Els alumnes de P-4 experimenten amb el sentit del gust

Els infants de P-4 van tastar diferents aliments: sucre,sal,cafè, llimonada i taronjada. L’objectiu és conèixer que a través de la llengua podem obtenir diferents sentits del gust. Hem associat el sucre amb el dolç, la sal amb salat, el cafè amb amarg, la llimonada i la taronjada amb més o menys àcid,respectivament.
Va ser una experiència molt divertida per a ells, i alhora molt expressiva si observem les cares que feien a les fotos.
Fins aviat!

portada

Publicat dins de Educació Infantil, General | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

ANGLÈS A P3 2n trimestre

Aquest trimestre seguim aprenent moltes coses gràcies al nostre amic Cheeky Monkey. Principalment, treballarem vocabulari relacionat amb els colors i aliments. Aquest aprenentatge l’ampliarem a través de cançons, contes i jocs.

Aquí us deixem l’enllaç d’algunes cançons que farem:

Are you Hungry?

I see something pink

I see something blue 

Publicat dins de Anglès, Educació Infantil, General | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Celebrem el DENIP

El divendres, 30 de gener de 2015, vam celebrar el Dia Escolar de la No-violència i la Pau, conegut amb el seu acrònim com a DENIP. Aquesta esdevé una de les celebracions més emblemàtiques promoguda des de la XEAUC, de la qual formem part com a escola associada a la UNESCO. La nostra escola esdevé un escenari de vivències i celebracions pluriculturals promogut per una de les finalitats que ens defineix com a centre: Educar per a una societat plural, intercultural i solidària.

La jornada va girar entorn la dita Tots els nens i les nenes del món, vingui d’on vinguin, entenen el llenguatge de la música que surt del cor de Pau Casals i Defilló (el Vendrell, Baix Penedès, 29 de desembre de 1876 – San Juan, Puerto Rico, 22 d’octubre de 1973); gran músic i defensor de la pau, dels drets humans i de Catalunya. Partint d’aquesta dita i gràcies a la música, els nens i les nenes d’El Farell van comprendre que el llenguatge musical és universal i pot esdevenir una eina de lluita a favor de la pau i la no-violència arreu del món.

Durant la primera franja del matí, l’alumnat de l’escola va assistir a quatre estacions musicals, en les quals es presentava un instrument i s’interpretava una o vàries peces musicals. El violí, la trompeta, la guitarra espanyola, la guitarra elèctrica, el fagot, la caixa i la veu van ser els instruments escollits pels mestres i familiars de l’escola que van participar en aquesta activitat.

_N1A9735

Veure els VÍDEOS

 A la segona franja del matí, els més menuts es van situar al pati principal de l’escola formant les lletres de la paraula PAU, un dels mots més pronunciats al llarg de la jornada. Mentrestant, els nens i les nenes d’educació primària van visualitzar un breu documental sobre la trajectòria vital de Pau Casals amb la finalitat de conèixer-lo i comprendre algunes de les circumstàncies històriques més rellevants que va viure entre els segles XIX i XX. Aquest anàlisi va finalitzar amb l’audició d’El cant dels ocells, símbol de pau i llibertat, i la realització d’un dibuix per part dels infants partint d’allò que els va inspirar i transmetre la composició. Els dibuixos creats es van penjar en forma de mosaic al hall de l’escola, junt amb els símbols de la pau i la dita de l’esmentat autor que va emmarcar tot el context de la celebració.

Pau (Copiar)2

Veure el VÍDEO

A la tarda vam gaudir de les audicions interpretades per nens i nenes de l’escola, així com per antics alumnes, que tocaven la bateria, la flauta dolça, el violí, el saxòfon, la gralla, la guitarra elèctrica, la guitarra espanyola i el piano.

Mestre-alumne (Copiar)1

Veure els VÍDEOS

La jornada va ser viscuda amb molt d’entusiasme per part de tots els participants, per això volem aprofitar l’ocasió i agrair la col·laboració de totes les persones que van fer possible aquesta experiència plena d’harmonia, solidaritat i pau.

Publicat dins de Escola, General, Música | Etiquetat com a | Deixa un comentari

ELS ALUMNES DE CINQUÈ HEM VIATJAT A LA PREHISTÒRIA!!

Els nens i nenes de cinquè hem iniciat un viatge al llarg de la història!
La primera parada ha estat a la prehistòria… i hem realitzat algunes de les activitats que feien els homes del paleolític i del neolític… Voleu saber quines?Hem construït les nostres eines amb fang i bastons de fusta, hem pintat les nostres pròpies pintures rupestres amb dues tècniques diferents, hem plantat llavors….
Voleu veure com ho hem fet?

portada

Publicat dins de Cicle Superior, General | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

FESTIVAL CINEMATOGRÀFIC CANÇONS DE NADAL 2014

El passat 23 de desembre de 2014 vam poder gaudir del “FESTIVAL CINEMATOGRÀFIC
CANÇONS DE NADAL 2014” que es va representar al pavelló de “Les Cremades”.

cartell festival _N1A8525

A continuació podeu visualitzar les diferents actuacions. Esperem que us agradin!!!

              P-3     P-4    P-5    1r    2n    3r    4t          Monitores Menjador

VOTV també va gaudir d’aquesta celebració i ens van venir a gravar. A continuació us adjuntem la notícia:

Publicat dins de Escola, General, Música | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

Anglès P4 – Presentació del curs i representació del conte “Five little monkeys”

Benvolgudes famílies al curs 2014-2015 a l’àrea d’anglès! Ens complau informar-vos que durant aquest curs treballarem molt vocabulari proper als vostres fills/es:

  • dies de la setmana,
  • el temps que fa,
  • les estacions de l’any,
  • els nombres de l’1 al 5 (principalment),
  • algunes accions,
  • els colors,
  • les parts del cos,
  • els animals,
  • les formes geomètriques més bàsiques,
  • les emocions

I, en definitiva, vocabulari que utilitzen en el seu dia a dia i que estan treballant, al mateix temps, amb la seva tutora en la seva llengua materna, fet que creiem facilitarà l’aprenentatge i la seva consolidació.

La majoria dels continguts d’anglès es treballen durant tot el curs  a través de les rutines i la interacció amb la mestra i els companys, tot i que el treball i la iniciació de vocabulari més específic  (els animals, les parts del cos…) tenen com a punt de partida els contes.

A més, els oferim l’escolta en anglès d’altres persones a través de vídeos i cançons. Algunes d’aquestes són:

How’s the Weather Song

How Are You?

The Rainbow Colors Song

Days of The Week Song For Kids

Good Morning Song For Children

The Goodbye Song for Children

Fall and Autumn Song! – How Many Leaves?

Aprofitem per fer una reflexió que considerem important que tinguem en compte: en aquesta edat els alumnes retenen la informació que els és útil en el seu dia a dia, que utilitzen sovint i que els serveix per alguna cosa. Per tant, és normal que d’un any per l’altre els vostres fills/es recordin poques paraules que coneixien en anglès el darrer any. El més important és que es familiaritzin amb la nova llengua i, sobretot, que tinguin un record agradable i divertit de l’aprenentatge de l’anglès. De totes maneres, us animem a que els doneu l’oportunitat de veure els dibuixos en anglès o la seva sèrie preferida en llengua anglesa!

Per acabar els/les vostres menuts/des han representat el conte del “Five little monkeys”, amb el que hem estat treballant, gaudint, rient i aprenent l’últim mes i mig. Nosaltres ens ho hem passat pipa i hem gaudit moltíssim! Desitgem que vosaltres ho feu tant com nosaltres!


P4-A (Pol, Valentina, Paula, Aitana,Fatou, Iker, Toni, LLuc, Rayan and Mili)


P4-A (Lucía, David, Rubén, Leo, Assil, Isaac, Carla and Martina)


P4-B (Eric, Clara, Adai, Magalí, Lucía, Olivia, Ian, Arnau, Jeanette and Joel)


P4-B (Berta, Marta, Pol, Gerard, David, Iker, Mark, Venus, Pau, Michelle and Azahara)

Publicat dins de Anglès, Educació Infantil | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

Atorgat el “Sello de Calidad Nacional eTwinning” a l’escola EL FARELL.

En finalitzar el curs 2013-14 l’escola El FARELL va finalitzar el seu projecte COMENIUS, en llengua anglesa, que ha tingut una durada de dos cursos.

En aquests moments del nou curs escolar 2014-15 el Coordinador del Servicio Nacional de Apoyo eTwinning del Ministerio de Educación, Cultura y Deportes, ens ha atorgat el “Sello de Calidad Nacional eTwinning” pel projecte  “Different stories, different languages, same roots”.

Aquest reconeixement certifica que aquest projecte ha complert amb els criteris i paràmetres de qualitat que s’estableixen a nivell europeu com són la innovació pedagògica, la integració del projecte en el plantejament educatiu i curricular, la comunicació, col·laboració i interacció establertes amb la resta dels països integrants en el mateix, i la qualitat de la documentació elaborada i presentada.

Felicitats a tota la comunitat educativa de l’escola El FARELL per aquest èxit.

segell qualitat Comenius

Publicat dins de Anglès, General | Etiquetat com a | 3 comentaris

TANQUEM EL PROJECTE COMENIUS

A finals del mes de maig vam realitzar l’última visita a una escola del projecte Comenius. En aquest cas va ser la del poble de Tutova a Rumania. Van ser uns dies molt interessants i emotius ja que donavem per finalitzada la nostra col·laboració en el desenvolupament d’aquest projecte internacional que ha durat dos cursos. Vam presentar els últims treballs que vam realitzar a l’escola entorn les festivitats. Els podeu trobar tot seguit.

Tots els materials que hem anat elaborant durant aquest temps i totes les activitats portades a terme les podeu trobar a la web del projecte i a la pàgina del projecte etwinning.

El festival turc: Ramadan

El festival francès: May festival

El festival norueg: National Day

El festival de Grècia: Carnaval de Patras

El festival italià: The living nativity

Publicat dins de Comenius, Escola | Etiquetat com a | Deixa un comentari

EL NOSTRE CONTE COMENIUS: SERRALLONGA

Com ja sabeu, el curs passat vam treballar un conte de cada país participant al projecte Comenius. Aquí podeu veure el recull de La llegenda de Joan de Serrallonga. Hi trobareu el conte original i les versions que van fer la resta d’escoles.

FLIPBOOK

Publicat dins de General | Etiquetat com a | Deixa un comentari

PRESENTEM TRES FESTIVITATS DEL PROJECTE COMENIUS

Durant el passat viatge a Cannock (Anglaterra) vam presentar tres festivitats: Queen’s Jubilee, el carnaval de Patras i la Nativitat d’Itàlia. Les festes del carnaval i la Nativitat va ser una activitat comuna de tota l’escola, mentre que The Queen’s Jubilee la va fer P-5.      A continuació teniu els treballs que vam presentar als nostres companys del projecte.

Queen’s jubilee

Nativitat

Carnaval Patras

 

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari