Inma Gil, de BBC Mundo, planteja una senzilla pregunta a vàries persones. La resposta et pot sorprendre i descobrir-te un aspecte que pot ser desconeixes de tu mateix.
Inma Gil, de BBC Mundo, planteja una senzilla pregunta a vàries persones. La resposta et pot sorprendre i descobrir-te un aspecte que pot ser desconeixes de tu mateix.
Us oferim la primera activitat de la sèrie “Completa la frase 1” adreçada a l’alumnat de l’últim curs d’Educació Infantil o primer del Cicle Inicial de Primària, amb la que podran practicar la comprensió lectora. A cada exercici, hauran de llegir les frases i completar la paraula que hi falta.
Actualització a Genially:
Visita el nostre PADLET, per tal de tenir totes les activitats de GENIALLY publicades a mà. Accediu des del menú superior activiGENIALLY o bé clicant a sobre la imatge:
Aquest vídeo: Roda de Premsa del Centre Juvenil “El Desván” de Vallecas els nostres alumnes podran ser conscients, d’una manera clara i entendridora, de l’efecte que tenen les xarxes socials en la seva privacitat.
Aquesta publicació presenta el marc que defineix i identifica les competències digitals que han de tenir els professors de Catalunya de l’àmbit no universitari, i que en possibilita l’adquisició i l’acreditació. És fruit del Projecte interdepartamental de competència digital docent, ratificat mitjançant la Resolució ENS/1356/2016, de 23 de maig (DOGC núm. 7133).
Us recomanen aquest reportatge del “30 minuts” emès per TV el dia ahir dia 4 de març.
Una epidèmia silenciosa i perillosa amenaça els nens en els primers anys de les seves vides, entre 0 i 3 anys.
Una epidèmia silenciosa i perillosa amenaça els nens els primers anys de la vida, entre els 0 i els tres 3 anys. A França, la doctora Anne-Lise Ducanda, responsable de PMI (Protecció Maternal i Infantil), ha creat un col·lectiu amb altres professionals de la salut, pediatres, logopedes i psicòlegs, per fer reaccionar les autoritats.
Exigeixen anar més enllà dels seus estudis de camp i prendre mesures i advertir dels efectes de la sobreexposició dels infants a les pantalles, com es fa amb les addiccions a l’alcohol, el tabac i les drogues.
I l’addicció a les pantalles no només afecta els més petits. Cada cop hi ha més adults addictes a la dopamina que ens proporciona les recompenses que rebem de les xarxes socials.
Fins i tot alguns dels principals líders de la indústria de les xarxes socials, com un dels cofundadors de Facebook, reconeixen que aquesta xarxa social es basa en el funcionament del cervell i en particular en els circuits neurals de la recompensa. Aquesta recompensa proporciona una dosi de dopamina, la coneguda com “l’hormona de la felicitat”, al cervell.
Experts en addiccions comparen el mòbil amb una veritable bomba de dopamina que, a mesura que rebem un “m’agrada” o alguna recompensa semblant, produeix una descàrrega d’aquesta substància que ens satisfà. En definitiva, des de ben petits estem consumint aplicacions que s’han dissenyat per fer-nos addictes a les pantalles.
Un reportatge de Paul Moreira i Adèle Flaux
Producció: Premières Lignes Télévision
Cliqueu a sobre de la imatge. per tal d’accedir al recurs:
Avui divendres 2 de març, s’ha presentta al COPC el nou conte de la col·lecció Senticontes, El jardí de les abraçades. El conte ha estat escrit per prevenir l’assetjament escolar, promoure el bon tracte en les relacions i desenvolupar la intel·ligència emocional, de la mà de José Antonio Luengo, un psicòleg de prestigi de l’Equip per a la Prevenció de l’Assetjament Escolar a la Comunitat de Madrid i reconegut expert en la matèria.
Senticontes és el resultat d’un rigorós estudi realitzat durant sis mesos sobre la literatura infantil. El va dur a terme el centre especialitzat en teràpia infantil Psicólogos Pozuelo, junt amb i diverses estudiants de postgrau de Psicologia de la Universitat Francisco de Vitoria, la UNED i la Universitat Autònoma de Madrid.
L’estudi assenyalava un dèficit important de narrativa infantil en l’àmbit de l’orientació emocional i psicològica. Per això vam considerar adient oferir nous materials per donar-hi resposta. La col·lecció Senticontes té com a objectiu principal facilitar als nens i nenes d’entre 3 i 12 anys la comprensió de situacions complexes o difícils que poden esdevenir-se a les seves vides. També vol orientar i ajudar als adults (mares, pares i professionals de la infància) a afrontar i gestionar aquestes situacions amb els nens i nenes.
Els contes presenten diferents peculiaritats que els fan més propers, interactius i vivencials, tant per als menors, com per a les seves famílies. D’una banda, aconsegueixen fer del nen o nena, el/la protagonista de la història: poden escriure a la primera pàgina el seu nom i han de respondre, amb l’ajuda dels adults, les preguntes i reflexions plantejades als diferents apartats del conte. A més, contenen adhesius perquè les nenes i els nens interactuïn amb el llibre, un apartat per a dibuixar.
Des de fa anys, l’àmbit clínic, educatiu, social i familiar reivindica aquest recurs com a necessari, com a eina per entendre la situació que viuen moltes famílies a l’actualitat.
A la presentació s’ha parlat dels objectius principals de Senticontes i dels dos primers títols publicats:
El viatge del cordó de plata. Conte per entendre l’adopció, l’acollida familiar i acolliment permanent. Autora: Loretta Zaira Cornejo.
El jardí de les abraçades. Conte per prevenir l’abús escolar, promoure el bon tracte en las relacions i desenvolupar la intel·ligència emocional. Autor: José Antonio Luengo.
A més, han avançat informació sobre la publicació del tercer conte de la col·lecció:
De quin color són els teus secrets? Conte per promoure l’expressió emocional a la infància, prevenir l’abús sexual i abordar-lo de manera natural. Autora: Margarita García Marqués.
Clicant a sobre de la imatge podreu accedir-hi a la informació:
Us oferim, a continuació, amb les que els alumnes podran iniciar-se a escriure els seus primers missatges. Està adreçada als alumnes dels primers cursos d’Educació Infantil i especialment a alumnes amb TEA. Els pictogrames ajuden a la comprensió de la paraula, amb més facilitat. En aquesta ocasió, es treballen les paraules que tenen vocals + “P, M, L, T”.
Els alumnes hauran de triar una de mot del vocabulari. A continuació, hauran de posar l’article arrossegant a la zona blanca, les lletres del la primera fila (això és important) i completar el nom amb els pictogrames i les lletres de la part superior.
És una activitat ideal per treballar amb la pissarra digital, amb tot el grup-classe.
[kml_flashembed movie=”https://42a67bd0-a-c9e90866-s-sites.googlegroups.com/a/xtec.cat/recursos_web/home/2018/pictodictatsmutsPMLT.swf” width=”500″ height=”380″ wmode=”opac” /]
Captura de pantalla del joc:
Per jugar a pantalla completa, clica aquí.
Us presentem un Canal de Youtube d’Educació Física creat per Sergio Carrasco que ens oferix tot un seguit de vídeos de jocs fàcils d’aprendre i de seguir en menys d’un minut.
Aquí us deixem un exemple:
A continuació, una presentació sobre l’aprenentatge basat en projectes del CFIE de Salamanca on podrem tron¡bar pautes i idees per portar a la pràctica aquesta metodologia.
Al web de Cartoonify podràs realitzar el teu avatar en qüestió de minuts. De forma realment senzilla i totalment gratuïta podràs aconseguir crear un munt de personatges, sense necessitat d’instal·lar cap programa al teu ordinador. Fins i tot, podràs intentar que el teu avatar es sembli a la teva imatge.
Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir al recurs:
Captura de pantalla del joc:
Us oferim la primera activitat de la sèrie “Completa la taula” adreçada a l’alumnat del segon curs del Cicle Inicial i primer curs del Cicle Mitjà de Primària, amb la que podran practicar la comprensió lectora. A cada exercici, hauran de llegir les diferents pistes i completar la casella corresponent, a la taula.
El joc incorpora les solucions, per tal de facilitar la correcció al mestre, si fos necessari.
Actualització a GENIALLY:
Visita nuestro PADLET, para de tener todas las actividades de GENIALLY publicadas a mano. Acceded desde el menú superior activiGENIALLY o bien clicando encima de la imagen:
Andrés Córdoba ens ofereix aquest complet recull de jocs d’Educació Física, distributius per temes i adreçats a diferents edats.
WONdER és cercador es pot utilitzar per cercar paraules en jocs com els mots encreuats, el penjat o el tipus Scrabble (com Apalabrados, Wordfeud, Words With Friends…). Fins i tot, per cercar paraules que rimin per escriure poemes o cançons.
Pot servir com una petita ajuda si ens trobem encallats en algun d’aquests jocs, o, simplement, per deixar al·lucinats als nostres amics!
Hem d’emplenar el formulari per trobar la paraula que necessitem. Si dubtem sobre com omplir els camps, he de fer clic a l’opció “Mostra exemples”. També podem llistar les consultes més habituals.
Trobar la paraula perfecta en el moment precís mai havia sigut tan fàcil! 😉
També disponible per a castellà i anglès.
Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir al recurs.
En aquesta presentació Paz Gonzalo ens apunta les passes necessàries per tal de dissenyar tasques integrades amb les TIC.
Os ofrecemos la primera actividad de la serie “Completa la tabla” destinada al alumnado del segundo curso del Ciclo Inicial y primer curs del Ciclo Medio de Primaria, con la que podrán practicar la comprensión lectora. En cada ejercicio, tendrán que leer las diferentes pistas y completar la casilla correspondiente, en la tabla.
El juego incorpora les soluciones, para facilitar la corrección al maestro, si fuera necesario.
Actualización a GENIALLY:
Visita nuestro PADLET, para de tener todas las actividades de GENIALLY publicadas a mano. Acceded desde el menú superior activiGENIALLY o bien clicando encima de la imagen:
Us oferim la quarta entrega de la sèrie Fulls de paraules, un total de 15 fulls de lectura. Els alumnes podran llegir les paraules i col·locar la imatge corresponent al seu lloc, demostrant així, la seva comprensió. En aquesta ocasió, es treballen les paraules amb vocal + PML.
Les imatges són del portal ARASAAC.
Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir l’enllaç de descàrrega:
Us oferim la tercera entrega de la sèrie Fulls de paraules, un total de 15 fulls de lectura. Els alumnes podran llegir les paraules i col·locar la imatge corresponent al seu lloc, demostrant així, la seva comprensió. En aquesta ocasió, es treballen les paraules amb vocal + PL.
Les imatges són del portal ARASAAC.
Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir l’enllaç de descàrrega:
Com a complement del joc Lectopictofrases PML1, us oferim aquest document, llest per imprimir. D’aquesta manera, els nostres alumnes d’educació infantil, aquells que tenen dificultat per assolir la lectoescriptura, els alumnes amb TEA… podran iniciar-se en la comprensió de la petita frase d’una manera més senzilla.
Clica a sobre de la imatge, per tal d’accedir al recurs:
Us oferim la segona entrega de la sèrie Fulls de paraules, un total de 13 fulls de lectura. Els alumnes podran llegir les paraules i col·locar la imatge corresponent al seu lloc, demostrant així, la seva comprensió. En aquesta ocasió, es treballen les paraules amb vocal + PM.
Les imatges són del portal ARASAAC.
Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir l’enllaç de descàrrega:
Us oferim, a continuació, la primera activitat de la sèrie “Lectopictofrases”. Aquí es treballen paraules amb vocal + PML i està adreçada als alumnes que tenen dificultat per aprendre a llegir, alumnes amb TEA i també permet assolir la lectura més ràpidament als nenes i nenes dels primers cursos d’Educació Infantil. Els pictogrames ajuden a la comprensió de la petita frase.
És una activitat ideal per treballar amb la pissarra digital, amb tot el grup-classe.
Els nens i nenes podran triar entre tres nivell de dificultat.
Actualització a Genially:
Visita el nostre PADLET, per tal de tenir totes les activitats de GENIALLY publicades a mà. Accediu des del menú superior activiGENIALLY o bé clicant a sobre la imatge:
Us presentem aquesta Guia per actuar en cas d’assetjament escolar fruit del treball de l’Equip de les Escoles Catòliques.
Us oferim la primera entrega de la sèrie Fulls de paraules, un total de 15 fulls de lectura. Els alumnes podran llegir les paraules i col·locar la imatge corresponent al seu lloc, demostrant així la seva comprensió. En aquesta ocasió, es treballen les paraules amb vocal + P.
Les imatges són del portal ARASAAC.
Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir l’enllaç de descàrrega:
Us oferim la segona entrega de la sèrie Lectopictofrases, un total de 25 fulls de lectura. Els pictogrames ajuden els nostres infants a reconèixer ràpidament les diferents síl·labes, facilitant la comprensió de la paraula i la petita frase. L’objectiu és exercitar els nens i nenes en la comprensió, encara que no hagin assolit el procés de la lectura. En aquesta ocasió es treballen les paraules amb vocal + PM.
Aquest material està especialment recomanat per a l’alumnat amb TEA i amb nens i nenes que tenen dificultats en l’adquisició de la lectura.
Un altre material de la sèrie:
Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir l’enllaç de descàrrega:
Us oferim un total de 15 fulls de lectura. Els pictogrames ajuden els nostres infants a reconèixer ràpidament les diferents síl·labes, facilitant la comprensió de la paraula i la petita frase. L’objectiu és exercitar els nens i nenes en la comprensió, encara que no hagin assolit el procés de la lectura. En aquesta ocasió es treballen les paraules amb vocal + P.
Aquest material està especialment recomanat per a l’alumnat amb TEA i amb nens i nenes que tenen dificultats en l’adquisició de la lectura.
Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir l’enllaç de descàrrega:
Us oferim aquesta activitat, adreçada a Educació Infantil i el Cicle inicial, amb la que els alumnes podran realitzar activitats on es reforçaran conceptes d’orientació espacial; Esquerra (E), dreta (D), amunt (M) i avall (V). En una etapa inicial, hauran de fer quatre moviments i al nivell superior n’hauran de fer fer-ne vuit.
Els nens i nenes hauran de marcar el camí de la marieta, clicant a sobre dels quadres. El punt de partida és la marieta i el d’arribada la flor. En finalitzar, la marieta recorrerà el camí.
Per tal de facilitar la tasca de recordar per quina instrucció van, poden marca-la (quedarà en gris) abans de realitzar-la.
Captura de pantalla del joc:
Per jugar a pantalla completa, clica aquí.
Durant el mes de maig de 2017 van tenir lloc a Sabadell unes xerrades sobre el Decret d’Inclusió on es van reflectir els plantejaments de l’escola inclusiva en aquestes presentacions:
El passat 17 d’octubre, el Departament d’Ensenyament va aprovar el decret de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu.
El passat 10 de juliol el Departament d’Ensenyament va aprovar les resolucions de l’atenció educativa a l’alumnat amb altes capacitats i la de l’atenció educativa a l’alumnat amb trastorns de l’aprenentatge.
Us oferim aquesta activitat, adreçada a Educació Infantil amb la que els alumnes podran realitzar activitats on es reforçaran conceptes d’orientació espacial. En una etapa inicial, hauran de fer quatre moviments i al nivell superior n’hauran de fer fer-ne vuit.
Els nens i nenes hauran de marcar el camí de la marieta, clicant a sobre dels quadres. El punt de partida és la marieta i el d’arribada la flor. En finalitzar, la marieta recorrerà el camí.
Per tal de facilitar la tasca de recordar per quina instrucció van, poden marca-la (quedarà en gris) abans de realitzar-la.
Captura de pantalla del joc:
Per jugar a pantalla completa, clica aquí.
A la web Document Cyborg podrem convertir qualsevol pàgina web a PDF o un document de text. Un cop introduïda l’adreça de la pàgina web que ens interessi i seleccionar el format final del document podrem descarregar-nos el document. A partir d’aquell moment podrem utilitzar-lo sense necessitat de connexió a Internet.
També hi trobareu una opció que realitza el mateix però amb imatges.
Cliqueu a sobre de la imatges. per tal d’accedir al lloc web:
Santa Yorurself és un web que ens permet crear una divertida postal animada amb la felicitar el Nadal als nostres familiars i amics de forma totalment gratuïta i sense necessitat de fer el registre. És tan fàcil d’utilitzar que fins els més petits podran fer la seva.
Cliqueu a sobre d’aquesta primera foto per accedir a l’aplicació.
Cliqueu a sobre d’aquesta segona foto per veure l’animació.
Podeu utilitzar i accedir des de qualsevol dispositiu de forma online i de forma totalment gratuïta, a les aplicacions de Microsoft: Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Sway, Correu, Contactes, Calendari, OneDrive, Docs.com.
El total de les funcionalitats de les aplicacions no estan del totalment disponibles, però si que em podrem utilitzar les més bàsiques.
Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir al recurs:
Us oferim, a continuació, la primera activitat de comprensió lectora de la sèrie “ Completa frases” adreçada als alumnes del Cicle Inicial, amb la que els nostres alumnes hauran de llegir i completar la frase que se’ls hi proposa i alhora podran repassar el següent vocabulari: mobles, animals, electrodomèstics, productes d’higiene personal, complements, botigues, estris de cuina i parts del cos.
Captura de pantalla del joc:
Per jugar a pantalla completa, clica aquí.
El Paint és un programa de dibuix que ha acompanyat les diferents versions de Windows al llarg de la seva història. A la versió de Windows 10 també el podrem utilitzar, però és una mica més difícil de localitzar. Us hi apuntem dues formes:
Opció 1: Cliqueu la tecla de Windows + R. A continuació, escriviu mspaint i premeu la tecla intro.
Opció 2: Creeu un accés directe clicant el botó dret del ratolí en un lloc buit de l’escriptori. Dins del menú trieu l’opció Nou i després Accés directe. A la finestra que ens apareix escriurem: %WINDIR%\System32\mspaint.exe
Li posem el nom que vulguem a l’accés directe.

Us oferim la segona activitat de robòtica pensada per ser utilitzada amb els robots DASH i DOT, adreçada a l’alumnat de Cicle Inicial de primària, encara que també la podem fer servir amb alumnes més grans, com a introducció a l’ús d’aquests personatges. Amb aquest material, els nens i nenes podran conèixer els robots i les seves parts.
Amb aquesta activitat, els nostres alumnes podran desenvolupar el pensament computacional.

Podeu descarregar-vos el document des d’aquest enllaç o bé des de la carpeta Robòtica. Dash-Dot de la pestanya MATERIALS d’aquest mateix blog.
A la pàgina web dels Mossos d’Esquadra es troben unes orientacions i recomanacions molt adients que recolzen la tasca educativa.
Clica a sobre de la imatge, per tal d’accedir al recurs:
Com a complement del joc Les pictofrases del Pol i la Paula (1), us oferim aquest document, llest per imprimir. D’aquesta manera, els nostres alumnes d’educació infantil, aquells que tenen dificultat per assolir la lectoescriptura, els alumnes amb TEA,.. podran iniciar-se en la comprensió de la petita frase d’una manera més senzilla.
Clica a sobre de la imatge, per tal d’accedir al recurs:
Avui, us presentem la Bee-Bot una abelleta molt simpàtica amb la que els nostres alumnes passaran divertides estones aprenent.

Amb aquest personatge podrem treballat el llenguatge direccional, girs, lateralitat i altres conceptes espacials bàsics, alhora que es comença a desenvolupar el pensament computacional.
És un fantàstic recurs per a realitzar activitats basades en el currículum d’educació infantil, alhora fa possible l’aprenentatge significatiu basat en el joc. Amb alumnes més grans també és possible dissenyar activitats, com per exemple preparar la coreografia de o més abelletes.
Funciona amb bateria recarregable que dura hores i hores.
Cada cop que premem un botó, els ulls de Bee-Bot fan pampallugues i sentim un so que ens confirma la instrucció. La Bee-Bot sempre avança o retrocedeix 15 cm i gira sobre si mateixa 90º. El botó de la X esborra la memòria per començar una nova seqüència; en cas contrari repetirà l’antiga seqüència i a continuació les noves instruccions. Realitza la seqüència pas a pas, marcant cada acció amb llum i so.
La Bee-Bot pot realitzar fins a 40 moviments.
Us deixem, a continuació, la Guia de l’usuari:
Us oferim, a continuació, la primera activitat de la sèrie “ Les pictofrases del Pol i la Paula” adreçada als alumnes que tenen dificultat per aprendre a llegir, alumnes amb TEA i també permet assolir la lectura més ràpidament als nenes i nenes dels primers cursos d’Educació Infantil. Els pictogrames ajuden a la comprensió de la petita frase.
És una activitat ideal per treballar amb la pissarra digital, amb tot el grup-classe.
Els nens i nenes podran triar entre tres nivell de dificultat.
Actualització a Genially:
Visita el nostre PADLET, per tal de tenir totes les activitats de GENIALLY publicades a mà. Accediu des del menú superior activiGENIALLY o bé clicant a sobre la imatge: