We set up a restaurant!!!

Our last project in English has constisted in setting up our own restaurant in class! Some of us were clients and some of us were waiters or waitresses and it was really successful!

We had to do a hard job learning the food vocabulary, choosing the restaurant name, designing our logo and the menu, making handmade food, and practising how to order food in a restaurant.

Here you have the 4 restaurant videos: Love Restaurant, Muffin La Morella Restaurant, Lightning Restaurant and Puig les Agulles restaurant.

Enjoy it!

Click the photo 

restaurant exterior drawing cook diners icons colored cartoon | Restaurant exterior, Restaurant exterior design, Resturant design

El nostre últim projecte en anglès ha consistit en muntar un restaurant a classe. Alguns/es de nosaltres érem clients i altres cambrers/es i va ser tot un èxit!

Hem treballat molt aprenent el vocabulari de menjar, escollint el nom del restaurant, dissenyant el logo i el menú, fent el menjar a mà, i practicant com demanar menjar en un restaurant.

Aquí teniu els 4 vídeos : Love Restaurant, Muffin La Morella Restaurant, Lightning Restaurant i Puig les Agulles Restaurant.

Que els gaudiu!

GIMCANA SERVEIS MOLINS DE REI

Per finalitzar el segon trimestre, ens vam deixar portar per les diferents proves que ens oferia la Gimcana organitzada per conèixer els diferents serveis de Molins de Rei.

Cada grup de segon és va dividir en dos equips per tal d’anar descobrint, dins l’ordre marcat pels sobres dels reptes, diferents serveis disponibles a la nostra població, tals com: OAC, el Mercat Municipal, Correus, Ràdio Molins, Estació de Tren, Policia Local, Biblioteca el Molí.

En cada un d’ells vam haver de realitzar una prova que els permetia continuar amb el recorregut.

Finalment ens vam retrobar dins el nostre grup bombolla per tal de gaudir plegats del dinar i d’una estona d’esbarjo.

Aquí teniu un recull fotogràfic de la sortida.

Esperem que us agradi!

LES MÀQUINES SIMPLES

A partir del treball previ sobre les joguines de reis, i tenint com a referent el resultat de l’estadística on la categoria més votada va ser d’exercici i funcional, ens va donar el tret de sortida a un nou projecte.

A l’aula va arribar un cistell ple amb diferents objectes d’ús quotidià que els va ajudar a fer-se preguntes sobre el seu funcionament, utilitat i característiques. Tot seguit, van classificar-los segons si eren màquines i/o eines, justificant el perquè.

Un cop feta la classificació van començar a fer-se hipòtesis sobre què creien que treballaríem en el següent projecte i què els hi agradaria fer.

Se’ls hi va presentar una llibreta on cadascú d’ells podrien anotar reflexions sobre el propi procés d’aprenentatge al llarg de les diferents activitats proposades.

Per començar a endinsar-nos en el món de les màquines vam fer un treball de descoberta i investigació a partir del visionat de diferents vídeos on vam descobrir la diferència entre màquines i eines així com els diferents tipus de màquines: simples i complexes.

L’entorn més proper (els diferents parcs de Molins) ens va ajudar a identificar diferents màquines simples: pla inclinat, palanca, roda, torn i cargol. A partir de la sortida va sorgir la idea de crear una màquina simple pel nostre pati de l’escola.

L’experimentació amb la palanca i les rodes dentades ens va permetre observar, fer hipòtesis i comprovar resultats sobre el seu funcionament i sobre quin tipus d’energia necessiten.

Després de tot aquest procés vam sortir al pati a reflexionar sobre quin dels seus espais seria el més adient per un tipus de màquina o una altra.

Entre tots vam fer propostes de màquines pels diferents espais, valorant quines d’elles eren les més adequades per realitzar entre tots i per col·laborar amb el mobiliari de joc del pati.

Cada grup, La Morella i Puig Les Agulles, van fer una proposta de màquina que es va portar a terme a partir del resultat de diferents grups de treball: dissenyadors i dissenyadores, constructors i constructores, viabilitat, retolació, informació i material.

La visita al garatge de l’avi Jordi, proper a l’escola, ens va permetre observar i resoldre dubtes sobre diferents eines i màquines.

L’acompanyament de diferents experts ens va ajudar a perfilar els detalls de la nostra màquina i la seva construcció.

Després, d’unes setmanes de molta feina aconseguíem el resultat…

LA NATURA ÉS ART!

Les inclemències del temps no ens van permetre fer la sortida, a la muntanya de Collserola, per acomiadar el primer trimestre abans de Nadal. Però aquest nou any l’hem començat amb més força i energia que mai i el fred no ens ha aturat!

La idea de fer un recorregut circular en direccions oposades, seguint els reptes marcats en el mapa, ens va permetre deixar un regal molt especial als companys de l’altra classe.

El primer repte ens convidava a endreçar unes pedres marcades amb lletres per tal de formar una paraula que ens portava directament a la part del pati on s’amagava el mapa del recorregut.

La morella el va trobar al sorral i Puig les Agulles a l’estructura.

 

El segon repte ens convidava a organitzar-nos en grups petits i cercar diferents elements naturals: pedres i pals de diferents mides, fulles de diferents formes i colors, fruits…, per tal de crear entre tots un “Land Art” i deixar-lo com a regal per als nostres companys de l’altre classe.

El tercer punt del mapa i últim repte ens proposava observar atentament l’obra d’art que ens havien deixat com a regal i enviar una foto de grup amb un nom per l’obra.

Així que deixant-nos endur per la inspiració que ens brindava la natura, vam posar un títol a l’obra de Land Art que havia dissenyat l’altre classe.

La Morella va batejar l’obra de Puig les Agulles amb el nom de: “La Natura Coronada!”.

La Natura Coronada!

I Puig les Agulles va batejar l’obra de la Morella amb el nom de: “La Cabana de Nadal”.

La Cabana de Nadal!

 

Per acabar vam poder gaudir d’un dinar a l’aire lliure i una agradable tornada a l’escola!

 

 

 

 

 

Projecte la Nostra Muntanya

Arribem al matí a l’escola i…. ens trobem una sorpresa a les classes: havia arribat un pot amb roques i una carta del Centre d’informació del Massís del Garraf demanant la nostra ajuda.

El nostre objectiu era investigar si les roques que ens havien enviat eren procedents del Massís del Garraf.

De seguida, ens vam posar a investigar sobre l’erosió, els tipus de roques que trobem a la terra i, en concret, al Massís del Garraf. Per altra banda, també vam decidir quins experiments podíem fer per respondre a la pregunta.

A la classe van començar a arribar diferents tipus de roques, i vam tenir l’oportunitat d’observar algunes de les seves propietats: color, textura, duresa…

Un altre dia, per petits grups vam observar quin efecte produïa l’aigua, el vent, i la temperatura en les roques, experimentant així l’erosió.

Necessitàvem continuar investigant sobre les roques del Garraf per descobrir quin tipus de roques hi havia en concret en aquest massís i quin experiment podíem fer per comprovar si les roques que teníem a la classe eren d’allà.

Després de buscar i trobar la informació, vam passar a l’acció! Vam deixar caure sobre de les roques, del Centre d’informació, diferents àcids: vinagre i àcid clorhídric, i vam comprovar quin efecte produïen en les roques. D’aquesta manera vam saber que aquelles roques eren calcàries i, per tant eren del Garraf!

Tot l’aprenentatge que vam fer el vam organitzar en un mapa de relacions, que vam fer en petits grups i, després ens va permetre compartir-ho a casa amb les nostres famílies.

Va arribar el gran dia de l’excursió i vam poder concloure el nostre repte, fent arribar al Centre d’informació, la notícia de que aquelles roques eren roques calcàries del Garraf. Ens van donar les gràcies per la nostra col·laboració en aquesta investigació!

 

Sortida al riu!

Fa unes setmanes els grups de Puig les Agulles i la Morella vam passar el matí passejant pel camí del riu.

Aquí teniu un recullll de fotografies d’alguns dels moments que vam viure junts i que ara podreu comentar amb els vostres fills i filles a través de les imatges.

Esperem que en gaudiu!

 

 

 

UN PROJECTE BESTIAL!

Recordeu el missatge que vam rebre de l’Entxuscat?

Ens demanava ajuda per tal que les bèsties de foc, que enguany no podien sortir, fossin recordades. Plantejant-nos el primer repte del projecte:

Crear rèpliques de les diferents bèsties de foc de Molins de Rei.

El repte va ser molt ben rebut per part dels infants i per començar a escalfar motors vam decidir conèixer i observar com són les diferents bèsties de foc del Baix Llobregat i veure quines parts tenen en comú amb les nostres.

Cadascú va poder decidir quina bèstia de foc li agradava més d’entre les sis bèsties de foc de Molins de Rei: l’Entxuscat, el Cuc, el Camell, el Foc, el Tro i la Llum. I a partir d’aquí es van crear els diferents grups de treball.

El primer dubte que se’ns va plantejar va ser: com podem fer una rèplica en petit de les bèsties de foc respectant les proporcions de l’original?.
Tenint en compte que enguany no podem anar a visitar les reals, entre tots va sorgir la idea d’agafar com exemple la bèstia de foc que tenim a l’escola: El Matxo!

La vam observar i mesurar tenint en compte les tres dimensions: alçada, amplada, i llargada. A partir d’aquí vam cercar la manera de calcular-les més petites, però: quantes vegades més petites?
Amb l’ajut d’un full amb el dibuix del Matxo vam anar fent particions: meitat, quarts, mitjos quarts… per tal d’entendre el concepte d’escala (respectar les proporcions de les mides preses fent-les més petites). I la necessitat de dividir en parts les mesures per tal de saber finalment quant ha de mesurar la nostra rèplica.

Per continuar els vam oferir una fitxa tècnica amb les mides reals de cada una de les bèsties de foc i amb l’ajut del material de base 10 vam treballar l’escala 1:10, fent 10 parts de cada una d’elles. Per fer la comprovació de la divisió ens vam ajudar d’una cinta mètrica. Si la mida d’una de les parts resultants de la divisió, col·locada deu vegades sobre la cinta mètrica, donava com a resultat la mida real de la bèstia, el càlcul era correcte!

 

Per fer-nos la idea de com serien les dimensions de la rèplica, vam crear una estructura amb fustes que ens va servir com a guia sobre paper per dibuixar el perfil i durant tot el procés de realització de la bèstia.

Un cop arribats a aquest punt, cada grup va fer un llistat del material que necessitava per construir-la. Fixant-se tant en la forma, mida… com amb els colors, textures…

La següent part del treball va ser posar-se d’acord entre els membres del grup per repartir-se les tasques a fer: col·locació del material per crear les diferents parts, assemblatge, pintura, detalls…

El resultat ha estat espectacular! I sobretot respectant les proporcions originals de cada bèstia.

Aquí teniu un petit recull del procés de realització:

Per altra banda des de l’oficina de turisme ens van fer arribar el següent repte:

Fer un petit vídeo en anglès, descrivint i mostrant les bèsties de foc creades.

Van començar aprenent les parts del seu propi cos creant un mural amb les seves siluetes. A partir d’aquí van fer una comparativa amb les principals parts de les bèsties.

Finalment es va treballar la estructura de la descripció en anglès per poder preparar la presentació oral.

Paral·lelament a música, han representat diferents ritmes amb instruments de percussió, imitant i inventant, els acompanyaments musicals que gaudim en els cercaviles, correfocs i corre cuites.

FIRE BEASTS PROJECT

As a part of the “Fire beast project”, in Year 2 we are working on the human body parts, and later on, we’ll learn the beasts ones. We drew the children silhouettes and pointed out the most important body parts. We had fun while learning throughout the process and the result was amazing!

Dins del projecte de “Les bèsties de foc”, a 2n estem treballant les parts del cos humà, per després aprendre les de les bèsties. Vam dibuixar les siluetes dels nens i les nenes i vam assenyalar les parts del cos més importants. Ens ho vam passar molt bé mentre apreníem durant el procés i el resultat va quedar fantàstic!