Programa d’Immersió lingüística, tardor 2010

summercamp

Resolució del 21 d’abril de 2010, de la Secretaria d’Estat d’Educació i Formació Professional, per la que es convoquen ajuts per al desenvolupament d’un programa d’immersió lingüística durant la tardor de 2010.

L’objetiu d’aquest programa és proporcionar a l’alumnat de 6è de primària una activitat d’immersió en llengua anglesa que els permeti desenvolupar les seves habilitats comunicatives en aquesta llengua , alhora que aprofundeixen en coneixements rellevants d’altres àrees del currículum de Primària. Termini de presentació de sol·licituds  fins l’1 de juny

BOE num. 107, 3 de maig de 2010

Més informació

Concurs d’Oratòria en diverses llengües 2010

edito01_250jpg

RESOLUCIÓ EDU/1346/2010, de 26 d’abril, per la qual s’obre la convocatòria pública del Concursd’Oratòria en diverses llengües per al curs 2009-2010.

El Concurs d’Oratòria en diverses llengües té per objecte identificar l’excel·lència en la competència de producció oral en llengües, seleccionant i premiant cada curs acadèmic tant els alumnes com els centres respectius.

Poden participar-hi els centres educatius de titularitat del Departament d’Educació, els de titularitat municipal i els centres educatius privats concertats, d’educació primària, secundària obligatòria i postobligatòria de Catalunya. Els alumnes que presentin els centres educatius privats hauran d’estar cursant nivells concertats amb el Departament d’Educació.

Aquest concurs es regeix per l’ORDRE EDU/219/2008, de 7 de maig, per la qual s’aproven les bases reguladores i es convoca el Concurs d’Oratòria en diverses llengües per al curs 2007-2008.

El termini per presentar les sol·licituds finalitza el proper: 3 de juny de 2010.

Per a més informació:

  • Resolució de la convocatòria [+]
  • Bases reguladores [+]
  • Formulari d’inscripció [+]

Fase final del Concurs The FONIX

thefonix_101

El proper dissabte, 24 d’abril tindrà lloc la gran final del 3r Concurs d’Anglès Interescolar de Catalunya participen a la final del 3r Concurs d’Anglès The Fonix 2010. Més de 33.000 alumnes catalans de 5è i 6è de Primària, 1r a 4t d’ESO i 1r i 2n de Batxillerat i dels nivells paral·lels en Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior provinents de 330 centres escolars públics, privats i concertats del país han pres part en les fases anteriors del concurs. Enguany també se celebra a les Illes Balears.
VIDEO DE TV3 AMB LA PROVA FINAL FONIX

Per més informació sobre aquest concurs [+]

Jornada d’impuls de la llengua i cultura portuguesa

portugueseflag

Jornada informativa per a l’Impuls de la llengua i cultura portuguesa per al professorat dels centres educatius de Catalunya.

Amb l’objectiu de donar impuls a la llengua i cultura portuguesa en els centres de Catalunya, el dia 5 de maig de 2010 tindrà lloc al Departament d’Educació una jornada informativa organitzada conjuntament pel Departament d’Educació i el Consolat de Portugal a Barcelona. En el decurs d’aquesta jornada es  farà difusió de les accions d’ensenyament i de formació del professorat de llengua portuguesa en els centres educatius de Catalunya.
Es presentaran recursos didàctics per a promoure l’ús de la llengua portuguesa i es donaran a conèixer les convocatòries específiques previstes per l’any 2010 per a donar suport a l’aprenentatge d’aquesta llengua. La jornada tindrà lloc a la Sala d’Actes del Departament d’Educació (Via Augusta, 202 08021 Barcelona) de 10 a 13.30h.

  • Programa provisional [+]
  • Inscripcions [+]

Propostes digit@ls per Sant Jordi

edu365.cat

A edu365.cat hi trobareu molts recursos per a tots els nivells i totes les llengües. Des de propostes per treballar wikis amb Eduwiki, comics amb Kerpoof i Bitstrips, contes col·laboratius en anglès amb Storybird, gravació d’arxius de so en xarxa amb Voxopop i molts més.

Punt de vist@

Espurna ens proposa posar-nos en el Punt de vist@ d’altres éssers o objectes no és fàcil: hem de fer un esforç per imaginar-nos com veuen les coses, com viuen i com senten. Us atreviu a pensar com un hipopòtam? A portar la vida d’una escombra o a què us tractin com a una sabata? Com és sentir el fred al Pol Nord o viure en un poble indígena?

Històries Digit@ls

La web 2.0, amb la introducció de noves maneres de fer i comunicar-se, està transformant les relacions socials en tots els àmbits, inclòs l’educatiu. Les formes d’explicar una història i de posar-la en circulació s’amplien cada dia a través de les possibilitats que ofereix la xarxa i el llenguatge audiovisual. Les ‘històries digitals’ (digital storytelling) són petits relats d’experiència, que pretenen expressar i explorar el vessant més emotiu i personal de cadascú a través d’imatges (fotos, gràfics, vídeos, etc.) i sons (veu en off, músiques, etc.) Trobareu més informació en aquest enllaç