Equip de l’hivernacle: Plantes aromàtiques.

Demanem ajuda als experts. Després d’investigar, hem descobert que si plantem plantes aromàtiques al voltant de l’hort, els insectes que podrien fer-lo malbé no podran arribar.
Per triar bé les plantes consultem als experts i anem a visitar el Garden de Sant Vicenç. Allà ens assessoren i comprem les plantes que necessitem per protegir el nostre hort.

Equip de l’hivernacle: Construim l’hivernacle.

Procés de disseny i construcció:

Mesurar l’espai .
Adequació: Netegem i aplanem el terreny on hem de construir el nostre hivernacle.
Disseny: Decidim com el volem fer. Fem maquetes i triem els materials.
Construcció: Portem a terme el nostre projecte i construïm el nostre hivernacle.

Equip de l’hivernacle: Construïm un espantaocells

L’equip de l’Hivernacle hem començat la nostra aventura .
Hem de protegir l’hort de les amenaces externes, però quines amenaces són aquestes?

* Els ocells que poden venir a menjar-se les llavors: Haurem de fer un espantaocells!
* Alguns insectes com el Pugó que poden fer malbé les nostres plantes : Haurem de fer una barrera amb plantes aromàtiques que no els agraden.
* Les condicions climàtiques que poden gelar o fer malbé el planter o les llavors que volen germinar : Haurem de fer un hivernacle.

Ens hem decidit per començar a protegir l’hort dels ocells i volem construir un espantaocells.

A PUNT PER A L’ESTRENA

L’edició de la pel·lícula l’hem fet amb l’ajut del mestre d’informàtica, el Carles, que realment hi ha dedicat moltes hores. Sort d’ell!

Hem anat agafant totes les preses que vam gravar, que van ser moltes, i hem escollit les millors.

Quan ja la teníem muntada hem fet una primera visualització només per nosaltres.

Ara ja estem a punt per l’estrena!

Hem fet uns cartells per promoure la pel·lícula, els hem penjat per tota l’escola, ja hem creat l’expectació necessària… ara la setmana vinent, l’estrena oficial, per tota l’escola i per les famílies!

Aquí teniu algunes de les fotos que vam fer servir per fer els cartells.

Ara estem fent un trailer… quina emoció!

ENS AVALUEM!

Hem dedicat dues sessions per acordar com ens avaluaríem. Hem creat un document entre tots pactant els ítems a avaluar i la gradació de l’avaluació. Després hem dedicat una altra sessió a avaluar-nos.

Hem compartit les nostres avaluacions i hem fet comentaris als companys i companyes sobre si estàvem d’acord o no. Alguns de nosaltres tendim a avaluar-nos molt baix i d’altres molt alt.

Al llarg del projecte anàvem recordant els objectius i les activitats que avaluaríem.

 

Ens presentem

Hola a tots i a totes!

Som l’Escola Nadal de Sant Feliu de Llobregat i aquest és el primer any que ens endinsem a la Xarxa de Competències Bàsiques.

Nosaltres ja havíem fet amb l’alumnat alguns treballs per projectes en anys anterior, però el fet d’estar en aquesta xarxa, en contacte amb altres escoles amb les mateixes inquietuds i formant-nos contínuament ens ajuda a estar a l’última en aquest àmbit i fa que volguem innovar en cada nou projecte que ens plantegem a partir d’ara.

Aquest curs, hem inicial un projecte a 6è. que es diu “Muntem la Bicicletada”.

Comença la gravació…Quins nervis!

El nostre producte final és la pel·lícula. Ahir i avui hem estat fent la gravació.

A primera hora les maquilladores deixaven els actors i actrius a punt. Els de vestuari miraven que tothom portés la roba adient, els de decorats posaven les coses a punt, els càmeres controlant la bateria i fent proves de so…

Tothom al seu lloc, els directora amb la claqueta i…comencem!

Hem estat dos dies intensos de rodatge. Finalment hem comprovat totes les escenes per veure si n’havíem de repetir alguna (cosa que ha passat).

Hem fet moltes preses, però tot l’esforç ha valgut la pena. HA ESTAT UN GRAN TREBALL EN EQUIP!

Demà comencem el muntatge de la pel·lícula.

La setmana vinent haurem d’afegir banda sonora, haurem de fer la promoció de la pel·lícula i finalment serà l’hora d’avaluar-nos.

Lonardo da Vinci, inventor i pintor

El passat 5 d’abril vam treballar la figura de Leonardo da Vinci amb els alumnes de la classe de tercer per veure que no només va ser un gran pintor sinó que també fou un inventor dels més pioners.

Hem projectat un Power Point on es parla de la seva figura i dels invents més rellevants que va crear per, tot seguit, realitzar una petita fitxa de manera individual. En ella hi ha un text referent al personatge i un seguit de preguntes de comprensió: Quin any va néixer? Quines eren les seves professions reconegudes? Esmentar alguns dels invents que va dissenyar. Penses que Leonardo va viure en una època adequada a les seves idees? Un cop realitzada individualment hem fet una posada en comú reflexionant sobre totes i cada una de les qüestions que han anat sorgint.

Per acabar, i de manera grupal, s’ha investigat i treballat sobre un invent. Hem repartit un full Din-A3 i han hagut d’imaginar quina seria l’evolució d’aq1uell invent en el futur, fent un dibuix del mateix i tenint ben present la finalitat que tindria, quins factors s’haurien actualitzat, quin materials s’haurien de fer servir i quin problema solucionaria.

Les àrees que treballem

La major part del projecte es fa amb la tutora, treballem tant la llengua catalana com la castellana i fem recerca:

  • biografia actors i actrius
  • responem preguntes sobre el cinema
  • aprenem sobre els diferents rols que hi ha en la gravació d’una pel·lícula
  • escrivim guió
  • decidim aspectes sobre maquillatge, vestuari, decorat….

Amb la mestra de música treballen les bandes sosnores i els compositors més coneguts a través d’un joc i un pòster que ells han fet.

A anglès es treballa la importància del món del cinema sobretot a EEUU, i el vocabulari que fem servir del cinema que molta part ens arriba de l’anglès.

A Educació Física fan unes sessions de dramatització, exercicis que ens aniran molt bé als actors.

A plàstica fan els dissenys dels cartells de promoció de la pel·lícula.