Existeixen dues franquícies alimentàries catalanes que apel·len a la tradició i els nostres costums com a tret distintiu. I les dues utilitzen la llengua llatina per a presentar-se. Això és un senyal que alguns encara identifiquen aquesta llengua com a pròpia.
En el cas de “Nostrum”, una cadena de menjar per emportar casolà, el seu nom ens recorda que és tradicional jugant amb el nom romà del Mediterrani (“mare nostrum”, en llatí “el nostre mar”). En el cas de “Tradicionarius” (una franquícia de fleques i cafeteries), el valor artesanal dels seus productes es reforça amb la típica terminació llatina “-us”, afegida al final d’una paraula catalana, que de sobte sembla encara més antiga .
Bon profit… per al llatí!
-
Articles recents
Comentaris recents
Arxius
- maig 2021
- juny 2019
- maig 2018
- febrer 2018
- desembre 2017
- novembre 2017
- setembre 2017
- juny 2017
- maig 2017
- abril 2017
- març 2017
- febrer 2017
- octubre 2016
- juny 2016
- maig 2016
- abril 2016
- març 2016
- febrer 2016
- gener 2016
- octubre 2015
- juny 2015
- maig 2015
- abril 2015
- març 2015
- febrer 2015
- gener 2015
- desembre 2014
- novembre 2014
- juny 2014
- maig 2014
- abril 2014
- març 2014
- febrer 2014
- gener 2014
- desembre 2013
- novembre 2013
- febrer 2012
Categories
Meta