostrar les vivències de nens i nenes amb discapacitat a través de les seves aventures divertides.
Aquí us deixem, com a mostra, el conte Regina l’as de la cuina, que narra la història de la Regina, una nena sorda i cega que vol ser cuinera.
Us oferim el primer joc de la sèrie “Històries properes” titulat L’aniversari. Amb aquesta sèrie, es pretén que l’alumne es familiaritzi amb el vocabulari relacionat amb les seves experiències personals.
En aquest joc, els infants hauran de realitzar la comprensió lectora de 6 textos i també la comprensió de les seves imatges corresponents, relacionades amb els aniversaris. A continuació, hauran de respondre a unes preguntes, per comprovar si han entès el que han observat i llegit.
La lectura del conte i la seva comprensió està adreçada a l’alumnat del Cicle Inicial i els textos s’han de llegir de forma correlativa, perquè algunes de les preguntes estan relacionades, amb el que s’ha llegit amb anterioritat.
Actualització a Genially:
Captura de pantalla del juego:
Visita el nostre PADLET, per tal de tenir totes les activitats de GENIALLY publicades a mà. Accediu des del menú superior activiGENIALLY o bé clicant a sobre la imatge:
La Fundació Televisa publica anualment des de 2003 un calendari escolar on cada mes està representat per un valor. Com a referent de cada mes s’explica una història on es ressalta un nou valor. Aquestes històries van acompanyades d’una petita guia didàctica, per poder utilitzar-les amb els nostres alumnes.
Us deixem, ara, el model publicat per l’any 2016-17. Per poder accedir als altres calendaris, cliqueu aquí.
Celia Rodríguez ens mostra les habilitats socials a desenvolupar en el nostre alumnat, a través d’aquesta clara i interessant infografia.
Clica a sobre de la imatge, per tal d’ampliar-la.
El Departament d’Ensenyament ha publicat aquesta guia per informar a les famílies de com serà l’avaluació que realitzarà el centre als seus fill/a, a partir d’ara:
Us oferim, a continuació, una activitat adreçada als infants d’Educació infantil, amb la que els alumnes podran aprendre el nom de 8 colors bàsics: blanc, negre, vermell, blau, verd, groc, rosa, taronja. També, pot ser útil per als nouvinguts i alumnes amb TEA.
Els nens i nenes hauran de triar el color de l’objecte de la foto, que es presenta en blanc i negre. Si resolen bé l’activitat, la foto passarà a ser de color.
Actualització a Genially:
Captura de pantalla del joc:
Visita el nostre PADLET, per tal de tenir totes les activitats de GENIALLY publicades a mà. Accediu des del menú superior activiGENIALLY o bé clicant a sobre la imatge:
L’escola hauria de ser un espai de pau, un refugi en el qual nens i nenes es sentissin protegits, relaxats i segurs. No obstant això, no sempre ho és. En ocasions es converteix en el lloc en el qual certs alumnes o alumnes són agredits verbal i físicament pels seus companys o companyes de forma reiterada. Burles, empentes, marginació, menyspreus, aïllament, difamació… L’assetjament afecta al 4% de l’alumnat. Però evitar-ho és a les nostres mans. I l’instrument més eficaç per a la prevenció és l’educació en valors.
Si fomentem l’empatia, si animem els nostres alumnes i alumnes a posar-se en el lloc de l’altre, si els ajudem al fet que s’agradin i s’acceptin com són, si els ensenyem a respectar als altres i a mantenir una comunicació assertiva, si els transmetem que poden confiar en nosaltres…, serà més fàcil acabar amb aquesta xacra. I a això pretén contribuir el conte Deixa’m en pau!, escrit per Carmen Gil i il·lustrat per Gabriel de la Riva i promogut per la Fundació Save the children.