Experiència EP1
Dades del centre i professorat
- Escola El Miracle – Tarragona
- Educació Primària – Cicle superior (5è)
- Helena Garcia
- e3003720@xtec.cat
Títol de l’Experiència
- Revisions, correccions i millores col·lectives d’un text
Objectius
- Valorar la revisió, la correcció i la millora com a components dels procés de composició textual en què cal implicar els alumnes.
- Plantejar la correcciói l’avaluació dels escrits des de dos punts de vista: com a procés i com a producte.
- Reconèixer la utilitat de les propietats textuals en els processos de revisió, correcció i millora dels textos.
- Admetre la necessitat d’interveniren els diversos moments de composició d’un text.
- Conèixer estratègies i instruments diversos de revisiói avaluació d’escrits.
Continguts
- La revisió, correcció i millora dels textos com a components del procés de composició textual.
- La implicació de l’alumnat en la revisió, correcció i millora dels textos.
- La correcciói l’avaluació dels escrits des de dos punts de vista: com a procés i com a producte.
- La utilitat de les propietats textuals en els processos de revisió, correcció i millora dels textos.
- La intervenció del mestre en els diversos moments de composició d’un text.
- Estratègies i instruments diversos de revisiói avaluació d’escrits.
Descripció
- Els alumnes de 5è de primària de l’Escola El Miracle de Tarragona aprenen a revisar, corregir i millorar el text d’una faula que han escrit ells mateixos.
- Després de llegir moltes faules n’inventen una que aniran a representar als seus fillols de lectura de 2n de primària.
- A partir de conèixer l’estructura de les faules comencen a escriure un esborrany amb l’ajuda del Quadern de l’escriptor.
- Trien el text d’un alumne i, amb el seu permís, entre tots el revisen, corregeixen i milloren tenint en compte les propietats textuals.
- La implicació dels alumnes en la revisió dels seus textos és fonamental per aprendre a escriure.