TEATRE A L’INSTITUT

En un teatre els actors i les actrius s’han d’aprendre un guió i representar-lo en directe davant del públic. El director o directora és qui dirigeix els actors i els aconsella com han d’actuar o interpretar cada personatge. Els actors s’han d’aprendre unes frases o accions d’un guió escrit per un autor teatral o dramaturg.

A l’institut, l’any passat es va començar a fer una optativa de teatre a 1r i 2n d’ESO, dirigida per la Carme Martí. Aquest any l’optativa ha seguit, però aquesta vegada el professor és el Rubén Ortega, i l’optativa es fa a 1r i a 3r.

Hem entrevistat alguns alumnes que fan teatre i el professor que els dirigeix, i ens han explicat què fan i com ho fan. A continuació podeu llegir les entrevistes que els hem fet.

ENTREVISTA A BEA BOCA I AYMAN ZYANI, DE 3R D’ESO

-Com ho feu per escollir el tema de l’obra?

– Ens ajuntem en un aula i fem una pluja d’idees.

-Com us sentiu quan sou a l’escenari  ?

-Estem molt nerviosos però quan comencem l’obra ens tranquil·litzem i fem que surti bé el diàleg.

-Quan sou a l’escenari, si us equivoqueu, què passa ?

-Canvies el diàleg i fas el màxim possible perquè no es noti i tingui sentit.

-Si una persona no ve el dia de l’obra, com ho solucioneu ?

-Sempre tenim una persona de reserva i uns dies abans s’ho estudia i intenta que surti bé.

-Què es necessita per fer teatre ?

-Que tinguis ganes d’aprendre el diàleg i també si et toca un personatge que no t’agrada que no et queixis.

-Per què vols fer teatre ?

– Per saber perdre els nervis.

-Quantes hores has d’assajar cada dia?

-Fem servir les hores d’optativa i si cal assajar més ens quedem a la tarda 2 hores.

Quantes obres de teatre has fet?

-Bea: jo n’he fet tres, perquè ja feia teatre l’any passat.

Aiman: jo només una, perquè soc nou d’aquest any. a teatre

-Com consideres el teatre ?

-Una activitat per perdre la vergonya i socialitzar-te amb el companys.

-Com us prepareu el diàleg?

-De tant repetim les escenes i se’t quedes amb el diàleg.

ENTREVISTA A RUBÈN ORTEGA, PROFESSOR DE TEATRE

-Per què et vas fer professor de teatre ?

-Ens vam posar d’acord al departament, i la Carme va estar insistint que ho fes jo aquest any, i al final baix accedir.

-Quantes obres has fet ?

-Com a director d’optativa n’hem fet una de 1r i dues de 3r.

-Com t’inspires per escriure una obra ?

-Depèn de cada obra, normalment miro pel·lícules o sèries per inspirar-me, i també depèn dels alumnes. També pot ser canviat el diàleg pels alumnes. I per aquest segon  trimestre vull fer a tercer una obra clàssica.

-Quina obra t’ha agradat més de les que has fet ?

-L’última que he fet amb els de tercer: Una visita inesperada.

-L’any que ve faràs aquesta optativa ?

-Doncs no ho tinc molt clar, depen dels professors que hi hagi l’any que ve. A mi m’agradaria continuar però l’oferta serià pels de primer o de segon.