The Netherlands: day 4

Avui hem visitat Kamp Vught, el camp de concentració nazi a Vught, prop de s’Hertogenbosch. Avui en dia només queda una petita part reconstruida del que va ser aquest camp que van construir els nazis als Països Baixos. Hem pogut veure una d les barraques on vivien, els crematoris i el monument als nens que els van conmemorar desprès de la guerra. També hem pogut veure al museu algunes fotografies i reconstruccions de la roba o les sabates que duien així com troballes de les seves pertenences abans d’entrar al camp.

Desprès hem anat pel bosc fins a trobar el mur d’afusellament on avui en dia hi ha un monument commemoratiu als Neerlandesos assessinats aleshores.

Hem tornat a l’escola i allà Ira, del ministeri d’immigració ens ha explicat les diferències entre els diferents tipus de migracions. Desprès de dinar hem fet activitats junts en grups internacionals i per tancar el dia, un concurs de preguntes 🙂

The Netherlands: dia 4

Avui ha estat un dia molt interessant. Hem començat visualitzant un vídeo sobre un material d’amnistia Internacional per treballar els refugiats i hem treballat en parelles per tal de crear un poster i un storyboard que representés el viatge o la vida d’una persona que per diferents motius s’ha trobat forçada a deixar el seu país. Després, una professora de teatre ha vingut i ens ha fet una sessió molt interessant sobre role playing de la que tots hem gaudit molt, però que també ha estat dura pel tema que treballem. Tot això també ens ha ajudat a l’hora de posar-nos a la pell dels altres.
Us hem fet un vídeo però també compartim amb vosaltres un pòster virtual on hem penjat les nostres produccions. Esperem que us agradi!

The Netherlands: Day 3

Avui hem dedicat el matí a investigar sobre Kamp Vught, un camp de concentració nazi a deu km de l’escola el qual visitarem dijous. Desprès de visualitzar un curt sobre el camp, en grups internacionals hem invesigat sobre Kamp Vught, els búnkers, la vida durant la guerra, etc. Desprès hem realitzat unes presentacions per la resta de companys i companyes. A la tarda, hem fet un tour per Schijndel on havièm de trobar una sèrie d’edificis emblemàtics i fer-nos unes fotos divertides. Estem preparant una recopilació de totes les fotos, tan bon punt lest tinguem, les compartirem amb vosaltres. De moment, us deixem un vídeo amb les activitats del matí.

The Netherlands: day 2

Avui els nostres infants han entrat en contacte amb la resta de participants del projecte Erasmus+ On the Road of Exile provients de Suècia, Grècia, Finlàndia i com no d’Holanda. en la sessió d’avui, en grups internacionals, els nens i nenes han realitzat una activitat d’investigació sobre els principals països d’on provenen els refugiats: Eritrea, Afghanistan, Syria i Iraq. També han buscat quins són els plats típics d’alla. Desprès han fet una presentació per equip. Desprès de dinar, han anat a comprar els ingrediens, han cuinat els plats escollits i han realitzat un tastet on estudiants i mestres. Han fet molt bona feina tots plegats i han demostrat una gran destresa a l’hora de comunicar-se en anglès i  com no de cuinar! A continuació els podeu veure en acció.

The Netherlands: day 1

Avui 18 de Març vuit dels nostres alumnes de sisè han marxat cap a Schijndel (Holanda) per participar a la segona mobilitat delmprojecte Erasmus Ka2 que desenvolupa el centre juntament amb Grècia, Finlàndia, Suècia i Holanda. Han marxat ben aviat desprès d’acomiadar-se de les seves families i han passat el matí descobrint una mica Amsterdam.  Desprès s’han desplaçat fins a Den Bosch on els esperàven les famílies d’acollida. Us deixem unes fotos perquè els veieu.

COLÒNIES A LA FARGA DEL MONTSENY

Famílies, us saludem desde la falda del Montseny!!

Hem arribat molt bé i amb un temps fantàstic.

Si voleu veure més fotos de les activitats visiteu els blocs de 2n i de 4t

PORTES OBERTES

Degut a la situació extraordinària actual hem decidit mantenir la convocatòria de PORTES OBERTES per avui però farem una segona convocatòria per al proper DIMARTS 6 DE MARÇ de 17 a 19h.

3r dia: trebalem en equips internacionals, fem sauna i ens banyem al gel

Avui hem començat a treballar en equips internacionals per crear materials (vídeos). Un parell d’experts en art i drama de Lemi, ens han ofert una sèrie d’activitats d’expressió corporal. Desprès ens em separat per equips internacionals i hem començat a crear les nostres històries. A la tarda hem anat a Kotalahti a menjar al voltant del foc, fer sauna i jugar amb la neu o nedar al gel just en sortir! Ens ho hem passat molt bé!

Erasmus+: Dia d’excursió a Lappeenranta

Avui, amb -17 graus centígrads, ens hem desplaçat fins a la ciutat de Lappeenranta, a la regió de Sud Karelia, fronterera amb Rússia. Els nens i nenes de 7è curs de l’Escola de Lemi, ens han fet un tour per la ciutat on hem pogut visitar el museu Wolkoffin i el museu de Sud Karelia. També hem visitat l’exposició d’esculptures de gel de l’exterior del museu d’art, una esglèsia Luterana feta de neu i gel i el llac Saimaa, el més gran de tot Finlàndia i el 5è més gran del món. Però també hem tingut temps de relaxar-nos i gaudir de l’experiència.

Finlàndia: primer dia

Avui hem visitat l’escola de Lemi amb la qual duem a terme el projecte. Els nens de 8è grau ens han preparat deu tallers diferents per donar-nos a conèixer activitats de la seva vida diària a l’escola. Desprès ens han preparat un tour pel poble on hem pogut fins i tot tastar el plat tradicional anomenat “Sära” que és un plat de xai al forn cuinat durant més de nou hores. Ens ho hem passat d’alò més bé, hem après dels notres companys i companyes de Suècia, Finlàndia, Holanda i Grècia.