ES3 Institut Pons d’Icart – Tarragona 2017

Experiència ES3

Dades del centre i professorat

  • Institut Pons d’Icart
  • Personal del centre
  • Montserrat Grau Vallverdú
  • e3003732@xtec.cat

Títol de l’experiència

  • Ioga a l’institut

Objectius

  • Iniciar-se en tècniques de ioga de relaxació, respiració, concentració, posturals i de meditació
  • Potenciar l’autoestima, l’optimisme, el control vital, l’auto motivació…
  • Reconèixer emocions en un mateix i en els altres

Continguts

  • Iniciació a la pràctica de ioga
  • Reconeixement i control de les emocions.
  • Tècniques de relaxació.
  • Introducció als pranayamas. Respiració.
  • Hemisferis cerebrals
  • Introducció al Prathyahara. Interiorització.
  • Coneixement de nosaltres mateixos.
  • Millora de l’autoestima
  • Ioga dinàmic
  • Exercicis per activar els sentits
  •  Vinyasas
  • Com visc la vida. La visió optimista.
  • Mantres dinàmics
  • Introducció al ioga compartit
  • Milloro la meva relació amb els demés
  • Tècniques de concentració
  • Control de la vida. Talents i objectius
  • Mantres i mandales.
  • Introducció a la meditació.
  • Millorant, il·lusionant-me. Dirigint la meva vida.
  • Jocs de ioga..
  • Integració
  • Descripció

El que es pretén és combinar tècniques de ioga amb activitats d’Educació emocional. Les tècniques de ioga introduïdes són de relaxació, respiració, interiorització, posturals i de concentració, a més, en la segona meitat de la classe es fanactivitats d’Educació emocional (dinàmiques de grup, contes, creació, jocs,…) per prendre consciència sobre un mateix, la seva relació amb els altres, visió de vida, respecte al cos… elque serien el Yamas i Niyamas en ioga.

Les sessions es desenvolupen de la següent manera:

  • Benvinguda al dia d’avui i Relaxació inicial
  • Pranayama
  • Karanes i Asanes segons el treball del dia ( unitat didàctica)
  • Activitat Yamas i Niyamas
  • Relaxació o meditació finals .
  • Competència bàsiques que treballa de manera prioritària

Educació Física: Competència 7. Utilitzar els recursos expressius del propi cos per a l’autoconeixement i per comunicar-se amb els altres.

Educació ceintíficotècnològica: Competència 12. Adoptar mesures de prevenció i hàbits saludables a nivell individual i social fonamentades en el coneixement de les estratègies de detecció i resposta del cos humà.

Observacions