Experiència EP2
Dades del centre i professorat
- Escola Prat de la Riba de Reus
- Educació Infantil i Primària
- Àngela Fernández Sobrino
- Ma. Jesús Navarro Manero
- Sydney-Zeferina Pugliares (Language assistant)
- Pau Salvador Solé (Practicum)
- e3002211@xtec.cat
Títol de l’experiència
- GEP (Grup Experimental del Pluriligüisme)
Objectius
- Ser capaç d’utilitzar l’anglès com a llengua vehicular en el desenvolupament d’un projecte de Medi.
- Ser capaç de participar de manera activa en el treball en grup, respectant els rols assignats (moderator, language inspector, recorder, reporter).
- Ser capaç de fer transferència lingüística en el procés d’aprenentatge de llengua i de continguts.
- Ser capaç d’utilitzar eines i programes tecnològics per a realitzar el producte final.
- Ser capaç de raonar el seu procés d’aprenentatge i de dur a terme l’autoregulació.
- Ser capaç d’aplicar l’estructura i el llenguatge apropiats al gènere textual.
Continguts
Continguts de Medi:
- Òrgans reproductius.
- Embaràs i part.
- De la infància a l’edat adulta.
Estructura i elements d’un vídeo publicitari.
Estructura del gènere textual: guió.
El treball en equip.
Descripció
- Els alumnes han de dissenyar i gravar un vídeo publicitari sobre una clínica de reproducció assistida imaginària.
- Per tal de realitzar aquest projecte analitzen diferents anuncis per extreure’n l’estructura, elements, estils…
- Per altra banda, necessiten els coneixements de Medi Natural per tal de decidir quin contingut tindrà el vídeo.
- Hem realitzat paral·lelament activitats de continguts de Medi i el disseny dels diferents vídeos, on cada grup ha plasmat la seva creativitat.
- Han utilitzat la càmera de vídeo, el programa VideoPad Editor i el Creative Common.
Competència bàsiques que treballa de manera prioritària
- Competència comunicativa, lingüística I audiovisual.
- Ser capaç d’utilitzar diferents tipus de comunicació (al vídeo poden utilitzar text, imatge, música…)
- Competència matemàtica
- Ser capaç d’aplicar eines matemàtiques per tal d’organitzar el temps del vídeo.
- Competència d’interacció amb el món físic.
- Ser capaç d’entendre la responsabilitat individual en les relacions sexuals i la reproducció.
- Competència cultural i artística.
- Ser capaç de tenir en compte criteris artístics per tal de dissenyar el vídeo.
- Competència digital
- Ser capaç d’utilitzar competències digitals per tal de crear el producte final.
- Competència social i cívica
- Ser respectuós amb la llibertat individual d’expressar la tendència sexual i de decidir sobre les diferents opcions i mètodes de reproducció.
- Competència d’aprendre a aprendre
- Ser capaç de reconèixer els diferents rols en el grup amb responsabilitat, expressant amb respecte les dificultats i proposant solucions.
- Competència d’iniciativa personal i emprenedoria
- Ser capaç de presentar i discutir les diferents opcions, i de mostrar compromís amb el projecte.
Observacions