Experiència EP1
Dades del centre i professorat
- Escola Martí i Poch – L’Espluga de Francolí
- Educació Infantil i Primària
- Ester Anglès Iglesias
- Glòria Canosa Ribalta
- Josefina Minguell Fort,
- M Mercè Badia Conesa
- Núria Santandreu Romero
- e3001036@xtec.cat
Títol de l’Experiència
Som un equip
Dades del centre i professorat
Objectius
Fomentar el treball en equip del claustre i l’alumnat
Establir la cultura del diàleg a partir de la participació a les assemblees d’aula i de centre
Millorar actituds de l’alumnat:
- Individualisme
- Poca empatia
- Saber ser i saber estar
Continguts
Aquest projecte fomenta :
- l’autoestima
- l’autocontrol
- la reflexió i la conversa
- l’empatia
- el treball en equip
- la resolució positiva dels conflictes
Descripció
A partir de les inquietuds recollides a les sessions d’avaluació es vol millorar la convivència al centre.
Es cerquen els propòsits mensuals que cal treballar. A través d’assemblees, taules d’autocontrol individuals i col·lectives, emoticones,… es van resolent.
Les sessions de sensibilització entorn al tema o propòsit es desenvolupen de la següent manera:
- Com ho treballarem en el dia a dia, en funció de l’edat
- Com controlarem les actituds i la seva millora
- Com farem que les bones actituds perdurin a l’aula i al centre
- Com avaluarem (autoavaluació i autocontrol) i quines eines utilitzarem
Competència bàsiques que treballa de manera prioritària
Competències bàsiques de l’àmbit d’educació en valors
Dimensió personal:
- Competència 1. Actuar amb autonomia en la presa de decisions i assumir la responsabilitat dels propis actes.
- Competència 2. Desenvolupar habilitats per fer front als canvis i a les dificultats i per assolir un benestar personal.
- Competència 3. Qüestionar-se i usar l’argumentació per superar prejudicis i consolidar el pensament propi.
Dimensió interpersonal:
- Competència 4. Mostrar actituds de respecte actiu envers les persones, les seves idees, opcions, creences i les cultures que les conformen.
- Competència 5. Aplicar el diàleg com a eina d’entesa i participació en les relacions entre les persones.
- Competència 6. Adoptar hàbits d’aprenentatge cooperatiu que promoguin el compromís personal i les actituds de convivència.
Dimensió social:
- Competència 7. Analitzar l’entorn amb criteris ètics per cercar solucions alternatives als problemes.
- Competència 8. Mostrar actituds de servei i de compromís social, especialment davant de les situacions d’injustícia.
Competència comunicativa lingüística
Dimensió expressió escrita:
- Competència 8. Planificar l’escrit d’acord amb la situació comunicativa i el destinatari.
Dimensió comunicació oral:
- Competència 3. Interactuar oralment d’acord amb la situació comunicativa, utilitzant estratègies conversacionals