Entrem en els últims dies per inscriure l’alumnat al concurs The Fonix.
La inscripció es tancarà el pròxim dia 20 de gener.
Animeu-vos a participar-hi!
Entrem en els últims dies per inscriure l’alumnat al concurs The Fonix.
La inscripció es tancarà el pròxim dia 20 de gener.
Animeu-vos a participar-hi!
Us presentem una infografia que recull tot de consells i trucs per fer cerques amb google i treure’n el màxim profit.
Les demandes actuals de la societat fan imprescindible modificar enfocaments didàctics en l’ensenyament i aprenentatge de les llengües, que esdevenen estratègies d’aprenentatge al llarg de la vida i recursos per a descobrir el món i seguir aprenent.
Enfocaments integrats de llengua i contingut (AICLE, CLIL, EMILE) són vies de col·laboració en els equips docents i fórmules de treball col·laboratiu entre el professorat.
EL passar mes de novembre es va dur a terme una Trobada pedagògica CLIL dirigida i dinamitzada pel professor Jon Wright, per a explorar activitats útils i pràctiques d’aplicació a l’aula, on hi va participar professorat de llengües estrangeres i de diverses matèries que actualment s’imparteixen en anglès als centres educatius de Catalunya.
[+] Més informació
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
El diari avui ha publicat darrerament dos articles relacionats amb l’aprenenatge de la llengua anglesa a Catalunya.
En Anglès, l’assignatura pendent s’analitza el nivell de coneixement d’aquesta llengua a Catalunya i es parla dels esforços fets per part del Departament d’Ensenyament per a impulsar-ne la millora amb iniciatives com els PELE o els projectes Erasmus. L’article destaca la necessitat que la ciutadania tingui una visió de la llengua anglesa com a llengua franca de comunicació internacional i no, simplement, com una llengua estrangera.
L’article Elscentres prioritzen l’ús de la llengua oral presenta experiències PELE d’aguns centres catalans, com l’Ins Salvador Espriu de Barcelona on s’implementa la metodologia AICLE ensenyant les matemàtiques en anglès al primer curs de l’ESO a part de l’alumnat o l’Ins Doctor Puigvert de Sant Andreu de Palomar on s’han incrementat les hores en llengua anglesa incentivant-ne l’oralitat, o l’Esc Antoni Balmanya on es potencia la llengua oral amb l’ús de les TIC.
Cada 27 de març des del 1961 les companyies teatrals d’arreu del món participen en el Dia mundial del Teatre per celebrar la importància de les arts escèniques i com contribueixen a la cultura de la pau entre la gent.
Activitats didàctiques per a treballar aquest esdeveniment en anglès amb l’alumnat de secundària.
L’INS Constantí ha estat el guanyador del premi que atorga l’Associació de Professors d’Anglès de Catalunya (APAC) per la creació d’una aula virtual on els alumnes poden interactuar amb companys d’un institut de Tessalònica, a Grècia, amb els quals participen en un projecte Comenius
– Nivell 1 | – Nivell 2 |
– Nivell 3 | – Nivell 4 |
– Nivell 5 | – Nivells 6-8 |
– Nivells 9-10 | – Nivells 11-12 |
Podeu escollir altres activitats per a practicar en anglès, com ara Matemàtiques casolanes.
Lyrics training és un mètode senzill i divertit per aprendre i millorar el coneixement de les llengües estrangeres com l’anglès, a través de la música i la lletra de les cançons.
Seleccioneu el video de la cançó que voleu escoltar i el nivell de dificultat de les activitats que es proposen amb la lletra.
Poseu el vostre domini de l’anglès a prova amb English Test Score. El web presenta diversos tests online per comprovar i millorar el vostre coneixement de la llengua en diferents aspectes i abilitats, com la gramàtica i el vocabulari, l’expressió i la comprensió oral, i la pronunciació, entre d’altres.
A continuació teniu els enllaços a les principals seccions:
Short English Conversation tests
Vocabulary tests, pronunciation tests
American English from British English.
Barcelona Media organita un curs de 60 hores anomenat La Tortuga i la Llebre destinat a mestres d’idiomes sobre la creació i gestió de materials digitals amb correcció automàtica per fomentar l’autonomia dels aprenents. El curs és gratuït i està finançat per la Unió Europea
S’obre el plaç d’inscripció per al cinquè concurs d’anglès Interescolar de Catalunya THE FONIX 2012 en el qual pot participar l’alumnat de qualsevol centre educatiu de l’ensenyament reglat a Catalunya des de cicle superior a primària fins a segon curs de Batxillerat o Grau superior de cicles formatius.
Podeu realitzar la inscripció online entre 14 de novembre de 2011 i 20 de gener de 2012 ambdós inclosos i consultar les bases al web del concurs.
Aprendre una llengua estrangera a l’educació infantil: un repte per l’escola és un article escrit per Carme Flores i Cristina Corcoll que proporciona interessants reflexions sobre la introducció d’una llengua estrangera en aquesta etapa on el que es pretén és proporcionar als infants experiències en anglès que contribueixen al desenvolupament de les seves capacitats.
English Corner Online és una xarxa social que permet al estudiants d’anglès reunir-se per practicar la llengua amb gent d’arreu del món. És una manera fantàstica de conèixer gent nova i practicar tant l’anglès parlat com escrit. Les inscripcions fetes abans del 10 d’octubre tindran també accés a una eina de pràctica de pronunciació en línia.
Our English Blog, de l’Esc Rodonell de Corçà ha quedat primer en el V Premi Espiral d’Edublogs 2011 en la categoria de bloc de centre educatiu.
La nostra felicitació a l’alumnat i el professorat de l’Esc Rodonell per la fantàstica tasca realitzada!
Us presentem un wiki de l’Ins Marianao creat col.laborativament per un grup de docents que conté materials per aprendre i/o millorar el vostre nivell d’anglès. Hi trobareu exercicis i enllaços des de nivell inicial fins a nivells més alts.
El wiki ha estat elaborat gràcies a Marta Pombo, Adam Jaster, Maria Pla, Nicholas Salsbury i Rossana Fulgenzi.
Sessió de reflexió i intercanvi entre el professorat: El passat dia 28 de novembre 2011 va tenir lloc una Trobada d’assessorament pedagògic en llengua anglesa, en torn a les accions CLIL -“Content and Language Integrated Learning” (Aprenentatge Integrat de Llengua i Continguts-AICLE), promoguda pel Servei de Llengües estrangeres i adreçada al professorat formador i les persones coordinadores d’activitats AICLE.
La sessió va estar a càrrec de Jon Wright, professor universitari i autor de diversos llibres de text amb orientació CLIL, que va dinamitzar propostes pràctiques i reflexions en petits grups i en parelles.
[+] Veieu les fotografies de la sessió
Els materiasl de la sessió estan a l’abast dels assistents:
Presentació de Jon Wright