METODOLOGIA I LÍNIA PEDAGÒGICA

Línia pedagògica

El nostre equip docent ens plantegem l’educació dels més petits des d’una vessant globalitzadora. Això permet entendre els infants com “un tot” i potenciar el desenvolupament dels diversos aspectes que hi intervenen: cognitiu, afectiu, social, psicomotriu i comunicatiu.

Considerem l’infant protagonista del seu aprenentatge, i per tant facilitem i proposem totes aquelles situacions que fan possible que els nens i les nenes coneguin els objectes, les persones i el seu entorn mitjançant la manipulació, la descoberta, l’experimentació, etc.

La llar considera prioritari el benestar de l’infant atenent les seves necessitats bàsiques (d’afecte, alimentació, higiene, descans…) des d’un acompanyament proper i respectuós. Els cuidatges i les rutines quotidianes són l’eix vertebrador del dia a dia a la llar.

Respectem el moment evolutiu i ens ajustem a les diferents necessitats d’aprenentatge de cada infant i grup.

Tanmateix, considerem molt important el paper de la família i la seva relació amb la llar per establir vincles i teixir complicitats importants per a que l’escola esdevingui un lloc de trobada respectuós, col·laboratiu i participatiu.

També es considera convenient aproximar l’infant al seu entorn social, cultural i natural, mitjançant petites sortides, excursions, visites, passejades i la participació en activitats culturals.

Metodologia

Com a metodologia de treball, donem prioritat al JOC en totes les propostes. Gràcies a ell afavorim i provoquem:

· L’espontaneïtat, curiositat, participació, iniciativa i creativitat dels infants.

· Una intensa activitat de l’infant. L’observació directa, la manipulació i l’experimentació estimulen la veritable activitat cognitiva.

· Potenciar que l’infant hagi d’utilitzar el descobriment com a mitjà per a nous aprenentatges.

El joc dona als infants la possibilitat d’imaginar, descobrir, experimentar, amb la llibertat de poder decidir, provar i resoldre diferents reptes.

Un dels papers de l’equip de professionals de la llar és oferir espais i materials preparats, segurs i de qualitat que permetin a l’infant imaginar, descobrir, decidir, provar i resoldre diferents reptes en un context de relació, vincles i complicitat amb els altres.

El joc és vital pel desenvolupament harmònic dels més petits i és també una forma de conèixer el món, que es conegui ell mateix i als altres.

Per aconseguir una atenció més indivualitzada, un joc més ric i una millor observació dels infants per part de les educadores, plantegem els DESDOBLAMENTS en activitats com la psicomotricitat i l’experimentació, dividint els grups en dos i reduïnt d’aquesta manera el nombre d’infants per educadora.