Integració de GSuite amb Additio

Molts dels nostres professors fan servir per la seva tasca docent la coneguda app Additio, una llibreta de notes i planificador de classes digital. Molts també han d’utilitzar les eines de GSuite. Segur que a tots ells els va molt bé fer una ullada a aquest tutorial, elaborat per l’empresa desenvolupadora i que explica com integrar Classroom amb Additio.

Crear una carpeta compartida al Drive

Tot i que una tasca pugui semblar fàcil a qui ja la domina, la primera vegada que la vam haver de fer segur que ens la van haver d’explicar. Doncs això mateix passa amb la creació de carpetes al Drive i el fet de compartir-les: sempre hi ha una primera vegada. I alguns dels nostres professors, obligats pel tancament del centres educatius a causa del coronavirus, hauran de començar per primera vegada a crear i compartir aquestes carpetes amb els seus alumnes, o a l’inrevés, els alumnes amb els professors. Per a ells fem aquest tutorial.

Una vegada que hem accedit al nostre Drive, per crear una carpeta hem d’anar a la part superior esquerra i clicar el botó + Nou.

En haver-lo clicat, veurem que se’ns desplega un menú amb tots els tipus d’elements que podem crear. Nosaltres clicarem sobre l’element Carpeta, el primer del llistat.

Ens apareix una finestra on haurem de posar el nom que li volem donar a la carpeta (1). Quan ja l’hem escrit, cliquem el botó Crea (2).

Ara ja tenim la carpeta creada. Fixeu-vos en la icona: una simple carpeta sense cap dibuix dintre

Si no la volem compartir, la feina ja està feta. Si la volem compartir, però, encara hem de fer algunes accions més.

Tenim dues maneres de compartir qualsevol element del Drive, en aquest cas carpetes. La primera opció és seleccionar la carpeta clicant una vegada el botó esquerra del ratolí (1) i després clicant la icona que trobem a la part superior amb la forma d’una persona i una creu (2).

L’altra manera és clicar l’element que volem compartir amb el botó dret del ratolí. Fet això, apareixerà un menú amb diferents opcions. Nosaltres clicarem l’opció Comparteix.

Sigui quina sigui l’opció triada, veurem una nova finestra on haurem d’introduir els correus electrònics de les persones amb qui volem compartir la carpeta. Si aquestes adreces les tenim un full de càlcul, podem seleccionar-les totes i enganxar-les de cop.

Quan ja hem afegit els correus, veurem com la finestra canvia i ara podem escriure un missatge de notificació als usuaris (2), tot i que no és obligatori. També podem canviar els permisos (1), és a dir, què poden fer o no els usuaris amb aquest element. En el cas de les carpetes podem triar entre que es pugui organitzar, afegir i editar o que la carpeta sigui només de lectura. Aquest últim cas és interessant si no voleu que la gent pugui modificar cap element que estigui dintre de la carpeta compartida. Una vegada que hem fet tot això, ja podem clicar el botó Envia (3) per compartir la carpeta.

Ara ja tenim la carpeta compartida amb qui hem decidit i de la manera que ens ha semblat més adient. Si us fixeu en la icona, ara no és una simple carpeta, ara és una carpeta amb el dibuix d’una persona dintre. Això vol dir que la carpeta està, efectivament, compartida amb algú.

Espero que aquest tutorial us pugui ser d’ajuda. Fins la pròxima!

Activar el micròfon i la càmera al Windows 10

 

Demà comencem a tenir les sessions virtuals d’avaluació en Hangouts Meet (al menú GSuite només Meet) i provant l’enllaç m’he trobat que la meva càmera no funcionava:

A continuació us penjo les captures de pantalla dels passos que heu de fer per activar la càmera i el micròfon al Windows 10:

1) Anar al menú Configuració.

2) Allí anem a Privacitat.

3) I ara o micròfon o càmera, depenent del dispositiu que heu de configurar.

4) Si la càmera està desactivada cliquem a canviar i l’activem.

5) i el mateix hem de fer amb el micròfon si cal.

Ara ja hauríem de poder transmetre so i veu:

En altres versions del Windows hauria de ser semblant.

Espero que aquest petit tutorial us pugui ajudar. Potser convindria que féssiu aquestes comprovacions abans de les avaluacions.

Una abraçada i bon confinament!

Com crear una xarxa WiFi secundària per a l’alumnat

Des de fa uns dies al nostre centre, l’Institut Martí l’Humà de Montblanc (Tarragona), la xarxa WiFi Docent ja no és operativa i ens hem de connectar a una de nova, a la qual no tindrà accés l’alumnat. A partir d’ara el nostre alumnat, quan sigui permès pel professorat, haurà de connectar-se amb el seu pla de dades personals. No obstant això, en molts ordinadors, com els portàtils Lenovo que ens ha proporcionat el centre, és possible compartir la connexió amb 8 dispositius creant una xarxa WiFi diferent de la principal. D’aquesta manera aconseguirem que alguns alumnes puguin tenir connexió WiFi per fer les nostres activitats sense haver-los de compartir les credencials a la nova xarxa.

A continuació trobeu les passes (amb unes captures de pantalla extretes d’un portàtil Lenovo amb Windows 10) per poder dur a terme procés:

1) Anem a l’inici de Windows i entrem a Configuració.

2) Després entrem a xarxa i internet.

3) Tot seguit cliquem zona amb cobertura mòbil sense fils.

4) Una vegada dintre, activem la zona i configurem-ne els paràmetres.

5) Quan n’hem canviat els paràmetres, cliquem desar.

Ara ja 8 dels nostres alumnes es poden connectar a aquesta WiFi. Quan vulgueu, podeu desconnectar-la per tal que els alumnes no segueixin connectats. Podeu canviar els paràmetres tantes vegades com vulgueu.

Recordeu que el mode d’incògnit no sempre és privat

Aquesta funció, disponible a Chrome, Safari i Firefox, entre altres navegadors, pot semblar segura, però presta atenció a avisos clars.

A Chrome, el segon paràgraf de la pantalla d’inici “incògnit” us indica. “No ets invisible“, diu. “Anar a incògnit no amaga la vostra navegació al vostre centre administrador de xarxa, al proveïdor de serveis d’Internet ni als llocs web que visiteu”.

En realitat, aquest mode simplement evita que el vostre ordinador tingui un registre del lloc on aneu. No impedeix que els llocs us facin un seguiment i recopili de dades i no fa res per protegir la vostra privadesa o seguretat en línia.

Així i tot, evita que qualsevol usuari de l’ordinador sàpiga quines pàgines heu visitat. Molt útil quan es comparteix ordinador. Molt habitual a les nostres aules i sales de docents.

Qui no s’ha trobat la sessió d’un company oberta!!!

Autoria: grup TU+TIC. Departament d’Educació. Generalitat de Catalunya.