Nom científic: Canis familiaris.
Família: Cànids.
El gos és un mamífer domèstic d’aspecte, forma, tamany i colors molt variables segons les races.
Hi ha gossos molt petits que pesen al voltant d’1 kg i gossos molt grans que arriben a pesar més de 100 kg.
La mitjana de vida és de 12 a 15 anys.
Té molt bon olfacte, bona oïda i bona vista.
El seu crit s’anomena lladruc.
Inicialment el gos era carnívor, però amb els anys s’ha anat adaptant a menjar diferents tipus d’aliments; per tant ara és omnívor.
La gestació dura 9 setmanes. Acostuma a tenir entre 4 i 6 cadells, que alimenta amb llet durant unes 6 setmanes.
Viu amb els humans, als que acompanya per la seva fidelitat i companyia.
El gos utilitza molts signes per expressar com està; així les orelles, la cua, el lladrucs, la posició són diferents segons si està tranquil o enfadat, content o trist.
Acostuma a aixecar les orelles i a bordar quan capta algun perill.
En canvi s’ajeu i es gira amb les potes enlaire quan es sotmet.
Mou la cua quan està content.
Olora qualsevol rastre deixat per altres gossos.
També en apropar-se a un altre gos s’oloren mútuament.
Fa més de 10.000 anys que l’home va domesticar gossos salvatges i des de llavors sempre han conviscut junts.
Hi ha més de 300 races de gossos que s’agrupen en gossos d’atura, de guarda, de caça i de companyia.
Algunes races molt conegudes són: el fox-terrier, el pequinès, el buldog, el mastí, el sant bernat, el dàlmata, el gos esquimal, el llebrer i el gos d’atura.
És el meu animal preferit, així que, he vingut directament per veure el que havies posat d’ell. Les fotos són super-guays!!! Mostren realment com són de meravellosos aquestos fidels amics.
Hola Ferran, he vist el teu bloc que m’ha posat la Noemí. Ara mateix estem fem informàtica mentre tu estas malalt. L’Ester fa informàtica a la teva aula, a mi i al meu grup, el 2, no ens ha tocat amb l’Ester. Espero que et recuperis. Molts petons de part del grup 2 i la Noemí.