El Projecte “Santa Tecla tot l’any” queda definit exactament amb el seu títol. La idea consisteix en acostar i fer conèixer les Festes de Santa Tecla als nostres infants al llarg de tot el curs escolar a partir dels seus elements festius, la música i el folklore.
Vam iniciar el Projecte a partir del canvi de nomenclatura de les diferents estances de la llar. Així doncs les estances van passar a anomenar-se amb diferents elements del Bestiari del Seguici popular de Tarragona.
L’estança dels més petits de la llar (I0) va passar a anomenar-se Estança del Lleó, ja que per ells és el més fàcil d’identificar. Les estances dels infants d’1 a 2 anys van assumir noms dels elements del Seguici més afables, aquells que no treuen foc (Cucafera, Àliga i Mulassa). I a les estances dels infants més grans (de 2 a 3 anys) vam assignar noms dels elements del Seguici relacionats amb el foc (Drac, Bou i Víbria).
A més, per a cada estança vam adquirir la figura de goma de cada element del bestiari que els identifica i que els infants tenen com a mascota a la vegada que els ajuda a identificar-se com a grup.
En definitiva, l’essència i la clau d’aquest Projecte rau en la importància d’acostar als infants de la llar a la Festa de Santa Tecla, la nostra Festa. I que aquest acostament es faci de manera conjunta amb tota la comunitat educativa i fins i tot altres entitats i centres educatius externs.
Els principals objectius que pretenem aconseguir amb aquest Projecte són els següents:
– Apropar als infants a la festa i la cultura local al llarg de tot el curs.
– Ajudar a desenvolupar habilitats socials i emocionals en els més petits.
– Aconseguir que tota la comunitat educativa participi i gaudeixi en aquest Projecte comú (Infants, famílies, equip educatiu, AFA) així com altres centres i entitats externes.
No obstant, altres objectius que ens marcàvem en l’inici d’aquest Projecte i que van més dirigits als infants, han estat:
– Aconseguir que els infants estableixin relacions afectives positives, comprenent i apreciant progressivament el seu entorn immediat, iniciant-se en l’adquisició de comportaments socials que facilitin la integració en el grup.
– Aconseguir que els infants comprenguin el llenguatge adult i dels altres infants, es comuniquin i s’expressin a través del moviment, el gest, el joc i la paraula, amb una progressiva millora del llenguatge oral.
– Ajudar als infants a actuar sobre la realitat immediata, establir relacions entre altres vivències viscudes anteriorment i ajudar-los a projectar-les a través de l’activitat lúdica.