UN SANT JORDI DIFERENT

Aquest curs hem tingut d’improvitzar i celebrar un Sant Jordi ben diferent al que estem acostumats habitualment.
Així, que la proposta va ser inventar-se cadascú des de casa una història a partir de 5 elements, i després escenificar-la.
Esteu preparats?

Doncs… 3, 2, 1 Acció!!!

LA SINIA A CASA (27-29 ABRIL)

Benvolgudes famílies de 2n,

Comencem una nova setmana a casa, ja en són moltes. Aquesta setmana és de tres dies, dijous i divendres són dies de festa escolar i no hi haurà vídeo trobades. Aprofiteu per gaudir de les estones de sortir al carrer.

A continuació us adjuntem el full de tasques per a la setmana del 27 al 29 d’abril:

MIRANT I BUSCANT

Iniciem el projecte fent-nos una pregunta: Les obres d’art poden tenir nombres i lletres?

En descobrir que hi havia artistes que utilitzaven aquests elements a les seves obres, se’ls va plantejar un repte. Els nens i nenes de P4, que estaven treballant les lletres i els números, els van proposar que muntessin una exposició d’art que amagués aquests elements.

A través d’aquest repte, els nens i nenes van poder descobrir com són les exposicions d’art, quins elements tenen i que és el més important per poder muntar-ne una. Aquest descobriment el van poder realitzar a través de la seva pròpia observació a la Fundació Antoni Tàpies i d’un text que mencionava quins elements eren més importants.

Paral·lelament, van elaborar les seves obres d’art. Alguns nens i nenes van decidir treballar de manera individual i d’altres van preferir fer-ho en parelles o grups de tres. També, van poder triar si fer un quadre o una escultura i quins materials i tècniques utilitzar.

Gràcies a l’ajuda d’una artista, l’Aïda, van descobrir quins passos s’han de seguir per fer una creació artística, i a partir d’aquí, van crear la seva pròpia. Primer van haver de pensar la idea de la seva obra, és a dir, què volien transmetre amb aquesta. Després, quins materials i eines necessitaven i després d’això, ja podien començar a fer els esbossos. Per últim, van poder crear l’obra i posar-li un títol.

Per decidir com fer el muntatge de l’exposició, els nens i nenes van realitzar una feina individual en la qual havien de pensar quins elements creien importants per muntar-la. Aquesta reflexió la van haver de fer abans de la visita al museu i després d’aquesta. Després, els infants, ho van posar en comú amb tota la classe.

Entre tots, vam decidir quins elements elaborarien per fer-la i com s’organitzarien. Cada grup de treball hauria de fer una tasca de les consensuades: buscar els suports per les obres, fer les entrades, muntar un vídeo, fer la justificació de l’exposició, etc.

Després de realitzar aquestes tasques, es va fer una revisió final de tota l’exposició i es van repartir les entrades als alumnes i mestres de l’escola.

NOU TRIMESTRE, NOU PROJECTE

Comencem un nou trimestre i ens plantegem un nou projecte. Però aquesta vegada els proposem una dinàmica ben diferent per escollir-ne un.

La dinàmica es va iniciar amb un gran cistell ple d’objectes ben diferents: llavors, una pila, un llibre d’art, un casset, un rellotge, una planta, un estenoscopi, un paraigües, un diari i una bossa de plàstic.

Després de descobrir què amagava el cistell, vam llegir la nota que hi havia, on ens explicava què havíem de fer i com ens havíem d’organitzar.

En petits grups, cadascun va escollir un dels objectes i després d’observar-lo i pensar en l’objecte, van contestar 2 preguntes:

•  Què podíem investigar amb aquest objecte?
  • Com ho podríem fer?

Una vegada respostes les preguntes, ens vam anar trobant en diferents sessions i fent agrupacions amb infants que haguessin observat diferents objectes. En cada trobada es tractava de defensar l’objecte que havíem observat i decidir de tots quin era el més interessant per fer un projecte.

En total vam fer 3 trobades: la primera en grups de 3 infants, la següent en grups de 4 i l’última de 8. El resultat van ser 3 objectes finalistes que ens portarien a crear un debat de tot el grup on hauríem de decidir amb quin objecte ens quedaríem per engegar el nostre projecte.

Després de tot el procés vam decidir per consens que l’objecte triat seria: el Llibre d’Art.

Ja teníem un nou projecte!!!!

TARDA PER COMPARTIR

Després d’uns dies de vacances en família, ens tornem a trobar a l’escola. Han sigut uns dies especials i màgics per tot els nens i nenes, sobretot, perquè han tingut la visita del Tió, el Pare Noel o dels 3 Reis Mags d’Orient i els han deixat molts jocs i joguines. Així que destinem una tarda a compartir aquests regals amb la resta de companys.