3a Sessió de formació CLIC i TAA: 22 de febrer

Dilluns 22 de febrer de 2010 tractarem La Inclusió de l’alumnat nouvingut a l’aula ordinària dins del nostre Seminari CLIC i de Tutors i Tutores d’Aula d’Acollida.
Aquesta tercera sessió anirà a càrrec de l’Equip ALIC de Santa Coloma per als tutors/es d’Aula d’Acollida i CLIC de Secundària i del formador Jordi Mateu Zorita per als tutors/es d’Aula d’Acollida i CLIC de Primària.

ATENCIÓ: Per a la sessió adreçada als tutors d’AA i CLIC de SECUNDÀRIA us hauríeu de fer una impressió del següents documents adjunts aportats per les  ponents: Núria Alba, Anna Fernández i Maite Planella.

Per a més informació, aneu al seu bloc GRAMELIC.

Organització:
Secundària: Equip ALIC Santa Coloma.
Aula Magna de l’Institut Apel.les Mestres de L’Hospitalet, de 15.30 h a 17.30h.
Primària: Jordi Mateu Zorita. Aula de 2n B de Batxillerat de l’Institut Apel.les Mestres, de 15.30 h a 17.30 h.

Localització Institut Apel.les Mestres

El professorat de secundària no s’ha d’oblidar de recollir els tríptics del GELA i un joc que ens ha deixat la doctora Carme Junyent per a vosaltres.

El Grup d’Estudi de Llengües Amenaçades (GELA) es va crear l’any 1992 amb l’objectiu de promoure la recerca en llengües amenaçades i donar a conèixer la diversitat lingüística i el seu valor. D’aleshores ençà, el GELA ha organitzat nombroses activitats en tres àmbits fonamentals: la recerca, l’educació, i la dinamització culturalEn l’àmbit de l’educació, el GELA ha participat en cursos, sessions i jornades de formació de professionals de l’ensenyament. També ha realitzat xerrades, activitats, etc., adreçades a alumnes de primària, ESO i batxillerat. Ha creat la Carpeta de la Diversitat Lingüística, que ha estat parcialment traduïda al castellà, al francès i a l’anglès, i ha elaborat materials que facilitin la introducció al coneixement de la diversitat lingüística en les diferents matèries d’ESO i batxillerat per encàrrec de la Fundació Jaume Bofill i el Departament d’Educació.

En l’àmbit de la dinamització cultural, ha col·laborat amb el CIEMEN en l’organització de l’exposició Les llengües, un gran tresor, i ha creat les exposicions Les llengües a Catalunya, així com el Dungun, punt d’informació per a IES sorgit d’aquesta exposició. És autor de l’activitat “La Gimcana de les Llengües” que s’ha realitzat, a més de centres escolars, empreses i centres cívics, en nombroses ciutats i pobles de Catalunya i a la comarca de la Safor