Publicació de l’article “Experiències de joc i de treball TIC amb alumnes d’atenció primerenca”.

Companyes del Servei TIC del CRE ONCE Barcelona han publicat el seu article “Experiències de joc i treball TIC amb alumnes d’atenció primerenca” en el monogràfic extraordinari sobre atenció primerenca de la Revista Integració de l’ONCE. Número 58. Setembre-desembre 2010.

S. Boix Hernández, M. T. Corbella Roqueta.

La utilització de recursos tecnològics en edats primerenques és una experiència lúdica per al nen, i li permet un aprenentatge fàcil de la interacció amb l’ordinador, així com realitzar un entrenament visual a través d’activitats multimèdia.

Més informació a l‘enllaç. (castellà)

Publicación del artículo “Una experiencia de trabajo en grupo desde la atención temprana”

Compañeras del Equipo de Atención Temprana del CRE ONCE Barcelona han publicado su artículo “Una experiencia de trabajo en grupo desde la atención temprana” en el monográfico extraordinario sobre atención temprana de la Revista Integración de la ONCE. Número 58. Septiembre-diciembre 2010.

M. Bello Rovira, M. Juanet Julia, M. Mañosa Mas, M. Morral Subira, T. Ribera Vilella

El trabajo en grupo es esencial en el proceso de asistencia, como muestra esta experiencia con un grupo de madres y niños con discapacidad visual y deficiencias múltiples.
Más información en el enlace.

 

 

 

 

 

Publicació de l’article “Una experiència de treball en grup des de l’atenció primerenca”

Companyes de l’Equip d’Atenció Primerenca del CRE ONCE Barcelona han publicat el seu article Una experiència de treball en grup des de l’atenció primerenca en el monogràfic extraordinari sobre atenció primerenca de la Revista Integració de l’ONCE. Número 58. Setembre-desembre 2010.

M. Bello Rovira, M. Juanet Julia, M. Mañosa Mas, M. Morral Subirà, T. Ribera Vilella

El treball en grup és essencial en el procés d’assistència, com mostra aquesta experiència amb un grup de mares i nens amb discapacitat visual i deficiències múltiples.

Més informació a l’enllaç.(castellà) 

Publicación “Los bebés prematuros y su desarrollo visual”

Compañeras del Equipo de Atención Temprana del CRE ONCE Barcelona han publicado su artículo “Los bebés prematuros y su desarrollo visual” en el monográfico extraordinario sobre atención temprana de la Revista Integración de la ONCE. Número 58. Septiembre-diciembre 2010.
M. Bello Rovira, M. Juanet Julia, M. Mañosa Mas, M. Morral Subira, T. Ribera Vilella
La detección precoz de alteraciones visuales debidas a la prematuridad requiere la valoración inmediata del bebé por un equipo multidisciplinar, que asegure un adecuado apoyo parental y el seguimiento individualizado, como refleja la intervención que realiza el Equipo de Atención Temprana del CRE de la ONCE en Barcelona, con la colaboración de cuatro hospitales de referencia.

Más información en el enlace.

Publicació “Els nadons prematurs i el seu desenvolupament visual”

Companyes de l’Equip d’Atenció Primerenca del CRE ONCE Barcelona han publicat el seu article “Els nadons prematurs i el seu desenvolupament visual” en el monogràfic extraordinari sobre atenció primerenca de la Revista Integració de l’ONCE. Número 58. Setembre-desembre 2010.

M. Bello Rovira, M. Juanet Julia, M. Mañosa Mas, M. Morral Subirà, T. Ribera Vilella

La detecció precoç d’alteracions visuals degudes a la prematuritat requereix la valoració immediata del nadó per un equip multidisciplinari, que asseguri un adequat suport parental i el seguiment individualitzat, com reflecteix la intervenció que realitza l’Equip d’Atenció Primerenca del CRE de l’ONCE a Barcelona. Amb la col.laboració de quatre hospitals de referència.

Més informació a l’enllaç.

Celebració del Nadal a la Biblioteca del CRE ONCE Barcelona

Decoració "Grup de lectura compartida" i organitzadora de l'activitat "Elvira Gil"

Decoració "Grup de lectura compartida" i organitzadora de l'activitat "Elvira Gil"

 

 

 

 

 

 

 

 

El passat 14 de desembre de 2010 va tenir lloc, com cada any, la celebració del Nadal a la biblioteca del CRE ONCE Barcelona.

Amb l’objectiu d’adquirir experiències d’activitats inclusives a partir de la lectura, els alumnes del SECC pertanyents al grup de lectura; els alumnes universitaris, de cicles formatius, tallers ocupacionals; familiars i mestres, i el personal de l’aula bilbioteca varen preparar una activitat que va ser tot un èxit. Els agraïm a tots la seva participació.

Si voleu més informació podeu consultar el programa i document resum de l’activitat.

Celebración de la Navidad en la Biblioteca del CRE ONCE Barcelona

Decoració "Grup de lectura compartida" i organitzadora de l'activitat "Elvira Gil"

Decoración "Grupo de lectura compartida" y organizadora de la actividad "Elvira Gil"

 

 

 

 

 

 

 

 

 El pasado 14 de diciembre de 2010 tuvo lugar, como cada año, la celebración de la Navidad en la biblioteca del CRE ONCE Barcelona.

Con el objetivo de adquirir experiencias de actividades inclusivas a partir de la lectura, los alumnos del SECC pertenecientes al grupo de lectura, los alumnos universitarios de ciclos formativos y talleres ocupacionales, familiares y maestros, y el personal de la aula biblioteca prepararon una actividad que fue todo un éxito. Les agradecemos a todos su participación.

Si queréis más información podéis consultar el programa y documento resumen de la actividad. (catalán).

“X Jornada d’Orientació Acadèmica i Professional” al CRE ONCE Barcelona

Per desè any consecutiu, el CRE ONCE BARCELONA organitza una Jornada d’Orientació Acadèmica i Professional, amb la finalitat de donar resposta a les necessitats d’informació que puguin tenir els alumnes amb discapacitat visual, sempre convençuts que “una persona ben informada pot ser més lliure”.

Per aquest motiu s’ha preparat un ampli ventall d’activitats: ponències, tallers, taula rodona…, que al llarg de la jornada es duran a terme amb la col·laboració i participació d’estudiants i professionals experimentats.

 

“Per cursar els mateixos estudis que els meus companys i companyes del grup classe necessito més temps i utilitzar els recursos que m’ha aconsellat la mestra itinerant”.

Estudiant de Batxillerat de l’IES Mollet

Consulteu el programa.

“X Jornada de Orientación Académica y Profesional” en el CRE ONCE Barcelona

Por décimo año consecutivo, el CRE ONCE BARCELONA organiza una Jornada de Orientación Académica y Profesional, con la finalidad de dar respuesta a las necesidades de información que puedan tener los alumnos con discapacidad visual, siempre convencidos de que “una persona bien informada puede ser más libre “. 

Por este motivo se ha preparado un amplio abanico de actividades: ponencias, talleres, mesa redonda …, que a lo largo de la jornada se llevarán a cabo con la colaboración y participación de estudiantes y profesionales experimentados. 

“Para cursar los mismos estudios que mis compañeros y compañeras del grupo clase necesito más tiempo y utilizar los recursos que me ha aconsejado la maestra itinerante “.

Estudiante de Bachillerato del IES Mollet

Consultad el programa. (catalán)

Accèsit a l’aplicatiu “TIC-TAC” al “XXIV Concurso de Investigación Educativa sobre Experiencias Escolares y III Concurso sobre Materiales Didácticos”

Companys i companyes del SERVEI TIC i de l’Equip de Música del CRE ONCE Barcelona (Sílvia Boix, M Teresa Corbella i Isidre Vallès), que el passat mes d’octubre es varen presentar al “XXIV Concurso de Investigación Educativa sobre Experiencias Escolares y III Concurso sobre Materiales Didácticos”, convocat per Oficio-Circular n° 11/2010 de 29 de marzo, han rebut un ACCÈSIT, en la presentació del seu material didàctic en suport informàtic TIC-TAC.

Aquest material a partir d’una idea original de la nostra companya Maite Mañosa, de l’Equip d’atenció primerenca, està dirigit als més petits, i el trobareu disponible al SERVEI TIC. Està format per un conjunt d’aplicacions multimèdies senzilles per treballar l’entrenament visual.

Les activitats que s’han realitzat es divideixen en tres apartats: seguiments verticals, seguiments horitzontals i construccions. Les edats a les quals van dirigides, comprenen entre els 2 i 3 anys i per a alumnes tant de baixa visió com per a alumnes cecs.

Portada tic-tac