Sortida a Tarraco de 1r d’ESO

El passat dimarts 24 de maig els alumnes de 1r d’ESO van visitar els vestigis romans de la ciutat de Tarragona. La visita combinava un recorregut pels principals monuments i indrets de l’antiga Tarraco i un taller sobre l’antic Egipte.

L’arqueòloga que dirigia el recorregut no només ens va explicar amb pèls i senyals com era la ciutat romana, sinó que, a més, els nois i noies van poder aprendre moltes coses interessants sobre la vida quotidiana dels seus habitants tot manipulant reproduccions d’alguns objectes, com ara llànties d’oli, daus, tabes, sonalls, nines o tauletes de cera per escriure (les ipads de l’època). També van conèixer un importantíssim prohom de la ciutat, en Marcus, i la seva esposa, la Fàbia, tota una autèntica matrona romana, que els van explicar com es vestien els antics romans.

Al taller sobre l’antic Egipte, amb seu a l’antic pretori, els alumnes van poder ampliar alguns dels continguts treballats aquest trimestre a classe de socials i, sobretot, gaudir d’una exposició sobre els rituals mortuoris dels antics egipcis (procés de momificació inclosa) molt realista i molt IMPRESSIONANT… per a alguns, tot s’ha de dir, més que per a altres!!!!

Maria Camps, Ana Egea i Bibiana Morante