Dansa “El Patatuf”

Els nens i nenes de Puig les Agulles i La Morella, a les sessions de música, hem estat preparant la dansa “El Patatuf”.

Hem conegut l’estructura de la dansa, els diferents moviments i puntejos. També, hem descobert la importància que té la coordinació tant amb la música com amb els companys i companyes, quan es balla en grup.

En els següents vídeos podreu veure com interpreten la dansa.

Puig les Agulles

La Morella

De pont a pont, un passeig per la història de Molins de Rei.

El dilluns 16 de maig, la classe del Puig les Agulles vam anar a descobrir una part important de la història de la nostra vila, què era el pont de les 15 arcades?

Passejant pel riu vam observar l’actual pont, vam trobar una placa commemorativa dels 50 anys de la caiguda de l’antic pont i vam buscar si hi havia alguna evidència que havia existit, mirant, observant i tocant vam trobar algun carreu petit de pedra vermella que pertanyia al pont.

Després vam enfilar cap a l’exposició On és el Pont?, i allà molts dubtes se’ns van resoldre.

Colònies Puig les Agulles a Mas Franch

” Els quatre elements, aigua, terra, foc i vent.La natura hem de cuidar, i així ella ens guiarà.”

Aquesta cançó ha estat una de les claus d’haver aconseguit superar els reptes que els nostres estimats Éssers de la Natura, ens han anat posant durant les nostres colònies.

Hem estat valents, hem superat cada prova, hem estat molt connectats amb la natura, hem après a fer cabanes de bioconstrucció, hem fet pa, hem reciclat, reduit i reutilitzat, però sobretot, hem estat molt creatius, hem gaudit i hem estat feliços.

Volem fer un món millor, gràcies Bartomeu i Toni Costa,  gràcies Laia, Bego i Bàrbara i sobretot gràcies Éssers de la Natura per haver-nos deixat ajudar-vos, han estat uns dies impressionants.

Colònies la Morella a Mas Franch

“Saps on és la fageda d’En Jordà?
Si vas pels volt d’Olot, amunt del pla,
trobaràs un indret verd i profond
com mai cap més n’hagis trobat al món:
un verd com d’aigua endins profond i clar;
el verd de la fageda d’En Jordà.”

Amb aquest poema d’en Joan Maragall va començar el nostre viatge cap a la casa de Mas Franch, passejant entre el color verd que ens va deixar bocabadats. Allà vam trobar un cofre, l’inici de l’aventura que vam haver de superar.

Per continuar gaudint del nostre planeta net i sa, els éssers de la natura necessiten la nostra ajuda, i nosaltres necessitem la seva. Ens van explicar que amb les tres R, els podem ajudar a continuar protegint i fer créixer el nostre planeta!

Projecte: Els jocs tradicionals

Les classes de segon vam iniciar el projecte dels jocs tradicionals a finals del mes de gener, investigant què eren els jocs tradicionals, fent enquestes a les famílies i elaborant un llistat de jocs.

D’aquests jocs, en vam triar vuit i els vam posar a la pràctica convidant a les famílies a participar. Va ser una tarda màgica, doncs feia molt de temps que no podíem fer una activitat així.

Vam estar molt i molt contents i contentes!

Fem música amb boomwhackers

Els nens i nenes de La Morella i de Puig les Agulles, a música, hem estat treballant diferents ritmes i les notes de l’escala musical amb els boomwhackers. Són uns tubs de plàstic de colors, que ens ajuden a conèixer les notes, ja que cada color representa a una nota musical.

Després de practicar a partir d’activitats d’improvisació amb aquest instrument, vam formar diferents grups. Cada grup ha inventat un patró rítmic i melòdic, desenvolupant la seva creativitat, així com la coordinació amb els companys i companyes. Aquestes són dues de les habilitats que entren en joc quan es du a terme una pràctica instrumental en grup.

En els següents vídeos podreu veure una mostra d’aquestes creacions i, també, algunes fotografies de la seva preparació.

La Morella

Puig Les Agulles

El cim la Morella!

Després d’un final de primer trimestre ple de moments inesperats, no vam poder fer el cim de la Morella. Finalment, fa unes setmanes vam poder conquistar la part més alta del Massís del Garraf! El cel ennuvolat ens va acompanyar durant tot el dia, fins i tot ens vam mullar una mica! Vam visitar el Centre d’informació del Massís del Garraf, La Pleta, i la guia que ens va acompanyar al cim ens va ensenyar alguns avencs de camí.

Projecte la nostra muntanya: Puig les Agulles

El projecte el vam iniciar al primer trimestre quan vam rebre una carta amb un pot ple de roques on ens demanaven ajuda des del Centre de la Pleta per a investigar si les roques eren del Massís del Garraf o no. I així donar un cop de mà per a frenar un problema real que pateixen en aquell indret, l’erosió de la muntanya.

Vam acceptar el repte i ens vam posar mans a la feina, descobrint quins tipus d’erosió hi havien, situant en el mapa el Massís del Garraf, fent varis experiments fins a poder realitzar unes xarxes de relacions on podíem explicar que les roques eren del Massís del Garraf.(cliqueu sobre la imatge)

Projecte la nostra muntanya: La Morella

Durant el primer trimestre les alumnes i els alumnes de 2n la Morella van portar a terme el projecte de la nostra muntanya. L’objectiu era conèixer la muntanya de la Morella i les seves característiques abans de fer el cim. Vam formar grups de treballs i, finalment, després d’investigar i experimentar vam poder elaborar una xarxa de relacions dels aprenentatges adquirits i compartir aquesta xarxa amb la resta de grups i les famílies.

Cliqueu a la foto per veure més.

L’Aiguafesta, la bèstia de foc de la classe Puig les Agulles.

Tot just el curs acabava de començar, el grup i els mestres eren nous per a nosaltres. Sabíem que a 2n el projecte inicial era fer una bèstia de foc…tot estava per fer però ho vam fer possible amb molt de treball, esforç i sobretot, molta imaginació.

El resultat una bèstia de foc anomenada: AIGUAFESTA (cliqueu a la primera imatge per accedir a l’àlbum)