Hot Potatoes és una aplicació gratuïta que s’instal•la a l’ordinador i ens permet crear activitats diverses per a ser resoltes, després pels alumnes. El programa és fàcil d’usar i es pot posar la interfície en català. Us el podeu descarregar de http://hotpot.uvic.ca/index.htm#downloads.
Es poden crear cinc tipus diferents d’activitats:
- JMix: exercicis de frases barrejades
- JCross: puzzles de mots encreuats
- JQuiz: exercicis de múltiples opcions o respostes curtes
- JCloze: exercicis d’omplir espais en blanc
- JMatch: exercicis d’emparellament
Un cop creades les activitats, es pot desar el projecte (anomena i desa) per a poder afegir o modificar després. Però per deixar les activitats llestes per a utilitzar s’ha de crear una pàgina web (fitxer/crea pàgina web/exporta a HP6).
A part de ser d’utilitat per a la pràctica d’uns continguts concrets, aquestes activitats es poden fer servir, per part dels alumnes, com a avaluació, ja que permet desar les activitats fetes (fitxer/anomena i desa la pàgina).
Trobareu nombrosos tutorials sobre Hot Potatoes, entre ells:
http://www.ciberconta.unizar.es/LECCION/tutoriales/hotpotatoes/inicio54.htm
Fer un examen tipus test a través del Moodle és molt feixuc. Hot Potatoes et permet fer-los més ràpidament i més interactius i exportar-los com activitats de Moodle.
http://docs.moodle.org/ca/Hotpotatoes
PD: Per activar la funció HotPotatoes a la darrera versió de Moodle (1.9.5) s’ha d’anar a Administració del lloc > Mòduls > Activitats > Gestió d’activitats.