EP1 ESC El Miracle – Tarragona 2017

• Escola El Miracle – Tarragona
  • Educació Primària – Cicle superior (5è)
  • Helena Garcia

Títol de l’Experiència

• Revisions, correccions i millores col·lectives d’un text

• Valorar la revisió, la correcció i la millora com a components dels procés de composició textual en què cal implicar els alumnes.
  • Plantejar la correcciói l’avaluació dels escrits des de dos punts de vista: com a procés i com a producte.
  • Reconèixer la utilitat de les propietats textuals en els processos de revisió, correcció i millora dels textos.
  • Admetre la necessitat d’interveniren els diversos moments de composició d’un text.
  • Conèixer estratègies i instruments diversos de revisiói avaluació d’escrits.

• La revisió, correcció i millora dels textos com a components del procés de composició textual.
  • La implicació de l’alumnat en la revisió, correcció i millora dels textos.
  • La correcciói l’avaluació dels escrits des de dos punts de vista: com a procés i com a producte.
  • La utilitat de les propietats textuals en els processos de revisió, correcció i millora dels textos.
  • La intervenció del mestre en els diversos moments de composició d’un text.
  • Estratègies i instruments diversos de revisiói avaluació d’escrits.

• Els alumnes de 5è de primària de l’Escola El Miracle de Tarragona aprenen a revisar, corregir i millorar el text d’una faula que han escrit ells mateixos.
  • Després de llegir moltes faules n’inventen una que aniran a representar als seus fillols de lectura de 2n de primària.
  • A partir de conèixer l’estructura de les faules comencen a escriure un esborrany amb l’ajuda del Quadern de l’escriptor.
  • Trien el text d’un alumne i, amb el seu permís, entre tots el revisen, corregeixen i milloren tenint en compte les propietats textuals.
  • La implicació dels alumnes en la revisió dels seus textos és fonamental per aprendre a escriure.