Pràctica realitzada amb alumnes de 1r d’ESO sota la supervisió de Laura Mauri
La pràctica es va dividir en 2 sessions:
1ª SESSIÓ
L’objectiu és identificar macroinvertebrats habitants de la planta mitjançant la lupa binocular. Per a això havíem d’identificar la mostra i descriure el lloc d’origen per tenir una bona referència.
IDENTIFICACIÓ DE LA MOLSA
Aina Miró Gracia
24/1/2017
1r ESO A-A
LLOC D’ON L’HE AGAFAT
La molsa estava a la teulada de casa meva de Benissanet, és un lloc humit. La vaig agafar el dia 23/1/2017, un dia abans d’observar-la.
MATERIAL
Per aquesta observació solament he necessitat:
Una lupa binocular
Microscopi (Motic amb càmera incorporada)
Aigua destil·lada
Agulles emmanegades (per poder observar-ho amb més facilitat)
Molsa
Recipient transparent per posar la molsa
Quant a mamoros8
Sóc Llicenciada en Ciències Geològiques (UB) i, actualment, professora de Biologia i Geologia a l'INS Julio Antonio de Móra d'Ebre des del setembre del 2014. Abans, he estat cinc cursos a l'INS Terra Alta. També he treballat al Berguedà, Barcelonès, Anoia, Osona i Baix Camp. He estat sis cursos exercint de professora de Tecnologia en diversos instituts del Baix Llobregat. En total són uns 30 anys d'experiència en diversos llocs i disciplines.
El 2010 vam crear el Blog Rosalind Franklin des del Departament de Ciències de l'INS Terra Alta i, actualment, està "en custòdia compartida" entre Ins Terra Alta i Ins Julio Antonio. Allí s'hi exposen tot de materials de Física, Química, Biologia i Geologia que treballem amb els alumnes o altres notícies d'interès relacionades amb les ciències.
A més, per continuar la divulgació i l'apropament amb els alumnes, el 2013 es va crear la pàgina de Facebook Geologia 4t d'ESO, i més tard la pàgina Rosalind Franklin Blog per la divulgació de la Biologia. També ens trobareu a Instagram RFranklinBloc i X/Twitter (RFranklinblog i Geologia 4t ESO), i també a Bluesky (@rfranklinbloc.bsky.social i @geologia4teso.bsky.social).
"Qui s'atreveix a ensenyar mai pot deixar d'aprendre" [J. Cotton]