RECOMANACIONS NOU ANY 2020

***************************************************

BENVINGUTS AL NOU ANY 2020 

***************************************************

CANÇONS RECOMANABLES (MÉS RECENTS):


ROSALÍA – Juro Que (Official Video)

Aquesta cançó tracta sobre una noia que transmet els seus sentiments al seu xicot que és a la presó. És flamenc a l’estil característic i reivindicatiu de la Rosalía que tant la caracteritza.

És una cançó que transmet un sentiment pur i que posa la pell de gallina!

CLICA JA!

 ——————————————————————————————————————-

Bryant Myers – Como Panas (Video Oficial)

Tracta sobre un noi i una noia que van passar de ser amics a ser alguna cosa més que això, i es veu com es desenvolupa aquesta història entre els dos protagonistes.

Et pot transmetre sentiments si et passa res semblant a això.

ESCOLTA-LA JA!

——————————————————————————————————————–

PEL·LÍCULES I SÈRIES (MÉS RECENTS):


  • AJ and the Queen 

Aquesta sèrie tracta sobre un home que, després d’haver denunciat el seu xicot perquè li ha estafat 10.000 euros, decideix emprendre la seva última gira com a drag queen mentre escapa del noi, que vol venjar-se’n per haver anat a la policia. Però no emprendrà aquesta aventura sol, sinó amb una nena de poca edat que vol escapar dels problemes que l’envolten.

És una sèrie molt recomanable perquè parla de temes que no són gaire coneguts per tothom i dona a conèixer un altre punt de vista sobre la comunitat LGTBIQ+.

NO ESPERIS PER VEURE-LA!

 ——————————————————————————————————————–

The Circle – A Netflix Reality-Competition | Official Trailer | Netflix

Aquest reality estatunidenc gira entorn de les xarxes socials i vol transmetre i fer saber els perills d’aquestes als receptors. Tracta sobre uns participants que han de passar un temps determinat en unes habitacions on només hi són ells i on es poden comunicar amb la resta de participants a través d’una aplicació social creada per a aquest programa específicament, anomenada “el cercle”. La dinàmica del concurs és anar expulsant els participants a traves del “cercle” i així fins arribar a la final i decidir el guanyador de la mateixa manera.

En aquest reality es creen aliances entre el participants, però sobretot et dona una bona lliçó de vida.

A QUÈ ESPERES PER VEURE’L?

——————————————————————————————————————–

LLIBRES:


– AFTER –

Tessa Youbg s’enfronta al seu primer any a la universitat. Acostumada a una vida estable i ordenada, el seu món canvia quan coneix a Hardin, el noi dolent per excel·lència amb tatuatges i de mala vida. La innocència, el despertar de la vida, la descoberta del sexe…. un amor infinit, dos pols oposats fets l’un per a l’altre. Aquests són els temes que atrapen el lector a After d’Anna Todd, i aquest és el primer volum de la saga.

NO ESPERIS PER  LLEGIR-LO! 


MOLTES GRÀCIES PER LLEGIR-NOS!

Estigues informat de noves actualitzacions de la secció “Recomanacions 2020”

 

Cantata de Santa Cecília

El divendres 22 de novembre vam celebrar Santa Cecília a l’institut. Els alumnes de 1r d’ESO van fer una cantata a les escales de l’entrada, que va començar a  a les 10,15h i va finalitzar les 11,00h. Van cantar la cançó “Gracias por la mùsica” d’Abba.

Sabeu qui era Santa Cecília?

Santa Cecília és la patrona de la música i era una dama romana.                        L’església la va declarar santa i patrona ja que mentre s’estava morint va cantar a Déu. Per tant, la fama musical de Cecília es basa en la llegenda de la seva mort, que diu que mentre ella moria a causa del martiri anava pregant Déu tot cantant-li.

 

 

 

 

 

Aquí us deixem unes fotos i uns vídeos de l’acte:

DALE USO

Arriba al nostre institut Dale Uso, un servei de compravenda impulsat per un grup d’alumnes de segon de Batxillerat

Moltes vegades hem tingut coses a casa que no utilitzem i de mica en mica van agafant pols. No creieu que en podem treure profit, de tots aquests productes? Dale Uso consisteix bàsicament en això.

Aquest nou projecte creat pels alumnes d’Estada a l’empresa té com a objectiu que tant els alumnes d’ESO, Batxillerat o Cicles Formatius, com el personal del centre donin vida a tots aquests productes que ja no fem servir.

El procediment és molt fàcil:

  • VENEDOR/A

La persona que desitgi vendre porta l’article al gimnàs del centre qualsevol dilluns d’11 a 11:30h i el servei s’ocupa de la venda. Primer, s’omple una fitxa de dipòsit en la qual el venedor posa el preu a què vol vendre el seu producte. Seguidament, un dels membres de l’equip de marquèting penjarà l’article al compte d’Instagram @daleusoo i qualsevol persona interessada en comprar podrà consultar el catàleg setmanal de totes les coses en venda.

  • COMPRADOR/A

En cas d’estar interessat/da en alguna oferta present a la xarxa social, haurà de contactar amb el servei mitjançant un missatge, concretament amb un “Direct”. A partir d’aquí, s’haurà de demanar el producte que es vol obtenir i el dilluns següent es faria el lliurament de la comanda.

En conclusió, creiem que és una gran oportunitat per guanyar diners fàcilment i desfer-se d’allò que no utilitzem, així que anima’t i…

DALE USO!!

Resultats de les extraescolars de l’Institut

Infantil:

(Gadex Blanc)

L’infantil del Gadex blanc, la jornada 1, el dia 25 d’ octubre, han guanyat 5-0 a l’Institut Narcisa Freixa per 5-0

La jornada 2, el dia 9 de novembre l’ infantil del Gadex blanc, ha guanyat a l’Institut Ferran Casablancas per una golejada de 0-9.

La jornada 3, el dia 15 de novembre el Gadex Blanc ha jugat contra el Sant Quirze, i han guanyat per un resultat molt inflat de 7-0.

La jornada 4, el dia 23 de novembre al camp de l’ Escola Santa Perpetua van guanyar per una golejada de 1-11

La jornada 5, el dia  29 de novembre, van guanyar per una golejada de 13-1 contra  l’Escola Industrial

(Gadex Blau)

L’infantil del Gadex blau, la jornada 1, el dia 25 d’ octubre van jugar contra l’Institut Ferran Casblancas, en el seu camp, i van perdre per una golejada de 9-4.

L’ infantil del Gadex blau, la jornada 1, el dia 9 de novembre van jugar contra l’Escola Pia, en el camp del ‘Gadex’ i van guanyar per una golejada de 6-3.

L’infantil del Gadex blau, la jornada 3, el dia 16 de novembre ha guanyat per 2-5 al col·legi Sagrada Família.

L’infantil del Gadex blau no va poder jugar a causa de la pluja aquesta jornada 4.

 

L’infantil del Gadex blau la jornada 5, el dia 29 de novembre van guanyar per una golejada de 12-3, contra l’IES Ribot i Serra

Cadet:

El cadet del Gadex, la jornada 1, el dia 25 d’octubre, va jugar contra l’Institut de les Termes,  desgraciadament el nostre equip ‘gadex’ va perdre 3-4 amb una petita diferència de gols.

La jornada 2, el dia 9 de novembre, van jugar contra l’AEE IES Ribot i Serra i han tornat a perdre, i ara de manera humiliant, una golejada de 6-3…

La jornada 3, dia 15 de novembre, van jugar contra L’Institut Jonqueres i van perdre per 2-3, un resultat ajustat.

El cadet del Gadex no va poder jugar a causa de la pluja aquesta jornada 4.

 

La jornada 5, el dia 29 de novembre, van guanyar contra l’Institut Sagrada Família per una golejada de 6-1.

 

 

 

Dia de la ciència

El 2 de novembre de 2001 l’Assemblea General de les Nacions Unides va declarar el 10 de novembre com a Dia Mundial de la Ciència per la Pau i el Desenvolupament. Es va fer per demostrar al públic en general per què la ciència és rellevant per a la seva vida quotidiana

Al nostre institut el vam celebrar el dia 13 de desembre. Els alumnes de 3 d’ESO van fer uns experiments o unes paradetes informatives sobre el canvi climàtic i la nutrició. Els alumnes d’1r i 2n d’ESO van passar al llarg del dia a observar les paradetes i a escoltar les explicacions dels experiments.

De cada experiment havien de respondre a 4 preguntes: Què tinc? Què faig? Què passa? i Per què passa?, i també explicar alguna informació extra relacionada amb l’experiment, el “Sabies que”. La majoria del experiments i de punts d’informació estaven relacionats amb el canvi climàtic i et parlaven sobre la petjada ecològica, els residus, la pluja àcida…

Va ser una experiència molt interessant per a tots els alumnes de l’institut, ja que van aprendre moltes coses de ciència d’una manera més lúdica. A més, els alumnes de tercer van poder gaudir de ser professors durant una estona i van comprovar com de difícil pot arribar a ser. Tothom es va emportar un molt bon record.

 

 

LA BOXA FEMENINA

 

Per: Paula Boronat i Carla Ruano                                26 de novembre del 2019

HISTÒRIA: 

La boxa femenina és un esport de combat. És igual que la boxa masculina excepte les poques adequacions fetes per facilitar la pràctica a les dones. Aquest esport va aparèixer per primera vegada als Jocs Olímpics al 1904, però no va ser inclòs fins al 2012 als Jocs Olímpics de Londres, sent l’esport que més ha trigat a ser inclòs en la història  a causa dels prejudicis de gènere. La campiona més antiga que es té registrada és Elizabeth Wilkinson.

ELS COMBATS:

En un combat la gent es pensa que és pujar i ja està però això no és veritat, darrere de pujar al ring hi ha un esforç, un entrenament, unes estratègies…

Una de les coses que has de fer quan tens un combat és tenir un pes determinat, així que entres en una dieta. Una de les dietes que més s’acostumen a fer consisteix a  treure’t tots els excessos de l’estómac que agafes quan estàs de descans, et fas una neteja del cos, o sigui et treus els líquids, t’asseques per dintre sense arribar a deshidratar-te i quan et peses t’hidrates i tornes al pes normal i el teu cos no pateix; és com un engany de la bàscula. I si el dia del combat no has arribat al pes demanat et deixen una estona de temps per perdre aquest pes i si no ho aconsegueixes s’anul·la el combat i perds el títol en bàscula.

JOANA PASTRANA CAMPIONA DEL MÓN: 

Resultat d'imatges per a "joana pastrana""

Joana Pastrana va néixer a Madrid el 29 de setembre del 1990 (29 anys).

Va començar prenent-se la boxa com només un esport i anava a entrenar dues o tres vegades per setmana, ja que com treballava als matins a la tarda tenia lliure i aprofitava per anar a entrenar, però a poc a poc se’n va anar adonant que aquest esport li agradava molt i va acabar anant cada dia de la setmana. Mai va arribar a pensar que acabaria vivint d’aquest esport. Al cap d’un temps van acabar tancat al gimnàs on anava i se’n va haver d’anar a un altre on va trobar al seu equip actual que sempre l’està ajudant i animant.

En una entrevista explica que quan ella va començar era l’única noia que practicava aquest esport al gimnàs, però a poc a poc gràcies a ella moltes noies es van acabar apuntant i fins i tot ara arriben a ser més noies que nois al seu grup.

Pastrana també va passar un moment dur a la seva carrera, ja que al 2016 es va trencar la mà i per un temps no va poder seguir boxejant. Com que tampoc tenia feina, es va plantejar si realment s’havia equivocat escollint aquesta activitat, però finalment amb l’ajuda dels seus companys i companyes del grup  se’n va sortir i va seguir boxejant.

ALGUNS LLOCS ON ES POT FER BOXA A SABADELL:

Si t’ha agradat aquest article, pots anar a un d’aquests llocs de Sabadell a practicar aquest esport:

  1. Campió Club Xperience: aquest és un gimnàs que es situa al carrer de Tamarit, 2, 08205 Sabadell, Barcelona. 
  2. Club de Boxa Lin: aquest gimnàs està al passeig d’Espronceda, 73, 08204 Sabadell, Barcelona.
  3. Qwellness, aquest és a la carretera Terrassa, 265, 08205 Sabadell, Barcelona.
  4. Dojo Shinden, a 08204 Sabadell, Barcelona.
    I molts més…

    Cada vegada hi ha més noies que practiquen la boxa, tu també pots ser una d’elles.

¿Què és el K-POP? + Recomanacions de K-POP

K-POP? ES MENJA? ꕤ

 

☾✧Actualment molta gent ha sentit parlar del k-pop perquè ha provocat un gran impacte entre els joves i les joves, però… saps realment què és el k-pop? Si no ho saps, aquest és el teu document; però si ja ho saps, pots baixar a la secció de recomanacions on trobaràs les cançons ideals per ballar amb els teus amics o les teves amigues.⇄‹3

 

 

¿QUÈ ÉS? ꕤ

☾✧El k-pop és un tipus de música que vol dir “Korean popular music”, és a dir, música popular coreana. Aquest gènere és propi de grups de música, masculins o femenins, que fan cançons amb molt ritme i bones coreografies. Aquestes cançons només s’escoltaven a Corea, però el 1992 va marcar un punt important per al k-pop perquè va ser quan el primer grup k-pop, “Seo Taiji and Boys”, va debutar internacionalment. Després d’això el món ja sabia una miqueta sobre aquest gènere musical, però no va ser fins al 2014, quan el grup BTS “Bangtan Boys” va debutar amb la seva primera cançó, “No More Dreams”, quan aquest gènere va ser conegut a tot arreu. El grup BTS va seguir endavant fins que al 2015 era conegut fins i tot a Sabadell! Però no només BTS es va obrir un lloc en tot el mon, el grup femení BlackPink també va fer la seva aparició al YouTube cantant “DU-DUDU-DU”. Ara al 2019 el k-pop segueix sonant a tot arreu. A continuació us recomanaren algunes de les cançons és conegudes del k-pop.⇄‹3

Imatge relacionada

 

ℛecomanacions: les deu millors cançons del kpop

 

1 -La meravellosa cançó Red Velvet : Zimzalabim

 

2 -Una de les més canyers  BIGBANG : Bang Bang

 

3 -La millor per ballar BTS : Mic Drop

 

4 -La divertida cançó ITZY : Icy

5 -La nova cançó de KARD : Bomb Bomb

 

 

6 -La moguda cançó de TWICE  : Fancy

 

7 -Una de les millors (G)I-DLE : Señorita

 

8 -La més ritmosa EVERGLOW : Adios

 

9 -La millor cançó d’un grup femení BLACKPINK : Kill This Love

 

10 -La cançço més bonica de GOT7 : Just Right

 

ELS ESPORTS DEL BARRI

Al barri de Can Rull es practiquen molts esports, com per exemple futbol (Can Rull), bàsquet (Creu Alta), tennis (Club Tennis Sabadell), natació (Club Natació Sabadell), handbol (Creu Alta Sabadell) i hockey.

EL BÀSQUET

Començarem parlant de bàsquet. Els alumnes de l’Institut Sabadell que juguen a bàsquet ho fan al Creu Alta Sabadell Bàsquet, com el Kingsly Nwakaeze , el Samuel Sànchez i el Nicolàs Gonzàlez.

Per saber-ne més hem entrevistat el Kingsly, que fa 3r d’ESO, i això és el que ens ha respost:

Quin esport practiques?

Jugo a bàsquet. Faig la lliga escolar amb el Club de Bàsquet Creu Alta. Comparteixo equip amb el Samuel Sànchez i amb el Nicolàs González, que també són alumnes de l’institut.

 

 

Els entrenaments en què consisteixen? 

Entrenem les passes, controlem la pilota i intentem millorar. Només entrenem durant una hora, dos dies a la setmana.

Jugueu partits? Quan jugueu i contra qui?

Els partits els juguem els dissabtes. Són partits de 40 minuts, i cada quart és de 10 minuts. Juguem contra equips de Terrassa, principalment.

Heu guanyat molts partits? Heu guanyat trofeus, lligues, etc.?

Hem guanyat molts partits. Algunes vegades hem tingut males ratxes, però hem pogut remuntar. Hem guanyat moltes vegades la lliga i també la copa.

Per tant, si us animeu a jugar a bàsquet, podeu apuntar-vos al nostre equip. Aquí teniu el link del Creu Alta Sabadell Bàsquet: http://www.creualtabasquet.cat/drupal/ .

 

TALENTS OCULTS

Hola a tots i a totes, en aquesta secció de la revista farem entrevistes a alumnes que tenen unes habilitats especials, com pot ser: dibuixar, fer esports, etc. Així els coneixereu!

ROBERT CABEZAS de 1r D: model de fotografia

El Robert és model de fotografia i va començar fa un any més o menys. Ha fet sessions a Barcelona, Tarragona, Màlaga… No té un lloc fix per fer-se les fotos .Va començar quan li va trucar una agència de fotografia en la qual treballava el seu germà gran, Marc. Ens ha comentat que li agrada molt. Ens ha confessat que els estudis es troben afectats pel fet de fer de model.

MARTA BLÁNQUEZ de 3r D: va sortir a un videoclip

La seva professora de ball coneixia a Henry Mendez, el qual li va demanar que portés  algunes alumnes per al seu videoclip. Van treballar en la coreografia  i les dos millors van ser les que van aconseguir sortir al seu vídeo, que es va gravar a la platja. Li va encantar sortir al videoclip i conèixer al cantant.

Aquí us deixem el  videoclip:

NÚRIA BAÑÓN de 2n B: jugadora de voleibol

Va començar l’any passat a jugar a voleibol, però ja mostrava curiositat des de fa 8 anys quan la seva germana va començar amb els esports de competició. Ella té la posició d’atacant, i entrena els dilluns (3 hores), els dimarts (4 hores) i els divendres  (3 hores), i fa alguns tornejos . Juga al nivell infantil. Ha viatjat a Castelló i a Valladolid. Practica aquest esport al Club Natació Sabadell, amb qui va guanyar la copa d’Espanya.

Juan Antonio Rodríguez de 3r A: Edita vídeos a YouTube

Juan Antonio va començar a editar vídeos fa més o menys un any perquè el seu xicot editava bé i li va ensenyar com fer-ho. Més endavant va començar a editar pel seu compte i va crear un canal de YouTube. Avui en dia guanya 10€ al mes pel seu millor vídeo. Ell mateix ens ha confessat que l’edició de vídeos el va ajudar a sortir de la depressió. Utilitza el Sony Vegas i After Effects.

 

Què opina el professorat de la nova revista?

Volem saber què pensen els professors de la nova revista. Hem anat a preguntar a alguns professors dels diferents departaments i aquestes són algunes opinions.

Aquestes són les preguntes que els hem fet als diferents professors.

  • Creus que és una bona idea fer una revista? Per què?
  • Creus que serà útil en un futur?
  • Què us agradaria que sortís a la revista?

Borja Gil (professor de matemàtiques)

1-Sí, perquè millorareu la manera d’expressar-vos i haureu de posar-vos en la situació de decidir quines notícies publiqueu.

2-En un futur pròxim sí, perquè estarà escrit i quedarà per sempre, i no serà com el boca a boca que va canviant la història.

3-“Xafarderies”, rànquings…

Anna Bartra (professora d’educació física)

1-Perquè he vist revistes d’altres instituts i em sembla bé sempre que ho feu bé.

2-Sí, perquè quedarà per poder-ho consultar-ho en un futur.

3-Els resultats de les diferents extraescolars.

Núria Álvarez (professora d’anglès)

1-Si, perquè els que esteu a la revista sabeu com funciona i també perquè la gent es pot expressar.

2-Sí, perquè tothom s’assabenti de coses de l’institut

3-Entrevistes, entreteniments, fotografia…

Mireia Pérez (professora de llengua castellana)

1-Sí, perquè així els alumnes estan informats de notícies de l’institut.

2-Sí, perquè així les noves generacions veuran el que vam fer.

3-Xafarderies de tant en tant.

Maria Jesús Pelegrina (professora d’anglès)

1-Sí, perquè d’aquesta manera els professors tindran més informació del que fan els alumnes

2-Si, perquè d’aquesta manera els alumnes llegiran més.

3-Allò que interessa els alumnes: la música que us agrada, què feu al vostre temps lliure,etc.

 

Amb aquest article hem descobert que als professors els sembla bona idea que fem una revista, perquè així en un futur quedarà tot el que hem escrit gravat. Esperem fer-ho bé i que els agradi!