La Castanyada

Benvolgudes famílies,

us deixem aquí els vídeos de la castanyada perquè veieu que bé que ho van fer els vostres fill i filles. Esperem que us agradin!

SML4Change

SML4Change és l’acrònim del nou projecte europeu en el qual el centre participa des d’aquest mes d’octubre i fins a final de curs.

Social Media Literacy for Change, és un projecte pilot europeu de European Schoolnet, una xarxa de 34 Ministeris Europeus d’Educació, amb seu a Brussel·les, Bèlgica. Com a organització sense ànim de lucre, volen introduir la innovació en l’ensenyament i l’aprenentatge als seus grups d’interès clau: Ministeris d’Educació, escoles, professors, investigadors i socis de la indústria.

Aquest projecte pilot, que ha seleccionat 25 centres a nivell europeu, vol crear diferents estratègies per alfabetitzar digitalment (sobretot en xarxas socials) els centres escolars europeus.

Primerament, hem realitzat un taller inicial a la seu de European Schoolnet a Brussel·les i fins al novembre, cadascun dels centres desenvoluparem una estratègia per dur a terme als nostres centres escolars fins a final de curs.

Aquestes estratègies seran posteriorment incloses com a material d’un nou MOOC per a mestres d’arreu del món que desenvoluparem entre els centres seleccionalts. El MOOC estarà disponible en 8 llengües a més de l’anglès.

Erasmus+ “On the Road of Exile” – 2a Mobilitat transnacional.

Del 3 al 5 d’octubre, els coordinadors i les coordinadores del projecte Erasmus+ “On the Road of Exile” juntament amb els directors i les directores dels respectius centres educatius socis, es troben a Schijndel (Països Baixos) per avaluar el primer any de vida del projecte així com per parlar de les activitats del segon any i posar dates als calendaris per establir les mobilitats que es duran a terme durant el curs 2018-2019.

OUR SUMMER HOLIDAYS

L’estiu s’ha acabat però ha estat molt productiu pels nostres alumnes que han fet un munt de coses. Durant les vacances, com a deures d’estiu d’anglès, havien de fer un video amb les seves experiències, si els voleu veure, aquí els teniu!

Made with Padlet

Segell de Qualitat eTwinning

El nostre projecte eTwinning “Happily and Healthily ever after” desenvolupat juntament amb socis de diferents països (Polònia, Itàlia, Malta, Romania, Grècia i Estònia), ha rebut el Segell de Qualitat. En aquest projecte es treballen les competències en comunicació en llengües estrangera (anglès com a llengua vehicular), digital, cíviques i socials entre d’altres. Té com a objectiu millorar la salut de l’alumnat participant, conscienciant de la importància d’uns hàbits de vida saludables. Per això, a través de diferents activitats, intercanvien informació sobre diferents aspectes relacionats amb aquest tema amb els altres socis participants.

A la foto podeu veure els nostres alumnes amb els seus diplomes! Enhorabona, noies i nois!

CALENDARI ESCOLAR

COMENÇA EL NOU CURS

Aquest matí han arribat els vostres fills i filles a l’escola.  Portaven posats un gran somriure, una mica de vergonya i molta il·lusió i energia. No hi ha millor manera de començar el curs!!!

Erasmus+: Ajut a Proactiva Open Arms

Una de les activitats del projecte Erasmus+ “On the Road of Exile” en el qual participa el centre,  es centra en l’ajuda a diferents ONG dirigides a aquests col·lectius. Com ja sabeu, durant el tercer trimestre l’ONG Proactiva Open Arms, ens va visitar al centre per explicar-nos més sobre la seva tasca al Mediterrani ajudant immigrants i refugiats de diversa procedença.

Així doncs, les i els alumnes de sisé, van decidir que la millor manera de poder ajudar l’ONG era recaptant donatius. Primer van crear diferents xapes i punts de llibre i l’ùltim dia de curs, durant la festa que ofereix l’AMPA, van oferir-les a les famílies i van aconseguir recaptar un total de 127€.  Moltes gràcies a totes i tots els que vàreu participar per fer-ho possible.

CLOENDA PROGRAMA LECXIT

La tercera edició del programa LECXIT arriba a la seva fi!

A la biblioteca del nostre centre es va fer entrega del diploma acreditatiu i d’un obsequi als participants.  A l’acte hi van assistir els quatre mentors voluntaris, els alumnes,  l’alcalde del municipi,  la tècnica auxiliar d’educació i el director de l’escola.

LECXIT és un programa promogut per la Fundació Jaume Bofill, la fundació la Caixa i el departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, amb l’objectiu de l’èxit en la lectura i la comprensió lectora.

Agrair especialment a les mentores i mentors la seva tasca; sense ells seria impossible portar a terme aquest projecte.  Volem animar-vos a participar com  a voluntaris el curs vinent.

Proactiva Open Arms ens visita al centre

Avui, com a part de les activitats del nostre projecte Erasmus+ “On the Road of Exile”, ens ha visitat a l’escola la ONG Proactiva Open Arms.

Proactiva Open Arms és una organització no governamental i sense ànim de lucre la principal missió de la qual és rescatar del mar els refugiats que arriben a Europa fugint de conflictes bèl·lics, persecució o pobresa. Neix d’una empresa de socorrisme i salvament marítim amb dilatada experiència a les costes espanyoles.

Es dediquen a la vigilància i salvament de les embarcacions de persones que necessiten auxili al mar Egeu i Mediterrani Central, així com a la denúncia de totes les injustícies que estan passant i que ningú explica.

En Rubén, un voluntari que treballa a l’ONG des de fa una mica més d’un any i que ha participat en 7 rescats marítims, ens ha explicat la feina que fan i ens ha fet reflexionar sobre els moviments migratoris històrics i actuals. Ha estat una tarda molt profitosa i en la qual hem pogut dir la nostra i aclarir molts dubtes.

Us deixem un vídeo on podeu veure algunes fotos d’aquesta tarda. Si voleu saber més sobre Proactiva Open Arms, feu click al següent link.