Ja des del naixement, pediatres i especialistes recomanen la implantació de rutines d’alimentació, descans i higiene.
Les rutines són aquelles activitats que realitzem d’una manera determinada, regular i periòdica. Aquestes rutines requereixen habilitats i, una vegada establertes, creen aprenentatges i es formen els hàbits. Petits i grans necessitem rutines per organitzar el nostre dia a dia.
El treball dels hàbits i les rutines és fonamental en l’Educació Infantil, perquè ajuda a potenciar l’autonomia i la socialització dels infants, així com a millorar les pautes i la responsabilitat en el treball.
Les rutines són aquelles activitats que realitzem d’una manera determinada, regular i periòdica. Aquestes rutines requereixen habilitats i, una vegada establertes, creen aprenentatges i es formen els hàbits. Petits i grans necessitem rutines per organitzar el nostre dia a dia.
El treball dels hàbits i les rutines és fonamental en l’Educació Infantil, perquè ajuda a potenciar l’autonomia i la socialització dels infants, així com a millorar les pautes i la responsabilitat en el treball.
PER QUÈ SÓN IMPORTANTS?
Fomenten l’autonomia. Generen seguretat i augmenten l’autoestima. Són oportunitats d’aprenentatge. Creen hàbits. Donen ordre i estructura. La predictibilitat de les activitats redueix l’ansietat i les conductes negatives.
Afavoreixen l’adquisició de la noció i estructuració del temps. Donen comprensió de l’entorn. Són oportunitats per participar en les activitats del dia
activament.
Per aquests motius, ja des del naixement, pediatres i especialistes recomanen la implantació de rutines d’alimentació, descans i higiene. Amb el temps es mantindran i s’ampliaran segons el desenvolupament i el ritme de cada nen/a.
A l’escola infantil s’estableixen rutines bàsiques mitjançant horaris d’entrada i sortida, d’alimentació, d’activitats, d’higiene i de son. Tot seguit us deixem unes imatges d’aquests moments.
Fomenten l’autonomia. Generen seguretat i augmenten l’autoestima. Són oportunitats d’aprenentatge. Creen hàbits. Donen ordre i estructura. La predictibilitat de les activitats redueix l’ansietat i les conductes negatives.
Afavoreixen l’adquisició de la noció i estructuració del temps. Donen comprensió de l’entorn. Són oportunitats per participar en les activitats del dia
activament.
Per aquests motius, ja des del naixement, pediatres i especialistes recomanen la implantació de rutines d’alimentació, descans i higiene. Amb el temps es mantindran i s’ampliaran segons el desenvolupament i el ritme de cada nen/a.
A l’escola infantil s’estableixen rutines bàsiques mitjançant horaris d’entrada i sortida, d’alimentació, d’activitats, d’higiene i de son. Tot seguit us deixem unes imatges d’aquests moments.