Serem originals: posarem el nom en llatí

aqua_pura_water_600ml copy

M’imagino l’escena: una empresa que comercialitza aigua mineral ha demanat l’opinió d’uns publicistes. Busquen un nom atractiu per a un nou producte. Durant la reunió se senten diferents propostes, però cap no acaba de convèncer l’empresari. De sobte, un dels publicistes té una gran pensada i aixeca el braç. “Que tal si li diem AQUA? Un nom llatí li donarà un cert prestigi, oi?”.
Doncs no es pot dir que sigui una mala idea. Ara, original,original, no ho és gaire. Entreu-hi si no al buscador d’imatges de Google i piqueu per exemple “mineral water aqua” i descobrireu la quantitat tremenda de marques que utilitzen el mot “aqua” a les seves etiquetes:
https://www.google.es/search?q=mineral+water+aqua&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=JOH1VMaAFIXvUIWdgogM&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1280&bih=831

Afortunadament, alguns han mirat de distingir-se una mica. D’aquí totes les variants que hi podeu trobar al mercat: “Aqua pura”, “Bel-aqua”, “Aquafina”, “Aqua vita”, etc.
El més sorprenent és que no hi ha fronteres per a l’originalitat: descobrim “Aqua Bohemica” a Txèquia, “Aqua Monaco” a Munic, però també “Aqua Sipi” a Uganda i fins i tot “Aqua Pacific” a les illes Fiji. No hi ha res com la globalització…

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *