Recursos per l’aprenentatge

ClaroRead-Integratek: Suport a la lectura i tractament de text en diferents idiomes

Servei de llengües estrangeres- recursos ClaroRead Integratek 2012

La companyia Integratek ha posat a disposició dels centres amb projectes internacionals Comenius i dels centres amb un Pla Integrat de Llengües estrangeres el programa informàtic ClaroRead, pel tractament de textos i l’exploració lectora en diferents llengües. Aquesta eina permet associar i ampliar informació documental i audiovisual, gestionar l’àudio i la traducció, i dissenyar activitats d’ensenyament i aprenentatge en anglès, francès, castellà o català, entre altres idiomes. El suport d’Integratek s’emmarca en les accions de col·laboració empresarial orientades a cercar la implicació del teixit social de Catalunya en els plans i programes educatius per a la millora del rendiment escolar de l’alumnat.
Animeu-vos a experimentar amb les seves possibilitats, i feu-nos arribar les vostres propostes al correu del Servei de Llengües Estrangeres.

[+] Tutorials i exemples d’ús del programa ClaroRead: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 .
[+] Més informació


Audiolingua: podcasts en diverses llengües

 

 

 

 

Audiolingua és un repositori col.laboratiu de recursos d’àudio gravats per parlants nadius de diverses llengües. Els podcasts estan disponibles per a ús pedagògic i personal.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________

Educació en comunicació audiovisual

Didacticolite us presenta el seu butlletí per al mes de febrer on trobareu experiències i activitats pensades per a fomentar l’educació en comunicació audiovisual a les aules d’Educació Infantil i Primària a partir de la literatura il.lustrada.

Al web de Didacticolite trobareu propostes metodològiques de lectura i escriptura conjunta a més de guies de comprensió lectora de llibres publicats per a ser llegits conjuntament a l’aula. Proposen també materials d’imatges amb guia per a la comprensió i activitats possibles sobre l’obra.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________

Per aprendre a parlar cal dir alguna cosa


La recerca compartida entre inverstigadors i docents és sempre una via de reflexió sobre la pràctica i de millora professional a l’aula. El Grup de Recerca coordinat per Cristina Escobar, de la Universitat Autònoma, vol aprofundir en els enfocaments d’aprenentatge de llengua i contingut (AICLE) en situaciño d’immersiño o semi-immersió a les escoles catalanes.
[+] Projecte: “Academic discourse in a foreign language: learning and assesment of science content in the multilingual clil classroom. DALE-APECS. (MICINN. Ref. EDU2010-15783)
[+] Materials CLIL-SE per matèries



Us proposem fer un racó de pràctiques lingüístiques en diverses llengües
image27
Podeu proposar a l’alumnat d’anar al racó de pràctiques quan acabi la feina, o quan vulgueu repassar alguna activitat concreta… Aquests entorns són d’allò més interessants i complerts!

Activities for ESL Students

-Grammar: Easy, Medium, Difficult
– Vocabulary: Easy, Medium, Difficult
-Listening: Podcasts (VOA Special English: Listen and Read Along) and TongTwisters.
-Writing: Crosswords and Quizzes, and many Word Based Games.

[+] More activities in this project



Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *