Setmana cultural cicle mitjà

El dia 23 d’abril vam celebrar Sant Jordi i els alumnes de cicle mitjà vam realitzar diferents activitats.
Durant el matí vam treballar a partir dels contes dels germans Grimm. L’activitat consistia en donar el text imprès desordenat en diversos sobres i en grups s’havien d’ordenar.
També vam fer la visita a les parades de Sant Jordi del poble.
Dimarts i dimecres a la tarda vam realitzar els tallers de la Setmana Cultural. Un consistia en crear jocs en valors com per exemple, l’elaboració d’un escut personal de valors, la creació de dibuixos de Sant Jordi mitjançant la col•laboració, la construcció de patacons i la decoració de xapes, per finalitzar els tallers amb jocs.

on PhotoPeach



COMENCEM EL NOU PROJECTE!

La classe de p4b, els LLEONS, hem començat un nou projecte!!
Sabeu quin hem escollit? Els TAURONS!!
Estem entusiasmats per aprendre tot allò relacionat amb aquest peix!
Mireu…que hem fet!!! Un TAURÓ GEGANT!!! Fa molta por!!!

on PhotoPeach



La setmana cultural a Cicle Inicial

Durant la setmana cultural els alumnes de cicle inicial vam treballar la festa de Sant Jordi des de diferents activitats.

A llengua catalana vam escriure contes que tenien com a protagonista el pirata de la nostra biblioteca per participar al concurs literari de l’escola. Els guanyadors del concurs van rebre un petit obsequi el dimarts a la tarda durant la diada de Sant Jordi.

A més a més, el dimecres i el dijous a la tarda vam fer tallers amb diverses manualitats.

Per acabar la setmana cultural vam realitzar una gimcana el divendres a la tarda. Es van organitzar diferents activitats on es barrejaven els alumnes de tota la primària. Entre aquests tallers hi havia el de maquillatge, estirar cebes, el joc de la cadira, el joc del mocador, jocs de vocabulari en anglès…

Ens ho vam passar molt bé!

on PhotoPeach



Entrega de premis d’Educació, Cercle d’Economia

El passat 6 de maig va tenir lloc l’entrega del Premi d’Educació de la Fundació Cercle d’Economia.

L’entrega es va fer a Barcelona i com a representació de l’escola va anar l’equip directiu juntament amb la Inspectora Carme Mas i l’alcalde de Constantí Sr. Josep Mª Sabaté.

El president de la Fundació va destacar el mèrit  dels cinc finalistes i va voler posar èmfasi en la dificultat que havia tingut el jurat en escollir els dos guanyadors premiats amb una quantitat econòmica. També va remarcar el fet que després de veure els diferents projectes que s’havien presentat, 98 en total, moltes escoles de Catalunya treballen per a la millora de  la qualitat del nostre sistema educatiu i que no cal anar a l’estranger per poder trobar-nos amb iniciatives d’alt nivell.

L’acte va ser presidit per la Consellera Irene Rigau que va reconèixer la qualitat dels projectes dels 5 finalistes i va felicitar l’escola Centcelles per la feina feta.

Per altra banda, des de l’actual equip directiu volem fer un reconeixement a tots els mestres i professionals que han passat per l’escola en aquests últims anys ja que gràcies a l’esforç i constància de tots, hem anat millorant any rere any.

 

 

 



Troba el Sant Jordi…

Aquesta activitat que us ensenyem l’hem feta el cicle mitjà i cicle superior a Art in English! que és el mateix que Plàstica en Anglès!

Per tal de treballar la tradició del dia de Sant Jordi, uns dies abans ens vam a treballar. L’any passat havíem fet uns dracs i van quedar molt bé. Per això aquest any vam decidir que els alumnes de cicle mitjà fessin Sant Jordi i els de cicle superior Princeses.

Es va començar l’activitat treballant la llegenda i després el vocabulari de les parts del cos i dels elements que porta cada personatge. Després cada alumne va fer el seu dibuix.

La gràcia és que tots són molt diferents i això és el que fa bonica l’activitat.

Per tal que tothom pogués veure les obres d’art dels nens de l’escola, ho vam posar en un panell elaborat manualment i col·locat a l’entrada de l’escola.

Cal dir que no només és una exposició sinó que també és un joc! Els alumnes han de trobar d’entre un llistat diferents Sant Jordis i diferents Princeses.

La veritat és que molts nens i nenes s’han entretingut força estona buscant els personatges de la llista.

Ha estat una bona activitat on a part de fer plàstica, hem parlat de les nostres tradicions, hem après vocabulari i ho hem compartit amb tota l’escola. Genial!

Properament esperem poder veure una presentació de les princeses!!



Gimcana de Sant Jordi, jornada de convivència

Aquest any, tal i com comença a ser tradició a l’escola, hem celebrat una Gimcana de Sant Jordi. En aquesta entrada us mostrem la gimcana  d’Educació Primària i properament podreu veure la d’Educació Infantil.

A primera hora de la tarda, els alumnes van sortir al pati i al porxo van poder veure uns llistats.

 

Cada llistat era un grup diferent: animals i fruites. Els alumnes havien de trobar-se d’entre 12 grups. Alguns els va costar una miqueta, però els més grans van ajudar-los a trobar el seu grup. En els grups hi havia nens i nenes des de primer fins a sisè. Aquesta tipologia de grups va resultar molt enriquidora, ja que ajuda a fomentar la convivència al centre, a que es coneguin tots els alumnes de l’escola i a ajudar-se quan ho necessitin.

Hi havia 6 tallers i dos recorreguts, un per les fruites i un altre pels animals. Cartells com aquests indicaven les parades:

Els diferents tallers que hi havia eren:

ARRENCAR CEBES


EL JOC DE LES CADIRES amb música de Sant Jordi


JOC D’ANGLÈS: VOCABULARY amb elements de Sant Jordi

 

 

JOC MOTRIUS

EL JOC DEL MOCADOR quan els nens sentien el número s’havien de disfressar o de Sant Jordi o de drac i després anar a buscar una rosa, en comptes d’un mocador

PINTEM CARES dracs, Sant Jordi, princeses…

 

Com podeu veure tots els alumnes s’ho van passar molt bé. Van saber compartir entre ells i amb els mestres, que també cal agraïr-los la seva feina, una jornada de convivència esplèndida!

Us deixem amb unes quantes fotografies més…



ELS NENS I NENES DE P5 HAN COMENÇAT UN NOU PROJECTE

El nens i nenes de P5b han començat un nou projecte. Comencem a treballar les dents: com es diuen?, com s’agafen a la boca?, com són per dins?, per què es cauen?, què fa el ratolí Pérez?…
Moltes preguntes que intentarem solucionar durant aquests dos mesos.

on PhotoPeach



PUGEM DALT DE LA MOTO

El projecte de les motos està en marxa i a tots ens agrada aprendre’n coses. L’altre dia va venir en pare de l’Unai, en Luciano, a ensenyar-nos la seva moto de carreres, vam poder observar en directe les diferents parts: les rodes, el motor, el seient, el dipòsit, el manillar, la matrícula, els llums… En Luciano ens va deixar posar el seu casc a tots, i fins i tot ens va pujar a la moto per a fer-nos fotos, ens vam sentir per un moment com autèntics motoristes dalt d’aquesta moto tan gran.
Gràcies per tot Luciano!
No us perdeu les fotos que vam fer!

on PhotoPeach



Última visita a la biblioteca

El mes d’abril els alumnes de 6è vàrem tenir les últimes sessions de visita a la biblioteca. Com ja sabeu hem realitzat una visita a la biblioteca per trimestre i allí a banda d’explicar-nos contes, hem après les funcions de la biblioteca i el seu ús. Ha estat molt profitós i divertit, però enguany acabem la nostra etapa a primària i ja no tindrem visites organitzades des de l’escola on ens expliquin contes i altres activitats de cerca de llibres. Per acomiadar-nos, un cop més, ens van explicar un conte i també vàrem fer una gimcana molt divertida. Ens ho hem passat molt bé a la biblioteca amb la Mirmiga i les conta contes que ho han fet molt bé. Ho trobarem a faltar.

Us deixem les fotos de la última sessió. Esperem que us agradin.



Padrins de lectura

Aquest trimestre els alumnes de 1r i 6è de l’escola han començat un projecte molt interessant impulsat desde la biblioteca i la comissió LIC. Es tracta dels padrins de lectura, un projecte que fa que els alumnes més grans de l’escola siguin els padrins de lectura dels nens de primer. Amb aquesta activitat es pretén fomentar la lectura entre els nostres alumnes com a font de plaer, millorar la lectura, la comprensió i l’expressió oral i fomentar la cooperació entre els alumnes de l’escola.

Les primeres sessions han estat un èxit i grans i petits estan molt contents amb la seva participació!