Al nostre entendre, el menjador és quelcom més que un espai on els infants satisfan les seves necessitats alimentàries, ja que els usuaris i usuàries d’aquest servei, els nostres alumnes, es troben en una etapa vital on s’ha de garantir una dieta equilibrada i adequada que n’afavoreixi el creixement, on l’assoliment d’hàbits i actituds és fonamental per al seu desenvolupament personal i on a poc a poc s’han d’anar assolint els valors de companyerisme, respecte i tolerància.
És per aquesta raó vam implantar una manera de fer en el menjador del grup dels infants d’entre 2 i 3 anys i en el grup dels nens i nenes de 1 a 2 anys de principis d’any.
Degut a les característiques d’aquests infants, es tracta de donar molta importància a l’estona del dinar però a la vegada donant també molta importància als moments previs de parar i desparar taula on els protagonistes absoluts són els mateixos infants.
De fet, tot l’equip educatiu del nostre centre coincidim en considerar l’estona del migdia des d’una doble vessant: per una banda es tracta d’un espai educatiu que mereix un tractament específic, i per l’altra, l’entenem també com una activitat destinada a la satisfacció d’una necessitat vital, un moment de comunicació, d’autonomia i, com no, de plaer.
Amb aquest projecte pretenem que el paper de l’infant sigui molt actiu i participi, de manera el més autònoma possible, en totes les tasques relacionades amb el menjador:
- Ajudar a parar i desparar taula.
- Utilitzar cada vegada millor els estris de la taula.
- Utilitzar correctament diferents aspectes quantitatius (molt/poc, buit/ple…).
- Classificar els estris del menjador segons si estan nets o bruts, per tipus, per grandària…
- Assimilar de manera progressiva la introducció d’alguns elements nous com les estovalles, la forquilla pel segon plat, etc.
- Gaudir d’aquesta activitat realitzada a nivell de grup.
PROJECTE dinem, aprenem, gaudim! PDF