Taller d’escriptura mesopotàmica

Durant aquesta setmana, els alumnes de 1r d’ESO B hem realitzar una activitat pràctica relacionada amb l’escriptura cuneiforme. Hem agafat una mica de fang i, tal com feien els antics mesopotàmics, hem creat els nostres “cilindres segell” a tauletes d’escriptura. Ens ho hem passat molt bé tot i que ens costa una mica desxifrar el que hem anat escrivint. Ens voleu ajudar vosaltres? Mireu les imatges, a veure si endevineu que hem posat als cilindres i tauletes de fang.

Ja podeu comprar mantegades als de 4t!

Sí, si,… ja sabem que encara som a l’octubre, que falten dos mesos per Nadal i que encara cal menjar-se les castanyes i els panellets, però els de 4t som gent previsora i ja hem començat a vendre capses de mantegades per a recaptar diners pel viatge de fi de curs.

Si hi esteu interessats només cal que passeu per l’edifici de la placeta i trobareu qui, ràpidament, us farà la venda o, senzillament, podeu esperar la nostra visita a l’edifici de Primària i d’Educació Infantil (durant les pròximes setmanes vindrem a vendre!).

Ah! I no patiu per si us els heu menjat abans de Nadal: ens en podeu comprar més!

n1_El_Patriarca_Cat_logo_2010_Surtido_Especial_Azul

Participació de l’escola en el dictat català d’Olesa de Montserrat

El passat dia 8 d’octubre es va celebrar a les vuit del vespre el 3r Dictat català d’Olesa de Montserrat. La cita era a l’Auditori de la Casa de Cultura i l’organització anava a càrrec del Servei Local de Català d’Olesa, integrat al Centre de Normalització Lingüística de Ca n’Ametller.
Alguns dels alumnes de 3r i 4t d’ESO de la nostra escola van participar-hi en la categoria d’estudiants (adreçada a estudiants olesans de segon cicle de secundària, batxillerat i cicles formatius). Des de l’escola els vam animar a participar perquè s’adonessin de la importància d’escriure un text correctament i sense faltes d’ortografia. És a dir, els vam animar a posar en pràctica tot allò que treballen a l’escola a nivell ortogràfic. El concurs tenia unes bases ben senzilles: un representant del Servei Local de Català dictava un text a tots els participants, els quals havien d’escriure aquest text amb el mínim de faltes possible.
La Marta Martínez, alumna de 3r d’ESO de l’escola, va rebre un dels segons premis, que consistia en el llibre Guia Regal Fent País, un llibre amb diverses experiències (activitats esportives, lúdiques, gastronòmiques…) per poder-ne triar una i gaudir-la. Des de l’escola volem felicitar-la, a ella i a tots els participants en el concurs. De fet, des del Servei Local de Català d’Olesa ens han felicitat ja que hem estat l’escola amb més alumnes participants al Dictat. Ah, i també va tenir sort l’Àurea Genovès, que va guanyar un premi que se sortejava entre tots els participants, consistent en un lot de productes etiquetats en català.
fotodictat