Robòtica a l’escola

Tal i com varem avançar en un article anterior anomenat Robòtica a secundària, l’escola ha continuat desenvolupant el projecte de robòtica en el curs de 2n. Els alumnes treballen per grups i disposen d’un robot del qual en són responsables. L’assignatura està concebuda de tal manera que els alumnes siguin ells mateixos els que descobreixin el funcionament i les capacitats dels robots Lego Mindstorms EV3.

El grup ha de treballar de forma conjunta, en primer lloc, per asoftware la construcció del robot. Posteriorment, hauran d’aconseguir que la seva la construcció realitzi les tasques requerides. Per tal de motivar als alumnes, periòdicament es presenten una sèrie de reptes que els robots hauran d’assolir i és en aquest punt que hauran d’utilitzar el software que ofereix LEGO per tal de donar les ordres, amb la seqüència adequada, per tal de que el robot superi els reptes.

Les primeres setmanes es van dedicar a la construcció i a l’aprenentatge de les funcions bàsiques del software. Actualment els alumnes ja comencen a interactuar amb els sensor per tal de superar reptes cada vegada més complicats.

En els següents vídeos podreu observar com els alumnes superen alguns reptes:

Repte 1: El robot avança en línia recte i quan detecta un obstacle a una certa distància cal que giri 180º i continuï avançant. (sensor infraroig)

Repte 2: El robot avança en línia recta i quan detecta un color en concret a terra s’ha d’aturar.