Robòtica a secundària

Ja són aquí!!!!

L’escola fa un pas endavant en tecnologia i els alumnes ja comencen a treballar amb robots a 2n d’ESO. Des de fa dos anys a l’escola es va iniciar una nova línia de projectes centrades en la programació. Els alumnes dels últims cursos de primària i primer cicle de secundària, aprenen la programació i a resoldre problemes utilitzant algoritmes de forma pràctica mitjantçant la interfície gràfica del Scratch.

El següent pas lògic tecnologic era aplicar els coneixements adquirits en programació, de forma virtual, per relacionar-se amb l’entorn real gràcies a l’utilització de sensors. És per aquest motiu que han arribat els robots a l’escola.

Els robots són el model Lego Mindstorms EV3, l’últim model en robòtica que ofereix la marca Lego. L’equip conté un microcontrolador, sensors i motors amb les vores cobertes dels pius típics dels elements constructius de Lego, per fer-lo una peça més en el muntatge amb material de la mateixa casa. Els connectors elèctrics dels sensors i motors incorporats, convenientment protegits, també tenen la forma del piu de muntatge Lego.

L’equip incorpora, a més, bigues, eixos, rodes i pneumàtics, iguals als d’altres kits de Lego, per a bastir el robot com un vehicle o segons el model o la imaginació ho requereixi.

El joc incideix en els aspectes de muntatge del robot, disseny en un ordinador PC del programa que haurà de seguir, descàrrega del programa al microcontrolador, i seguiment de l’execució del robot sobre una pista de paper o en lliure circulació.

Lego Mindstorms pot ser utilitzat per construir un model de sistema integrat amb parts electromecàniques controlades per un computador. Pràcticament, tot pot ser representat amb les peces tal com en la vida real, com un elevador o robots industrials.

Un pensament a “Robòtica a secundària”