Daily Archives: 18 febrer 2010

3a Sessió de formació CLIC i TAA: 22 de febrer

Dilluns 22 de febrer de 2010 tractarem La Inclusió de l’alumnat nouvingut a l’aula ordinària dins del nostre Seminari CLIC i de Tutors i Tutores d’Aula d’Acollida.
Aquesta tercera sessió anirà a càrrec de l’Equip ALIC de Santa Coloma per als tutors/es d’Aula d’Acollida i CLIC de Secundària i del formador Jordi Mateu Zorita per als tutors/es d’Aula d’Acollida i CLIC de Primària.

ATENCIÓ: Per a la sessió adreçada als tutors d’AA i CLIC de SECUNDÀRIA us hauríeu de fer una impressió del següents documents adjunts aportats per les  ponents: Núria Alba, Anna Fernández i Maite Planella.

Per a més informació, aneu al seu bloc GRAMELIC.

Organització:
Secundària: Equip ALIC Santa Coloma.
Aula Magna de l’Institut Apel.les Mestres de L’Hospitalet, de 15.30 h a 17.30h.
Primària: Jordi Mateu Zorita. Aula de 2n B de Batxillerat de l’Institut Apel.les Mestres, de 15.30 h a 17.30 h.

Localització Institut Apel.les Mestres

El professorat de secundària no s’ha d’oblidar de recollir els tríptics del GELA i un joc que ens ha deixat la doctora Carme Junyent per a vosaltres.

El Grup d’Estudi de Llengües Amenaçades (GELA) es va crear l’any 1992 amb l’objectiu de promoure la recerca en llengües amenaçades i donar a conèixer la diversitat lingüística i el seu valor. D’aleshores ençà, el GELA ha organitzat nombroses activitats en tres àmbits fonamentals: la recerca, l’educació, i la dinamització culturalEn l’àmbit de l’educació, el GELA ha participat en cursos, sessions i jornades de formació de professionals de l’ensenyament. També ha realitzat xerrades, activitats, etc., adreçades a alumnes de primària, ESO i batxillerat. Ha creat la Carpeta de la Diversitat Lingüística, que ha estat parcialment traduïda al castellà, al francès i a l’anglès, i ha elaborat materials que facilitin la introducció al coneixement de la diversitat lingüística en les diferents matèries d’ESO i batxillerat per encàrrec de la Fundació Jaume Bofill i el Departament d’Educació.

En l’àmbit de la dinamització cultural, ha col·laborat amb el CIEMEN en l’organització de l’exposició Les llengües, un gran tresor, i ha creat les exposicions Les llengües a Catalunya, així com el Dungun, punt d’informació per a IES sorgit d’aquesta exposició. És autor de l’activitat “La Gimcana de les Llengües” que s’ha realitzat, a més de centres escolars, empreses i centres cívics, en nombroses ciutats i pobles de Catalunya i a la comarca de la Safor

L’Hospitalet dibuixa pels contes del món

Des de l’Associació COMSOC – Comunicació Social, amb el suport de les Regidories d’Educació i Cooperació de l’Ajuntament de L’Hospitalet de Llobregat, animem als docents i alumnes dels centres educatius de Primària i Secundària de la ciutat a participar en la iniciativa “Dibuixa pels Contes del Món”.

Una proposta que neix arran del “Concurs de podcast – Contes del Món” amb web www.contesdelmon.org, i que ha comptat amb el suport del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Barcelona, entre d’altres entitats col·laboradores. La primera convocatòria d’aquest concurs de contes dels pobles de la Terra enregistrats en mp3 ha estat oberta -durant el primer trimestre- als alumn@s i centres educatius de Primària i Secundària de la província de Barcelona. En total han participat 67 contes de 24 centres educatius de 16 pobles diferents: tot un estímul per la cultura popular de tradició oral!

Aquest tresor cultural comunitari el podem gaudir entrant a la nostra web i a través de totes les Ràdios amigues que difonen els contes. Però abans d’acabar el present curs escolar 2009/10 volem convertir aquest material digital amb el “Llibre i disc dels Contesdelmon.org”. I és per això que us convidem, als centres educatius de Primària i Secundària de L’Hospitalet, a participar amb les vostres obres plàstiques a “Dibuixa pels Contes del Món”!

En el llibre i disc tindrem el text i l’àudio dels 24 contes finalistes del primer concurs, però ens manquen les il·lustracions i per això comptem amb la vostra inspiració pictòrica! Us proposem que durant el mes de març treballeu 1 dels 24 contes finalistes que podeu descarregar de la plana “Contes participants” i ens envieu el millor dibuix del vostre centre educatiu que formarà part del “Llibre i disc Contesdelmon.org”.

El període de PREINSCRIPCIÓ de la iniciativa “Dibuixa pels Contes del Món” s’acaba el 28 de febrer i el període de PARTICIPACIÓ finalitza el dimecres 31 de març. Com a premi, en el mes de juny, entregarem un exemplar del llibre i disc als autors dels 24 dibuixos dels Contes del Món i també, és clar, als autors dels 24 contes finalistes del concurs de podcast.

Omple el FORMULARI i participa des de L’Hospitalet a “Dibuixa pels Contes del Món”!

Més, sobre…: dibuixa , dibuixos , contes del mon , contes , populars , tradicio , tradicionals , oral , cultura , cultura , pobles , intercanvi , intercultural , educacio , joves , infants , nens , nenes
Damià Caro