Celebrem el DENIP

El divendres, 30 de gener de 2015, vam celebrar el Dia Escolar de la No-violència i la Pau, conegut amb el seu acrònim com a DENIP. Aquesta esdevé una de les celebracions més emblemàtiques promoguda des de la XEAUC, de la qual formem part com a escola associada a la UNESCO. La nostra escola esdevé un escenari de vivències i celebracions pluriculturals promogut per una de les finalitats que ens defineix com a centre: Educar per a una societat plural, intercultural i solidària.

La jornada va girar entorn la dita Tots els nens i les nenes del món, vingui d’on vinguin, entenen el llenguatge de la música que surt del cor de Pau Casals i Defilló (el Vendrell, Baix Penedès, 29 de desembre de 1876 – San Juan, Puerto Rico, 22 d’octubre de 1973); gran músic i defensor de la pau, dels drets humans i de Catalunya. Partint d’aquesta dita i gràcies a la música, els nens i les nenes d’El Farell van comprendre que el llenguatge musical és universal i pot esdevenir una eina de lluita a favor de la pau i la no-violència arreu del món.

Durant la primera franja del matí, l’alumnat de l’escola va assistir a quatre estacions musicals, en les quals es presentava un instrument i s’interpretava una o vàries peces musicals. El violí, la trompeta, la guitarra espanyola, la guitarra elèctrica, el fagot, la caixa i la veu van ser els instruments escollits pels mestres i familiars de l’escola que van participar en aquesta activitat.

_N1A9735

Veure els VÍDEOS

A la segona franja del matí, els més menuts es van situar al pati principal de l’escola formant les lletres de la paraula PAU, un dels mots més pronunciats al llarg de la jornada. Mentrestant, els nens i les nenes d’educació primària van visualitzar un breu documental sobre la trajectòria vital de Pau Casals amb la finalitat de conèixer-lo i comprendre algunes de les circumstàncies històriques més rellevants que va viure entre els segles XIX i XX. Aquest anàlisi va finalitzar amb l’audició d’El cant dels ocells, símbol de pau i llibertat, i la realització d’un dibuix per part dels infants partint d’allò que els va inspirar i transmetre la composició. Els dibuixos creats es van penjar en forma de mosaic al hall de l’escola, junt amb els símbols de la pau i la dita de l’esmentat autor que va emmarcar tot el context de la celebració.

Pau (Copiar)2

Veure el VÍDEO

A la tarda vam gaudir de les audicions interpretades per nens i nenes de l’escola, així com per antics alumnes, que tocaven la bateria, la flauta dolça, el violí, el saxòfon, la gralla, la guitarra elèctrica, la guitarra espanyola i el piano.

Mestre-alumne (Copiar)1

Veure els VÍDEOS

La jornada va ser viscuda amb molt d’entusiasme per part de tots els participants, per això volem aprofitar l’ocasió i agrair la col·laboració de totes les persones que van fer possible aquesta experiència plena d’harmonia, solidaritat i pau.

Aquest article s'ha publicat dins de Escola, General, Música i etiquetat amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.