ÍNDEX DE PROPOSTES

La reinterpretació dels contes clàssics en la publicitat  
Superherois (Marta Rich Vilallonga) 
Eating under the spotlight. Product placement in the cinema (Maria Barvo Sánchez) 
L’animació en el cinema i la publicitat (Glòria Rogau Vila) 
Campanya publicitària del musical del centre (Carme Busquets Congost) 
Món global – Món local (Raquel Pujadas de Palol) 
Pop art i la relació art, cinema i publicitat (Carme Ferrés Cantal) 
Enterrat viu. Relacions entre literatura, cinema i publicitat (Nerea Larrinaga Mera) 
Halloween versus castanyada (Laia Rispau Ozans) 
Creació d’un anunci segons l’estètica d’un gènere cinematogràfic (Carme Mañas) 
De com la publicitat aprofita el cinema per vendre emocions (Montse Miquel) 
Joana d’Arc (Concepció Piferrer Duch) 
El cinema i la publicitat, treball d’expressió oral (Anna Barret Garriga) 
Títols de crèdit. Disseny gràfic a la publicitat i al cinema (Carme Saguer) 
Iconografia cinematogràfica en el disseny actual (M.Dolors Peña Manzano) 
Quan la TV i el cinema parlen de publicitat (J. Moles) 
Referències cinematogràfiques en la publicitat (Assumpta Planas) 
Estereotips al cinema i a la publicitat (Laura Bartrons) 
Personatges i productes (Lluís Illas) 


Publicat dins de General | Deixa un comentari

Activitat: La reinterpretació dels contes clàssics i de les noves històries en la publicitat

LA PUBLICITAT
Els anuncis, a diferència de les pel.licules de cinema, tenen un autor anònim. Aquest no tenen crèdits inicials o fi  nals que facilitin l’adjudicació a un autor determinat, tot i que a vegades se’n reconeixen les carecterístiques de la seva feina.
Els anuncis tenen la capacitat d’explicar una història en pocs minuts i ens permeten mostrar un camp molt fèrtil en semiòtica. Dins el món de la publicitat nosaltres ens decantarem pels anuncis que reinterpreten els contes clàssics.
Aquesta activitat  sobre publicitat  està pensada per a cicle superior de primària. Es  faria  al llarg de quatre sessions, en les  quals s’intentarà demostrar com s’han  reinterpretació dels clàssics tant en cinema com en publicitat. Moltes de les imatges que passarem ens portaran al nostre bagatge cultural tant a nivell literari com cinèfil.

PRIMERA SESSIÓ:

En aquesta sessió partirem del clàssic conte de la Caputxeta vermella. Tant en el conte com en les diferents pel.licules realitzades trobem una introducció, un nus i un desenllaç. Cosa que no succeeix en els anuncis que se’n realitzaran a posteriori.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cK7NCnpAhP0&feature=related[/youtube]

Anunci regio de França

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Wand8dyDU8Y&feature=related[/youtube]

Anunci Chanel

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dnwHS3wc1B8&feature=related[/youtube]

Anunci Chanel
L’anunci de la regió de França si que presenta similituts amb la història clàssica, però els altres anuncis de Chanel la interpreten. En ambdos  casos la caputxeta esdevindria el lladre ( va a la caça d’un objectiu) i el llop en seria el complice.  Intercanvi de papers. Pren importància la música de fons que ens endinsa en la història.També destaquen els colors vermell de la capa i el daurat de l’interior de l’edifici (daurat del liquid del perfum).

En els tres casos se’ns presenten elements bàsics de la història de la caputxeta que nosaltres tenim impregnats a la memòria.

Altres anuncis que s’aprofiten dels clàssics seria el de codorniu (2005). A través de la figura de “campaneta” se’ns presenta una situació magica que recorda un dels elements principals de la història clàssica.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BAPdbEeCw7c&feature=related[/youtube]

Anuncis sèrie multiòpticas.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ll6yXyvFszo[/youtube]

SEGONA SESSIÓ:

En aquesta sessió ens fixarem ens anuncis que reben la influència de pel.lícules d’animació. En l última decada s’ha produit un canvi en el disseny i llenguatge de les pel.licules d’animació infantil. Aquestes destaquen, a part del missatge que volen fer arribar a l’espectador, pel seu acurat disseny i pel seu llenguatge molt proper a tota els públics. Exemples d’aquestes pel.licules La Edat de hielo, Bichos, El rey león…. Alguns d’aquests anuncis són mini relats audiovisuals.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=o-hYV3OIgjU&feature=related[/youtube]

Exemple d’un anunci que Anunci Chevrolet , recorda escena peli el rey León. En aquest cas l’anunci amb el seu climax desmitifica la situació de l’herència paterna de la terra per materialitzar el desig pel cotxe.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IF1xxKjk-rA&feature=related[/youtube]

Els anuncis de la Coca cola presenta un món feliç on es reforcen els valors positius de les persones.  Concretament aquest  anunci de Coca Cola presenta, en l’escena, similituts amb la peli Bichos, una aventura en miniatura de Disney.

Tant a la peli com en l’anunci ens presenten la importància del treball en equip.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4b6v-swDNfc&feature=related[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=n5JcXAiPT1Q&feature=fvsr[/youtube]

SESSIÓ 3:

En aquesta sessió acabarem de parlar de com els estudis Pixar (Cars, Toy Story…) o Dreamworks (Shrek, Madagascar…) han revolucionat el món de l’animació actual, fent modernitzar al mateix temps els estudis Disney. Aquesta modernitat,bé pel disseny dels dibuixos, les històries, la música…. fa que això no ha hagi passat desapercebut pel món de la publicitat . D’aquesta manera alguns dels personatges creats pels estudis d’animació han esdevingut star system, arribant a protagonitzar anuncis publicitaris.

                                              Anunci Seat Altea

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JyzU46hoNZM[/youtube]

Recorda escena Toy Story on els juguets cobren vida.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0n5aPQ63z80&feature=related[/youtube]

A partir d’aquí  buscarem refents a l’ordinador per poder treballar en la propera i última sessió i desenvolupar algun anunci partint de la base d’alguna història clàssica o d’aquests “nous clàssics ” del cinema animat.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=196eLMvYFvE&feature=autoplay&list=PLDDAF32494EEA2EE1&lf=results_main&playnext=2[/youtube]

SESSIÓ 4:

Per grups de 4 o 5 treballaran en la idea d’una anunci versionant una pel.li animada contemporania o readaptant els contes clàssics.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Activitat: SUPERHEROIS

Introducció

El cinema, com a gran mitjà d’entreteniment de masses, que encara és en ple s.XXI, ha estat utilitzat des dels seus inicis com a fontd’inspiració de campanyes publicitàries. El fet que tingui un públic ampli i que el puguem classificar per edats, gèneres, etc, permet adreçar el mitjà publicitari al seu públic potencial d’una manera que només les tan recents xarxes socials (facebook, messenger, tweeter, entre d’altres) aconsegueixenmillorar. La televisió, hereva del mitjà cinematogràfic, es va incorporar anysmés tard a aquest procés amb molta força, ja que permetia assolir el somni desitjat de tot publicista, que no és altre que trobar el mitjà per arribar al màxim nombre de clients potencials.

Normalment, la publicitat s’ha inspirat en el cinema apartir de dues premisses. La primera, simplement, acostant el producte a laimatge identificable d’alguna icona del cinema, personatge famosos,…per tal de provocar l’empatia en el possible consumidor, això és el que s’anomena el testimonial. La segona, més elaborada,donant al producte els valors que li atribuïm al personatge de la ficció cinematogràfica o televisiva.

És en aquest segon aspecte en què podem trobar molts exemples del gènere en què em centraré per trobar-hi una explotació didàctica:el cinema de “dibuixos animats”, és a dir, el gènere de l’animació. I dins d’aquest gran apartat, al subgènere dels superherois.

Val a dir, que és un sector en procés de reinvenció que sembla voler esquivar la crisi que pateix la indústria cinematogràfica clàssica invertint en les noves tecnologies: l’animació digital en 3 D. Les grans productores del sector, Dream Works, Disney, etc…hi estan invertint molts esforços.

Còmics en 35 mil.límetres
http://taconline.net/col/ca/articles/post/comics-en-35-mil%E2%80%A2limetres

Aquest article parla de l’origen dels superherois als còmics i el traspàs d’aquests al cinema i a la televisió.

-Per a elaborar la proposta didàctica, he fet una recerca a la xarxa de continguts publicitaris associats als superherois. Alguns exemples són:

Publicitat Marvel
1.Smart

Publicitat Spiderman
2.BurgerKing -Maserati Commercial. Spider Man 3
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=m-7pEABbRTU[/youtube]

3.Cheez-itCommercial Spiderman 2

Publicitat Superman
4. Commercial Superman- Chocotin

5.American Express card commercial with Superman and Seinfeld. 2007

Publicitat Batman
6.Comercial de radio Batman y Robin cerveza sol
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CjFtvkf5oug&feature=youtu.be[/youtube]

7.Caja Madrid Cuenta Nómina 2038: Soy Batman
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5k8Ip6ZWJdI&feature=youtu.be[/youtube]

Activitats didàctiques:

1. Anàlisi d’un espot televisiu.

Objectius de l’activitat:

-Aprendre a buscar i seleccionar informació per a utilitzar-la com a font per a una activitat posterior (en aquest cas, utilitzarem la xarxa).

-Veure, classificar i aprendre a analitzar els anuncis publicitaris en relacióals referents cinematogràfics en què s’inspiren.

-Analitzar com els espots televisius han utilitzat i utilitzen els referentscinematogràfics per als seus interessos comercials. El cas del cinemad’animació: els superherois de còmic.

– Veure quines connexions trobem amb el cinema, quinespel·lícules tenen com a referència. Buscar-ne paral·lelismes.

a) Comencem proposant una recerca en grup. Cal seleccionar un espot televisiu (al youtube,per exemple) i classificar-lo segons el gènere i seguint la pauta següent:

Ens centrarem en el que abans he exposat, el anuncis basats en el cinemad’animació i els superherois. Elventall d’anuncis pot ser molt ampli: de tecnologia i comunicació,d’alimentació, de cotxes, de productes de neteja, de bellesa, de serveis,etc….

Classificarem la informació contestant les preguntes següents:

a) Quines connexions hi trobem amb el cinema, quines pel·lícules trobem com a referència ?

b) Quin model de superheroi s’ha buscat i per què ? Característiques físiques.

c) Quin paper juga el superheroi en l’anunci ? Té relació amb les seves qualitats de ficció ?

d) Quina relació hi ha entre el producte anunciat i el superheroi i que apareix a l’anunci ? És consumidor directe del producte anunciat ? És una simple excusa argumental ?

e) A quin públic s’adreça l’anunci ? Target.

f) Quins valors es transmeten a través de l’anunci ?

2. Creaciód’un anunci gràfic

Crea un anunci d’un producte a partir de les referènciescinematogràfiques dels superheroisque tenim. Assimilant les qualitats delproducte a les qualitats del personatge.

– Tipus de producte: nom que tindrà marca.

– Superheroi escollit. Quina relació té amb el producte …….

– A qui va dirigit l’anunci?

– Quin missatge es vo ldonar al consumidor?

– Quin serà l’eslògan?

– Finalment elabora la composició.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

ACTIVITAT: EATING UNDER THE SPOTLIGHT. AN EXAMPLE OF PRODUCT PLACEMENT IN THE CINEMA.

PREÀMBUL

Aquesta activitat està dirigida a alumnes de 4t d’ ESO i /o 1r de Batxillerat. Tot i que en aquest BLOC exposaré l’ activitat en català, a l’ aula es faria en anglès donat que aquesta és la meva especialitat. Dedicaria unes tres sessions a portar-la a la pràctica:

Sessió 1: Introducció del concepte “product management”. Breu repàs a la història d’aquesta tècnica comercial i la seva relació amb el món del cinema. Reflexió sobre el seu ús.

Sessió 2: Anàlisi de com les pel·lícules han emplaçat els productes alimentaris i les seves marques més conegudes en una situació familiar per l’espectador com és el desdejuni, el dinar o el sopar.

Sessió 3: Time For Breakfast: Role-Play. Posada en pràctica dels coneixements adquirits mitjançant un breu sketch en què els alumnes integressin els continguts gramaticals lligats als aliments (quantity, countable, uncountable nouns, some, any), la competència cultural ( l’ esmorzar als EUA i a Europa) i la competència lingüística (speaking) inclosos en la unitat del llibre en curs.

ACTIVITAT

SESSIÓ 1: PRODUCT MANAGEMENT: AN INTRODUCTION

L’emplaçament de producte és la inclusió de productes i serveis comercials en obres cinematogràfiques o televisives a canvi de contraprestacions econòmiques. Aquesta tècnica de comunicació comercial ha experimentat un gran increment d’ús en molt poc de temps, tant al món cinematogràfic com a l’àmbit de la publicitat i el màrqueting.

Els investigadors no es posen d’acord sobre la data d’aparició de l’emplaçament de producte com a tècnica publicitària. Generalment, es retrotrau el seu origen fins 1913, en concret a la pel·lícula Age of Consent, en la qual apareix en el fons la marca Coca-Cola durant bastants minuts.Tanmateix, els antecedents més o menys desenvolupats de l’emplaçament de producte són tan antics com el propi cinema.

A continuació visionarem un recull amb exemples de product placement en diferents pel·lícules de Hollywood al llarg del temps.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wACBAu9coUU[/youtube]

 

Quines marques heu reconegut?

Quin ús d’aquestes marques us ha sobtat més?

En quin tipus de pel·lícules hi ha més proliferació de marques? Per què? Té a veure amb el públic?

Heu trobat el seu ús excessiu?

Quins productes són els que se solen emplaçar amb més assiduïtat?

BAMBES, ROBA ESPORTIVA

MENJAR, BEGUDES

TABAC

SESSIÓ 2: LET’S EAT!

A diferència de la publicitat, que sol presentar mons perfectes i ideals, l’emplaçament de productes en el món del cinema permet associar la marca a una escena quotidiana (desdejuni, dinar, etc.) i a un entorn més conegut, més real i més proper a la vida del públic.

Aquí teniu uns quants exemples de com s’ emplacen les diferents marques de productes alimentaris durant els àpats.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=E6s_gNgYhHo&feature=related[/youtube]

Little Miss Sunshine, 2006

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=f6csp2fZt2E[/youtube]

Pulp Fiction, 1994

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nR10sSdh8xU[/youtube]

Step Brothers, 2008

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=iuosfJ8Ki7Y[/youtube]

Anger Management, 2003

Quin dels quatre clips us ha semblat més eficaç a l’ hora de presentar el producte? Per què?

Creieu que és suficient amb emplaçar el producte o cal fer una referència al guió?

Quines diferències hi ha entre l’ esmorzar europeu i l’ americà?

 

SESSIÓ 3: BREAKFAST TIME. A ROLE PLAY

En grups de 3-4 persones, els alumnes prepararien el guió d’una escena de desdejuni (incloent els continguts gramaticals i vocabulari mencionats al preàmbul) i la representarien davant de la classe o bé es gravarien i l’ exposarien després. També farien referència als productes emplaçats a l’ escena (realia) que haurien escollit prèviament. Tot intentant que algú fos americà en un clar gest de complicitat als EUA.

Fonts consultades: Viquipèdia, YouTube

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Activitat: L’ANIMACIÓ EN EL CINEMA I LA PUBLICITAT

L’ANIMACIÓ EN EL CINEMA I LA PUBLICITAT

L’animació és un procés per donar la sensació de moviment en imatges o dibuixos. Existeixen moltes tècniques per a realitzar l’animació:

Els dibuixos animats: creant fotograma per fotograma a partir de dibuixos. inventat durant la dècada del 1910

L’stop Motion: s’utilitza per a donar moviment a qualsevol objecte inanimat a partir de fotografies.

Go Motion: s’aplica un sistema de control a objectes o ninots i s’indueixen a fer els moviments mentre es registra l’animació fotograma per fotograma. Augmenta així la sensació de realisme

Animació a partir de retalls: S’utilitzen figures retallades amb paper o fotografies. Movent o substituint les parts retallades s’obtenen diferents posicions i així es dóna vida al personatge.

Pixilació: Variant de l’Stop Motion en la que s’animen persones i objectes quotidians. Per això es fotografia repetides vegades desplaçant lleugerament l’objecte.

Animació flash: A partir del programa multimèdia flash es poden realitzar animacions i de fet moltes productores realitzen els seus treballs d’animació amb aquest sistema per pàg. Web i llocs web multimèdia.

Animació en 3D: Fa referència al tipus d’animació que simula les tres dimensions.

Foto realitat: Consisteix a traslladar el món virtual de la forma més realista possible el món real. Per exemple la pel·lícula, Final Fantasy 2002 de Hironobu Sakaguchi

Animación motion capture i performance capture: La «Performance Capture» és un avenç en les tècniques de captura d’imatges per ordinador. Captura d’alguns moviments del cos mitjançant sensors que són interpretats per l’ordinador.

 

Fer referència a l’animació evidentment ens situem en l’origen de la història de la cinematografia. L’animació neix al 1905, referents per excel·lència van ser els germans Lumière que amb les seves creacions màgiques van posar de relleu aquesta nova tècnica al 1895, Le squelette joyeux i George Mélies (1861-1938) que va utilitzar en els seus films molts efectes realitzats amb tècniques d’animació.

La certesa és que l’honor dels primers films d’animació van ser dels cineastes: Stuart Blackton, nort americà, Segundo de Chomón (1871-1929) espanyol, i Emile Cohl, francès, 1908 Fantasmagorie. Segundo de Chomón va ser un dels pioners d’aquesta tècnica a l’estat Espanyol. Chomón va fer diferents creacions, un exemple va ser la producció que va realitzar a Paris, 1905 hotel electrico

Els dibuixos animats van anar sempre de la mà de les tècniques d’animació ja en el 1914 el pintor Loepold Survage va convèncer a la companyia cinematogràfica Gaumont per a finançar pel·lícules d’animació abstracte. L’Alemany Hans Richter també realitzava curts experimentals als anys 20. L’animació nort americana es concentrà a Nova York fins a finals dels anys 20 i principis dels 30.

El cinema d’animació després de la segona Guerra Mundial, va tenir molta importància i es va consolidar totalment amb els curtmetratges de Disney i Warner Bros. (a la pàg. web es pot trobar molta informació de cada període i país pel que fa al desenvolupament de l’animació http://www.uhu.es/cine.educacion/cineyeducacion/historiacineanimacion.htm)

Un exemple de cinema experimental als anys 50: Norman McLaren – Neighbours (1952)
La relació entre l’animació i la publicitat és evident ja que es tracta d’una tècnica cinematogràfica que té molts camps per explorar i dóna molt de joc amb l’ideació de campanyes publicitàries.

Podem veure uns exemples d’anuncis on es treballa l’animació:

Spot Nissan Juke: Urbanproof Energised

Anunci coca-cola 2006

Nissan Qashqai 2007

Nou Renault Clio

Smart electric 2011

 

PROPOSTES A L’AULA

1.- Realització d’un anunci televisiu

L’animació és una tècnica que amb pocs recursos podem aconseguir uns resultats satisfactoris amb els alumnes. Es pot treballar l’animació relacionant també el cinema i la publicitat. Una de les estratègies visuals que aporta l’animació és el fet de jugar amb el tamany dels objectes i personatges com hem vist amb els diferents exemples. Una activitat per treballar a l’aula és pensar un anunci senzill de manera surrealista, és a dir, canviant la proporció habitual de les coses i així poder donar un sentit determinat i una intencionalitat a la nostra creació. Es realitzarà a partir de la tècnica Stop Motion. Es treballaran conceptes a l’aula com la proporció, composició, tipus de plans de càmera, punt de vista…

2.- Creació d’un anunci gràfic

Fes un cartell d’una pel·lícula d’animació utilitzant el FOTOMUNTATGE com a tècnica. Determina el títol de la pel·lícula / el target grup (a quin públic va dirigit) / qui serà la productora cinematogràfica / l’any de la teva pel·lícula (determinarà l’estètica del cartell) / la composició del cartell.

3.- Per grups buscar exemples d’anuncis

A partir de les diferents tècniques d’animació i dels anys de creació dels anuncis fer-ne un recull per tal de poder elaborar una comparativa a l’aula. Quina ha estat l’evolució dels anuncis i l’animació al llarg dels anys?

 

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Campanya publicitària del musical del centre

Els alumnes de l’optativa de música de 4t d’Eso preparen una versió musical de la pel·lícula d’animació “La novia cadáver” de Tim Burton. Hi col.laboren molts alumnes d’altres cursos i el departament de visual i plàstica. En aquest grup, la majoria dels alumnes estan molt motivats musicalment, però n’hi ha uns quants que no volen cantar ni actuar. Per aquest motiu se’ls encarrega la campanya publicitària del musical.
Dins del temari d’aquesta optativa hi ha un tema que tracta la música en el cinema i un altre que tracta la música i la publicitat.
Aquests dos temes s’explicaran de forma interelacionada. Començarem pel cinema, analitzant els gèneres, el so i els tipus de música que s’hi relacionen, el moviment de la càmera, els diferents punts de vista.
A continuació buscarem anuncis que il·lustrin l’ús de tots aquests recursos cinematogràfics.
Un cop finalitzada la part teòrica, s’encarregarà als alumnes que no participin activament dins del musical que proposin una campanya punblicitària. Hauran de tenir en compte la segmentació del públic (va dirigit als estudiants del centre). Per tant hauran de buscar eslògans capaços d’atraure la seva atenció.
Una part de la campanya consistirà en fotografies dels protagonistes principals (amb actituds hollywodenses: hauran vist imatges i si és possible hauran visitat el museu del cinema) amb eslògans “intrigants”. L’altra part consistirà en un muntatge (que poden fer amb el movie maker) de fotografies o petits fragments d’assajos combinats amb imatges de la pel·lícula original (aquí hauran de fer servir zooms, plans contra plans, etc). Després de les revisions pertinents, aquest muntantge s’haurà de convertir en el trailer del musical. Hi hauran d’inserir el so, que prèviament hauran gravat en directe a l’aula, dels alumnes que interpreten alguns dels temes musicals de la pel·lícula.
Aquest trailer es projectara a cadascuna de les tutories de tots els cursos del centre una setmana abans de l’estrena del musical.
D’aquesta manera esperem aconseguir integrar els alumnes més desmotivats en el projecte del curs de l’aula i fomentar la seva creativitat, a partir de l’ús d’algunes de les eines més bàsiques del cinema i la publicitat.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Activitat: MÓN GLOBAL – MÓN LOCAL

El perquè

La idea de l’activitat neix del fet de veure que malgrat que en gairebé tots els centres hi ha una gran diversitat de procedències pel que fa l’alumnat, els alumnes desconeixen moltes tradicions i maneres de fer d’altres àmbits culturals diferents al seu.

La descoberta neix en el moment d’exposar les diferents possiblitats que existeixen de projectar un mapa mundi.

La gran majoria d’alumnes estan molt acostumats a veure aquest tipus de projecció, amb Europa com a centre.

Projecció Mercator

Projecció Peters

Però existeixen altres tipus de projeccions.

Projecció cenital

Projecció Robinson

Aquesta anècdota condueix a la reflexió que tot i viure en un món global, moltes vegades només coneixem el nostre punt de vista, la nostra menra de fer.

L’activitat

La publicitat i el cinema són un bon mitjà per mostrar-nos la dicotomia global-local.

A vegades la publicitat d’un mateix producte o esdeveniment és ben different segons el país on va destinat.

Campanya d’Amnistía Internacional en motiu dels Jocs Olímpics de Pequín 2008

Destinat a públic d’Amèrica Llatina

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=X1HuthgzPmI&feature=player_embedded[/youtube]

Destinat a públic de Xina

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wWPPOhbUXPk&feature=player_embedded[/youtube]

En canvi, altres vegades n’hi ha prou amb canviar la camiseta del protagonista

Anunci de Coca-Cola en motiu del Mundial de Futbol  Sudàfrica 2010

Argentina

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cuyZBol4yWw&feature=player_embedded[/youtube]

Xile

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jOwlGV6X_b8&feature=player_embedded[/youtube]

Paraguai

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=h2TeyS8Byoo&feature=player_embedded[/youtube]

El cinema també ens ofereix aquestes semblances i diferències culturals.

Quiero ser como Beckham

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=O847TWQnvlw&feature=related[/youtube]

  • L’activitat proposada va destinada als alumnes de 3r d’ESO.
  • Utilitzarem la publicitat i el cinema per buscar semblances o diferències respecte l’àmbit cultural de cada alumne/a.
  • Es realitzarà en tres sessions.
    • Recerca d’anuncis publicitaris o fragments de pel·lícules d’on puguin treure informació.
    • Recollida i posada en ordre la informació.
    • Creació d’una petita presentació on resumir els resultats de la recerca.
    • Exposició dels resultats.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Activitat: POP ART I LA RELACIÓ DE L’ART, CINEMA I PUBLICITAT

Aquesta activitat es realitzaria en l’assignatura d’Història de l’Art de 2n de Batxillerat, durant el tercer trimestre.

En una primera sessió  es fa una introducció al Pop Art. Aquest estil es caracteritza per utilizar imatges de la cultura popular, mitjans de comunicació, anuncis publicitaris, còmics, el món del cine…  En aquesta primera sessió es farà un repàs dels principals artistes i obres.

Es faran grups no gaire nombrosos i cadascun ha de preparar-se un aspecte d’ aquest estil i obres. S’aprofita aquesta activitat per tal d’apropar els alumnes al món del cinema i la publicitat, que es treballen poc en el temari d’història de l’Art. Durant la segona meitat del segle XX, la presència d’elements cinematogràfics cada vegada és més important en l’art contemporani.

En la segona sessió cada grup presentarà breument  el seu treball

Exemples que es proposen pel treball en grup:

–          Les llaunes de la sopa Campbell. A més d’analitzar la varietat d’obres d’Andy Warhol amb la mateixa temàtica , poden buscar informació dels anuncis que es feien d’aquest producte tant corrent.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=AOLdzQdeg5Y&feature=related[/youtube]

En algun  dels anuncis hi participa també personatges del món del cinema com Lassie.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3qEWM_31ep8&feature=related[/youtube]

–          Les obres de Warhol relacionades amb artistes.  A més de presentar les obres, haurien de buscar informació  sobre els actors i la seva filmografia.

 

–          Capses de Brillo. Andy Warhol. Aquest producte també fou molt anunciat a la televisió.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HFBUWz7yBUI[/youtube]

En un dels anuncis hi apareixia  Allan Sherman, guionista i productor televisiu.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yBIGQooYbIc&feature=results_video&playnext=1&list=PLDB8F760E88AA6B8E[/youtube]

 

–          Just what is it that makes today’s homes so different, so appealin? Richard Hamilton. 1956.  El mateix títol prové d’un article del magazine americà, Ladies’ Home Journal iniciat al 1883.

La influència del Pop Art a la publicitat actual. Es pot fer un recull d’anuncis que estiguin inspirats en el Pop Art.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dz8L95slWCI[/youtube]

 

Publicat dins de General | Comentaris tancats a Activitat: POP ART I LA RELACIÓ DE L’ART, CINEMA I PUBLICITAT

Enterrat viu: Relacions entre literatura, cinema i publicitat

Enterrat viu és una activitat que s’inclou dins la unitat El gènere narratiu del curs de 3r d’ESO. Concretament dins Elements del gènere narratiu: estuctura i subgèneres.

 En primer lloc, s’haurà estudiat el gènere narratiu i els seus elements: punt de vista, estructura, espai, temps, personatges, subgèneres… A continuació, s’exemplificaran els continguts referents a l’estructura i al subgènere estudiats amb el conte Cordero asado de l’antologia Relatos escalofriantes de Roald Dahl que estaran  llegint com a mostra de literatura de suspens o terror.

Seguidament, es pot visualitzar l’episodi d’Alfred Hitchcock Lamb to the Slaughter (1958) i fer una comparació de la pel.lícula amb el conte.

Lamb to Slaughter

Una vegada ja coneixen el tipus d’estructura narrativa i el subgènere del suspens o terror, s’explicarà que aquests elements propis de la literatura i el cinema també es poden trobar als anuncis publicitaris. Per demostrar-ho els alumnes realitzaran l’activitat:  “ Enterrat viu”  .      

 En primer lloc es visualitzarà l’anunci publicitari “Entrar en la droga es enterrarse vivo” (Comunidad de Madrid (2007))

Entrar en la droga es enterrarse vivo

 En referència a l’anunci ,es farà l’anàlisi de:

a) el consumidor potencial

b) l’eslogan,

c) l’estructura (observar si és tripartita o si només trobem el desenllaç)

d) el gènere (de terror)

e) els elements audiovisuals: so, localitzacions, llum… I comprovar si ajuden a crear l’ambient propi del gènere.

A continuació es visualitzarà el fragment de l’obra d’ Alfred Hitchcock , Final escape (1964).

Final escape  

 i es farà una comparació entre  l’anunci publicitari i  el referent cinematogràfic.

Per concloure l’activitat, es visualitzarà el “trailer” de la pel.lícula Buried (2010) de Rodrigo Cortés. 

Buried

i un fragment de l’entrevista al seu director, Rodrigo Cortés, a propòsit de la presentació de la pel.lícula al Festival de San Sebastián del 2010.

Festival de San Sebastián

Entrevista

S’analitzarà el fragment de l’entrevista a on el director diu que s’ha inspirat en Alfred Hitchcock (minut 5). A més,  es buscaran les semblances i diferències entre el “trailer” de Buried, l’anunci publicitari i el desenllaç de Final Escape.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Activitat: Halloween versus castanyada

Aquesta és una activitat pensada per alumnes de CM de primària.

La durada de l’activitat la deixo en mans del docent però probablement cal comptar amb tres sessions com a mínim.

Caldria dur-la a terme durant el primer trimestre del curs, coincidint amb les dates que celebrem la castanyada o el Halloween.

Serà una activitat de caràcter interdisciplinar ja que afectarà els àrees d’EA, llengües, matemàtiques i medi . La coordinació de la unitat didàctica anirà a càrrec d’una persona, i dependrà de la predisposició de la resta de docents d’implicar-se més o menys en l’activitat. De tota manera, com que el contingut de l’activitat és especialment d’Educació Visual i Plàstica o de medi caldrà fer la temporalització en funció del criteri de priorització dels continguts del docent que la dugui a terme.

Aquesta activitat la justifico en tant que els nostres alumnes estan cada vegada més immersos en el fenomen de la globalització.

Dissenyo aquesta activitat no tant plantejant aquest concepte com a quelcom inequívocament negatiu, sino amb la intenció de situar aquesta celebració al nostre entorn com a un fenomen de darrera incorporació.

He comprovat que a les llars dels nostres alumnes cada vegada s’estan adoptant amb més força tradicions d’altres cultures (sobretot anglosaxona) deixant de banda tradicions pròpies de la nostra cultura, és per això que em sembla interessant situar geogràficament i potser històricament aquestes “noves” tradicions que d’alguna manera, imposen els mass media.

D’altra banda, em sembla important fer visible als alumnes que molts dels referents culturals que tenen en l’actualitat, ídols o personatges famosos tenen referents en personatges literaris d’altres èpoques.

Pel que fa a la metodologia, proposo fer servir la deducció en front el traspàs d’informació, la qual cosa enlenteix sempre el procés però que el fa més constructiu.  És per aquest motiu que les sessions que exposo a continuació són susceptibles de ser modificades en funció del discurs que generi el propi grup i els seus interessos.

Sessió 1:

Objectiu: situar la celebració en relació amb les pròpies vivències i entorn.

Descripció:

Iniciaríem la primera sessió veient un anunci que s’emet a la Tv:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hbBOXjW_KZE[/youtube]

La docent plantejaria algunes preguntes per situar (àrea de medi): què és el Halloween? Quan es celebra? Quants alumnes celebren a casa seva el Halloween? Quants la castanyada? Podríem fer una gràfica de barres que deixés constància del seguiment d’una i altra celebració (àrea de matemàtiques).

Hauríem de fer una llista individual d’elements que caracteritzen la festa de Halloween que els atrauen i una altra llista d’elements que els atrauen de la festa de la castanyada. Les posaríem en comú, constatant que hi ha elements que els atrauen a la majoria. Podríem fer dues gràfiques més (àrea de matemàtiques).

Per a la següent sessió els demanaríem que preguntessin als seus familiars (pares, mares, avis, àvies…) quants d’ells celebraven el Halloween quan tenien la seva edat.

Sessió 2:

Objectius: Situar geogràficament els països on originàriament es celebrava la festa de Halloween. Aprendre a llegir les imatges i la informació que ens donen independentment del text i treballar els conceptes de tipologies de personatges i l’emoció de la por.

Descripció:

Recolliríem les dades aportades per les famílies i en faríem una altra gràfica (àrea de matemàtiques) que la compararíem amb la del propi grup, destacant-ne les diferències i fent hipòtesis de quins deuen haver estat els motius dels canvis. Caldria fer visible el fet que és una celebració que fa poc que s’ha anat introduint al nostre país i que és originària de països anglosaxons. Situar-ho geogràficament a un mapa del món (àrea de Medi).

Visualitzarem l’anunci fins al segon 00:02 i analitzarem les imatges que ens ha aportat fins al moment. Com ens situen? Quins elements audiovisuals estan fent servir els publicistes? Quin és el món que ens presenten? Quina emoció ens transmeten?

En aquest moment podríem redactar un text col·lectiu fent una descripció del paisatge que ens han presentat fins el moment (àrea de llengües).

Tornaríem a visualitzar l’anunci però aquesta vegada els demanaríem prèviament que per parelles intentessin parlar sobre els personatges que apareixen a l’anunci i saber si els fan pensar en altres personatges que hagin pogut veure o llegir.

Faríem una llista de les idees que hagin compartit les parelles en relació amb els personatges.

Sessió 3:

Objectiu: relacionar l’anunci publicitari amb els títols de crèdit de la sèria “The Munsters” i veure’n les semblances i diferències, tant per aspectes formals relacionats amb la part audiovisual com amb la utilització dels personatges. Parlar sobre el concepte de família i tipologies de família.

Descripció:

Els explicarem als alumnes que veurem dues sèries dels anys 60’s i situant-los en una recta numèrica comptarem quants anys fa que s’havien fet aquestes sèries (àrea de matemàtiques).

Primer visualitzarem els títols de crèdit de la sèrie “The Munsters”.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UzGnjY4klHc[/youtube]

Els tornem a passar l’anunci de Port Aventura i per parelles n’han de fer una llista de semblances.

En fem el recull i les classifiquem en: semblances de continguts de caràcter audiovisual (color, audios , ús de la tipografia …), semblances pel que fa a continguts argumentals (aparició de personatges, tipus de personatges, tipologies de família, etc.).

Podem parlar de les diferents tipologies de famílies i acabar veient que tot i l’aspecte “estrany” dels personatges són una família tradicional: pare, mare, fill, filla. I fer-los veure que a la majoria d’anuncis publicitaris aquest és el tipus de família que ens presenten.

Sessió 4:

Objectiu: analitzar aspectes audiovisuals i de contingut d’una part del primer episodi de la sèrie “The Munsters”.

Descripció:

Veure aquest fragment posant atenció a la pregunta següent: si en teoria Halloween és la nit del terror, fixem-nos en quines coses de la sèrie ens provoquen por i quines no.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UsL6IqC0Vpo&feature=related[/youtube]

Caldrà conduir el diàleg perquè s’adonin que a la sèrie fan servir efectes d’audio (rialles) per a fer que esdevingui còmica enlloc de terrorífica i fer notar la importància de l’audio en les produccions audiovisuals. Els podem explicar que moltes sèries còmiques tenen rialles “enllaunades” que potencien l’efecte còmic del producte.

Caldrà fer notar alhora la importància del guió: constants acudits. I d’altra banda fer una lectura del que està passant: que allò que per  algú és normal per a un altre és diferent, i a la inversa. Així com parlar del personatge de l’àvia suposadament “normal” que té un paper i un guió ideal per abordar el tema de la hipocresia, la sinceritat, etc.

Sessió 5

Objectiu: que vegin que els personatges que avui dia s’utilitzen estan moltes vegades inspirats en personatges de l’imaginari popular de diferents cultures i antics. En aquest cas de la cultura anglosaxona.

Descripció: Els farem fer un exercici comparatiu d’imatges que ells hagin de relacionar. Els explicarem que quatre dels personatges que apareixen a la sèrie tenen un origen en personatges literaris que, a posteriori, varen ser duts a la pantalla en forma de pel·lícules i que als anys 60’s els varen reprendre per dur a terme aquesta sèrie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Els posarem nom als personatges de les imatges individuals i veurem quina és la resolució del “joc”.

Sessió 6:

Objectius: Veure un capítol de la sèrie “The Munsters” per poder fer una breu descripció de cadascun dels personatges. Veure com uns personatges que havien estat tractats fins al moment des d’un punt de vista del gènere del terror, els converteixen en personatges d’un gènere còmic.

Descripció: visualització de l’episodi per coèixer millor els personatges i construcció d’un text descriptiu en què aparegui la descripció física i la descripció del caràcter de cada personatge.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nV4ijLKXCKY[/youtube]

Tot seguit fer una llista dels adjectius que hem aplicat a cadascun dels personatges per tal de constatar que no són adjectius propis del gènere del terror, sinò del còmic.

Fer una altra llista d’adjectius que sí que serien propis del gènere del terror i pensar quines coses haurien de canviar de la sèrie perquè l’emoció que ens transmetés fos més aviat de por i no tant de riure.

 

PD: Aquesta unitat didàctica podria tenir moltes més aplicacions i podríem aprofundir més en qualsevol de les propostes que he fet. De moment la deixo aquí i apunto la idea de seguir fent comparatives per exemple amb una altra sèrie que es va produir al mateix moment titulada “Els Adams”.

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

CREACIÓ D’UN ANUNCI AMB IMATGES FIXES, SEGONS L’ESTÈTICA D’UN GÈNERE CINEMATOGRÀFIC

Aquesta activitat va dirigida a alumnes de Cicle Superior de Primària. Formarà del projecte de Comunicació gràfica, àudio-visual i plàstica, que realitzem aquest curs a l’escola. Aquesta proposta surt de l’àrea de Plàstica, però és un projecte interdisciplinar que afecta també a Català, Ciutadania…

Activitats prèvies:

1. ELS GÈNERES CINEMATOGRÀFICS

– Fer un llistat de pel·lícules que ja hagin vist i classificar-les segons els gèneres.

– Analitzar fragments d’algunes d’aquestes pel·lícules i fer una comparativa de les seves característiques.

– Recollir algunes de les qualitats més significatives dels gèneres triats. Treball en grups de 4 a 6 alumnes.

2. ESTUDI DELS DIFERENTS PLANS

– Analitzar diferents models de plans en fotografies i vinyetes.

– En parelles, fer-ne un recull d’imatges dels diferents plans. Preparar una exposició amb el material preparat.

3. LA IL·LUMINACIÓ EN ELS RETRATS

– Observar diferents retrats model i fer hipòtesi sobre on deuen estar situats els focus de llum en cada cas.

– Realitzar   retrats amb diferents efectes de la llum. Cada grup, realitzarà fotografies a cada un dels seus membres, jugant amb la situació dels focus per aconseguir diferents efectes.

4. EL DISSENY PUBLICITARI

– Introduir els elements que utilitza la publicitat: logotip, eslògan, imatges, definició o qualitats del producte o missatge ( publicitat institucional)…

– Fer-ne l’estudi de diferents cartells publicitaris. Treball en grup seguint un guió.

– Analitzar algun anunci filmat amb contingut narratiu i estudiar si s’ajusta a algun gènere cinematogràfic.

– Investigar quins són els objectius de la publicitat analitzant uns 5 anuncis de diferents tipus. Treball en grup.

– Introducció d’alguns conceptes tècnics del treball publicitari: target, planner, realització tècnica…

CREACIÓ D’UN ANUNCI AMB FOTOS FIXES…

1. Cada grup format per 4 alumnes, tria un producte o un missatge i fa l’estudi de tots els elements a tenir present, per realitzar el seu anunci, amb l’ajuda d’un guió.

2. En funció dels resultats, escull un gènere cinematogràfic que pugui resultar atractiu al sector de població a qui va dirigit.

3. El grup elabora un guió cinematogràfic per 3, 4 o 5 fotogrames. Les imatges seran fotografies realitzades per ells. La majoria hauran de ser retrats o primers plans del producte.

4. Per realitzar el guió i les fotografies, hauran d’estudiar quin tipus de plans hauran de fer servir, així com la il·luminació per tal d’aconseguir els efectes que requereix el gènere triat.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Activitat: DE COM LA PUBLICITAT S’APROFITA DEL CINEMA PER VENDRE EMOCIONS

Un dels principals recursos de la publicitat és presentar al consumidor moments de felicitat, representats per persones que aparenten tenir una vida ideal que els consumidors desitgen imitar.
Es busca la identificació amb els personatges tot provocant la necessitat de comprar el producte que permetrà aconseguir aquests moments feliços.
La publicitat ha escollit icones del cinema per familiaritzar una marca amb un estil de vida.
 
Evasió, llibertat, aventura, trencar estereotips, són alguns dels conceptes que aniran lligats als següents productes que s’anuncien.

 
 

Anunci de Levi’s

The swimmer, Frank Perry, 1968

Anunci Lotto

Easy rider, Dennis Hopper, 1969

Anunci Calvin Klein

Adam at 6 a. m., Robert Scheerer, 1970

http://www.youtube.com/watch?v=zpfe_xJHAlA&feature=BFa&list=FLUey8x8aEZEzMw0_5IlpR4g&lf=plpp_video

Anunci Marlboro

The magnificent seven, John Sturges, 1960
Activitats

Anàlisi de la relació entre els anuncis televisius i les pel•lícules proposades.

– Amb quins sentiments, emocions creus que s’identifiquen aquestes marques ?
– Quin és el principal motiu que mou els personatges d’aquests sis exemples?
– Quin model d’home s’ha buscat i per què ?
– S’identifica la marca amb un estil de vida?
– Quins valors volen transmetre aquests anuncis ?

– Quines imatges utilitzen els anuncis televisius per expressar el missatge desitjat ?

– Quins són els elements que els anuncis televisius han copiat del cinema : Feu un
anàlisi d’aquests elements:

Tipus de plans.
Persones i objectes que hi apareixen.
Eslògan.
Paraules que acompanyen les imatges.
Tipus de música (original, versió d’un tema conegut) .

– Quins recursos visuals s’utilitzen per persuadir al consumidor ?

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Activitat:JOANA D’ARC

Aquesta activitat s’inclou dins el tema La ciutat medieval, que treballo amb els alumnes de 2n d’ ESO  durant aquest primer trimestre.

Un dels apartats del tema és la consolidació del poder reial. Aquí treballo les guerres entre les monarquies europees, concretament em centro en el conflicte més greu que es va produir: La Guerra dels Cent Anys.

A) 1.Veurem unes escenes de la pel.lícula Joana  d’ Arc (1948) dirigida per VictorFleming i protagonitzada per Ingrid Bergman.  (doc. 1 Escenes)

2. Veurem  una imatge de publicitat,  també de l’any 1948,  on s’enuncien  bons d’ estalvi  ( Saving Bonds )  protagonitzat per   Ingrid Bergman utilitzant el personatge de Joana d’ Arc.  (doc. 2 Imatge)

Proposta didàctica:

-Abans de veure les escenes i la imatge els alumnes buscaran informació sobre el personatge històric , Joana d’Arc, i a continuació buscaran informació sobre l’actriu Ingrid Bergman.

-Veurem les escenes  i la imatge. Farem activitats encaminades a treballar un dels aspectes importants que mostra la pel.lícula i la imatge. Joana és capaç de portar la iniciativa reunint un exèrcit contra els anglesos.  Joana d’arc és una dona de gran personalitat, una dona excepcional i especial que fa coses reservades als homes. És interessant veure com s’agafa aquest model de dona per fer un anunci de bons d’estalvi. A través del seu eslògan (Sometimes women have to carry the banners) i la fotografia, s’entén que les dones també poden portar la iniciativa (també en l’adquisició de bons d’estalvi).

Activitats:

  1. Descripció psicològica i física de la protagonista. A partir de l’escena de la guerra de la pel.lícula i la imatge.
  2. Per què creus que van triar aquesta imatge per fer l’anunci ?

A partir de les escenes  de la pel.lícula  ens fixarem amb :

-La guerra (Batalla encapçalada per Joana d’ Arc contra els anglesos) A partir d’aquesta escena es poden treballar aspectes relacionats amb la guerra medieval, armes, misèria…

-L’ Església (Inici del judici) A partir d’aquesta escena es  poden treballar aspectes com l’actuació de l’Església, el judici que determina si Joana està equivocada o no…

B) Si es volen treballar altres aspectes del tema, es pot optar per passar una altra versió de la pel.lícula, concretament, Joana d’ Arc (1999) dirigida per Luc Besson i protagonitzada per Milla Jojovich  (doc. 3 Tràiler) Es pot aprofitar també per explicar que s’han fet moltes versions  d’aquesta pel.lícula. Joana d’ Arc és un dels personatges històrics que més s’ha vist al cinema.

A part dels temes de la guerra i l’ Església comentats anteriorment,  a través del visionat de tota la pel.lícula, es podem treballar altres aspectes de la Guerra dels Cent Anys.

-El poder reial : la  debilitat del poder reial a l’època, Carles VII és un rei sense autoritat…

– La bruixeria , superstició i heretgia : les visions que té Joana utilitzades com excusa per condemnar-la, la barreja de pietat i de màgia, càstigs de l’Església…

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Activitat: EL CINEMA I LA PUBLICITAT

L’activitat que proposo va adreçada a alumnes de 4t d’ESO i combina una part escrita i una part oral que és la que comptarà més. Cada curs dedico unes sessions a una activitat oral per grups. Enguany he pensat un tipus de treball que combini el cinema i la publicitat. A 3r d’ESO es treballa la publicitat i a 4t hi ha un tema amb un apartat que fa referència als treballs escrits i a l’exposició oral i un altre tema que tracta sobre el cinema, concretament, el cinema com a art i tècniques cinematogràfiques.

He pensat estructurar l’activitat  de la manera següent:

1ª sessió: repassarem diferents aspectes de la publicitat que ells ja han vist el curs anterior. Explicaré i treballarem els dos apartats del llibre de 4t que hem d’utilitzar per fer el treball.

2ª sessió: explicaré el treball que han de preparar en grup i comentaré i passaré dos anuncis: el de “Chanel 5” i el de “Stella Artois”. Començaran a preparar el treball a classe i marcarem els dies per fer les exposicions orals que estaran repartides durant el 3r trimestre (part final d’una sessió).

El treball consistirà en el següent:

1- Els grups han de ser de 3 o 4 persones (màx.)

2- Cada grup ha de buscar 3 anuncis en els quals hi hagi alguna referència al cinema ( que hi surti un actor o una actriu, un argument semblant a alguna pel.lícula coneguda ,un anunci que sigui com una  petita pel.lícula o un aspecte molt concret referit a la pel.lícula..)

3- Han d’analitzar cada anunci seguint el següent esquema:

a- Explicar detalladament la relació de l’anunci amb el cinema.

b- Analitzar els colors utilitzats, la il.luminació, els plans..

c- Analitzar l’actitud de les persones que surten a l’anunci (mirada, gestos…)

d- Si és com una breu història, explicar el plantejament, el nus i el desenllaç

e- Analitzar la música

f- Analitzar l’eslògan

g- Creus que el que vol transmetre l’anunci ha arribat als consumidors? Per què?

h- Què és el que t’ha cridat més l’atenció ? Per què?

i- Faries algun canvi a l’anunci o hi afegiries alguna cosa més?

Primer, cada grup m’ha de dir quins anuncis vol treballar i abans de fer l’exposició oral han d’entregar un guió escrit  amb les respostes dels diferents apartats que han de treballar.

Ells han de tenir en compte que quan exposin el treball no es pot llegir. Poden portar un esquema o un guió, però han d’explicar i exposar els continguts.

L’avaluació de l’activitat serà la següent:

a-     Part escrita: 20%

b-     Part oral: 80%

Tots els membres del grup han de treballar les dues parts de l’activitat.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Activitat: TÍTOLS DE CRÈDIT: DISSENY GRÀFIC

Els títols de crèdit s’han convertit en un gènere cinematogràfic particular, son com petites obres mestres que condensen en poc temps la introducció a la pel.licula mitjançant un ús creatiu de la imatge i la tipografia fixa o en moviment juntament amb la banda sonora que intenta crear un clima de predisposició a la trama narrativa i tota la informació de tots els professionals que participen en el film.
L’activitat proposada es dirigeix als alumnes de 4t de ESO que fan una optativa que es diu Crea art i intenta mitjançant la relació tipogràfica i disseny gràfic de la publicitat i el cinema veure com els títols de crèdit d’algunes pel·lícules s’han convertit com a imatges corporatives del producte.
Primerament es passa un recull històric dels títols de crèdit en el cinema
http://www.titulosdecredito.org/Material/Pelis/more/Stromboli_01.mov
[flv]http://www.titulosdecredito.org/Material/Pelis/more/Stromboli_01.mov[/flv]
http://www.titulosdecredito.org/Material/Pelis/more/Stromboli_02.mov
[flv]http://www.titulosdecredito.org/Material/Pelis/more/Stromboli_02.mov[/flv]

– Desprès es visiona els títols de crèdit de la pel.licula Stars Wars (1977)del director Georges Lucas fets pel dissenyador Dan Perri i el anunci del Volkswagen passat del 2007 on al final s’utilitza el mateix disseny gràfic de la pel·lícula per descriure les característiques del cotxe , cal remarcar també el eslògan del producte ”Con todo lo que un hijo imagina y lo que un padre desea”.

http://www.titulosdecredito.org/Material/Pelis/Star_Wars.mov[
[flv]http://www.titulosdecredito.org/Material/Pelis/Star_Wars.mov[/flv]
http://youtu.be/kVj3e5h4o04

– Es continua visionant els títols de crèdit del que va ser un autèntic revolucionari del disseny gràfic parlo de Saul Bass en el “El hombre del brazo de oro” del director Otto Preminger 1955 .Saul Bass revoluciona els títols de crèdit els hi dona una dimensió artística i creativa que fins el moment no tenien.
La força de Bass radica en la capacitat de trobar el detall que resumeix la pel·lícula, és una tendència molt gràfica amb una dominància de les línies.
La seqüencia comença amb unes simples barres blanques, que es mouen per la pantalla, introduint els noms dels actors, juntament amb una coreografia sincronitzada per la banda sonora de jazz de Elmer Berstein, al final aquestes barres blanques es transformen en una icona visual que representa el film un braç negre, simple, però amb una gran poder visual, construït mitjançant línies trencades basant se en la metàfora visual que reflexa la addicció a l’heroïna i la personalitat turmentosa del protagonista .
Saul Bass va col.laborar estretament amb el director de cine Alfred Hitchcok i li va encarregar diferents títols de crèdit , una altre que es pot visionar es el de la pel·licula “Vértigo”. Bass utilitza diverses espirals en moviments circulars per donar a entendre el mal de altura que pateix el protagonista James Stewart , la sensació de vertigen i el caràcter oníric del film. La seqüencia comença amb un pla detall de la part inferior esquerra del rostre de la protagonista un rostre que no podem reconèixer creant així un ambient de misteri en torn a la figura femenina, accentuat per una il·luminació dèbil. La tipografia escollida per Bass es una Clarendon, una lletra amb remats quadrats en majúscules i buida , es a dir que deixa veure les imatges del fons. La musica de Bernard Hermann es l’escollida per crear un ambient intrigant, que dona joc al engany, aparença i falsa realitat.
També es pot visionar els títols de crèdit de La pel.licula “Psicosis “ del mateix Hitchcock(1960) on torna utilitzar formes lineals blanques sobre fons negre que travessen de manera accelerada la pantalla horitzontal i verticalment introduint els noms dels protagonistes . La fragmentació d’algun text reflexa el caràcter psicòtic de Norman Bates el personatge que fa Anthony Perkins.
http://www.titulosdecredito.org/Material/Pelis/El_hombre_del_brazo.mov
[flv]http://www.titulosdecredito.org/Material/Pelis/El_hombre_del_brazo.mov[/flv]
http://www.titulosdecredito.org/Material/Pelis/Vertigo.mov
[flv]http://www.titulosdecredito.org/Material/Pelis/Vertigo.mov[/flv]
http://www.titulosdecredito.org/Material/Pelis/Psicosis.mov
[flv]http://www.titulosdecredito.org/Material/Pelis/Psicosis.mov[/flv]

– Després de visionar els títols de crèdit es passa un anunci de Freixenet del 2007, fet per Martin Scorsese , on tot el spot es un homenatge al director de cinema Alfred Hitchcock. Les lletres en diagonal , els desplaçaments de la càmera són pràcticament iguals al de la pel.licula “Con la muerte en los talones” de 1958. La fusió de les línies dels títols amb el violí , primer i després amb el edifici evoca també als títols de crèdit dissenyats per Saul Bass. Hi han moltes similituds amb el cinema de HItchcock, la protagonista rossa, (Grace Kelly, Tippy Hedren, Doris Day..) el personatge que queda penjat al buit (” Vertigo “), l’home que queda enlluernat pel flash (“La ventana indiscreta “) el petó dels protagonistes que no es veu ja que la càmera fa una panoràmica horitzontal per enfocar un altre cosa ,la ampolla de cava, i finalment els ocells que es van posant a les finestres del edifici( “Los pajaros”). El anunci està associant el cava amb el cinema clàssic , amb el cinema elegant i clàssic i això es el que vol remarcar.

La utilització del ordinador amb les seves possibilitats creatives obra el camp en la experimentació formal a nivell audiovisual en els anys 90.L’actualitat ve marcada per un altre dissenyador que va sorprendre amb els títols de crèdit de Seven (1997 )dirigida per David Fincher es tracta de Kyle Cooper .
– Es proposa visionar dos títols de crèdit d’aquest dissenyador el de Seven i els de “ La isla del Dr Moreau “de John Frankenheimer (1996) i seguidament visionar un anunci fet pel mateix Kyle Cooper del Ford Equalizer ,obrint un debat sobre la utilització de la tipografia en els tres casos , una tipografia grunge que te un efecte inquietant , nerviós i electrificant i que en el cas de l ‘anunci publicitari s’utilitza com si fos un actor més del anunci . Així es posa en rellevància la utilització de la tipografia, ja sigui en el cinema com a la publicitat.
http://www.titulosdecredito.org/Material/Pelis/Seven.mov[
[flv]http://www.titulosdecredito.org/Material/Pelis/Seven.mov[/flv]
http://www.titulosdecredito.org/Material/Pelis/La_isla_del_Dr_Moreau.mov[
[flv]http://www.titulosdecredito.org/Material/Pelis/La_isla_del_Dr_Moreau.mov[/flv]


[flv]http://media.prologuefilms.com/movies/ford_equalizer.mp4[/flv]

Un altre exemple on la tipografia guanya espai a la imatge és en el cartell de ” Mujeres al borde de un ataque de nervios ” de Pedro Almodovar ,a nivell d’exemple he triat el cartell i els títols de crèdit de la pel.licula “La mala educacion” (2004) tots dos del dissenyador gràfic Juan Gatti


http://www.titulosdecredito.org/Material/Pelis/La_Mala_Educacion.mov
[flv]http://www.titulosdecredito.org/Material/Pelis/La_Mala_Educacion.mov[/flv]

– Finalment i recuperant el visionat del principi es proposa fer un cartell de la pel·lícula Stars Wars , utilitzant els recursos gràfics del pare del disseny gràfic en els títols de crèdit Saul Bass. La seva forma de treballar es senzilla tècnicament, però complexa semànticament, construeix formes orgàniques simples mitjançant retalls abruptes de cartolina o traçades amb el pinzell, aquestes formes transmetent una gran energia visual ja que estan dibuixades amb total llibertat sense estar sotmeses a la rigidesa de la geometria, utilitza una tipografia dibuixada manualment que a vegades combina amb lletres de impremta.
Bass utilitza mitjans que ens recorda a la Retòrica: “ La ambigüitat i la metàfora solen ser centrals en el meu treball, i per cert en el treball de la majoria dels cineastes i dissenyadors que admiro” (Saul Bas). Utilitza aquestes estratègies retòriques perquè considera que l’estil indirecte es a la vegada pràctic i estètic: “Les coses que son lo que aparenten compleixen la seva funció , aviat es tornen tedioses. Lo ambigu es intrínsecament més interessant, més desafiant, més inclusiu, més misteriós i més potent. Obliga a tornar a examinar, agrega tensió, atorga vida; i degut a que hi ha més que descobrir, te major longevitat”(Saul Bass)
Recull de l’obra de Saul Bass

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Activitat: ICONOGRAFIA CINEMATOGRÀFICA EN EL DISSENY ACTUAL

Aquesta activitat té com a finalitat sensibilitzar els alumnes sobre la transcendència de la història del cinema i la seva influència en el disseny comercial actual. A més a més, vol inculcar l’interès per l’estudi del orígens del cinema i el moviments artístics en la Europa d’entre guerres. Concretament, vol que l’alumne relacioni el EXPRESSIONISME ALEMANY de Fritz Lang amb els moviments pictòrics europeus i l’inici del Nazisme.En primer lloc, projectaria com activitat motivadora el videoclip de QUEEN ” Radio Gaga”

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=m4MNTBYhLlY

El segon pas seria un anàlisi dels aspectes històrics i filosòfics presents al film de F. Lang.

En tercer lloc, parlaria, i també com activitat motivadora, de l’impacte del videoclip de Queen en artistes tant populars con Lady Gaga que agafa el seu nom de Queen

Per finalitzar,enllaçaria el tema amb el món de la publicitat. J.P. Gaultier rendeix homenatge a la Història del cinema amb el seu perfum “Madamme Clàssic” on la EVA de Metròpolis es transforma en un tors amb el famós corsé metàl·lic que també ha seduït a Madonna.

Perfum “Madamme Clàssic de J.P. Gaultier

Corsé metal.lic de Madonna

Publicat dins de General | Deixa un comentari

QUAN LA TV I EL CINEMA PARLEN DE LA PUBLICITAT.

Matèries: Educació per a la ciutadania (3r ESO). Història contemporània (1r de batxillerat). Treball de recerca (1r-2n de  batxillerat).

Justificació: Inserit en l’anàlisi crítica del model capitalista-consumista de producció i ús de béns que apareix amb la Revolució industrial i s’expandeix amb molta força després de la II Guerra mundial.

El model capitalista-consumista té la necessitat de generar, per a crear “creixement econòmic”, més i més demanda. La publicitat és una “eina”, necessària, per a fomentar el consumisme.

Avui dia no tenim una bona alternativa, viable, al model capitalista consumista ni sabem quin paper hi hauria de jugar, en un nou model de producció i consum, la publicitat.

Som conscients que els model capitalista-consumista produeix béns “programats” per a durar poc (obsolescència programada, que afecta les característiques físiques dels béns) i que ens “influeix”, a través de la publicitat, per a percebre que els béns que consumim passen de moda (obsolescència programada) però malgrat tot res no canvia. No canviem res. Sabem però no canviem.

Font (29-11-2011): Historia de las cosas, en castellà: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ykfp1WvVqAY[/youtube]

La publicitat ha aconseguit dues coses:

a)      Els seus objectius econòmicocomercials.

b)      Formar part, com ocupació laboral, de les imatges col·lectives de la modernitat.

La publicitat per a protegir-se de totes les crítiques que pot rebre -exposada com està per ser una imatge de la modernitat- ha sabut fer dues coses:

a)      Autodonar-se en el cinema i la TV que són precisament dos dels seus principals vehicles on mostrar els seus “treballs professionals” concrets, una imatge de treball: creatiu, valuós, d’èxit, amb “sex appel”, modern, jove, etc. La quantitat de sèries de TV o films on tota la trama o algun dels personatges està vinculada amb la publicitat  és enorme. A això cal afegir-hi el subgènere dels programes que parlen de publicitat: metodologia de treballa, història, evolució de les concepcions publicitàries, etc.

b)      La publicitat ha sabut, “digerir”, “integrar” i parodiar les crítiques més ferotges que se li poden fer. Per un cantó ha optat, molt sovint, per una paròdia que “curiosament” esmorteeix les crítiques. I per un altre cantó, en dosis homeopàtiques, ha optat per un realisme objectiu i/o pel documental crític… que s’ha distribuït, també, usant la publicitat, pels canals clàssics: cinema i TV.

Objectius: Anàlisi de la imatge que el cinema i la TV donen de la publicitat. Desenvolupament de l’esperit crític.

Metodologia: Visionat de fragments de films o de sèries televisives i anàlisi posterior. Atenció en detectar com tracten, si ho fan, els productes un cop comprats o consumits, un aspecte que no acostuma a sortir en la publicitat, la qual juga amb emocions i impulsos.

Hi surt alguna referència a l’obsolescència programada i a l’obsolescència percebuda? Com es valoren.

Material fílmic:

Font (29-11-2011): http://www.adweek.com/adfreak/25-best-advertising-movies-ever-made-132318, d’una pàgina americana: ADWEEK. Les 25 millors pel·lícules, totes de llengua anglesa, que han tractat sobre la publicitat. Hi ha poca crítica.

A http://www.filmin.es/blog/los-25-mejores-films-sobre-publicidad-de-la-historia-del-cine (29-11-2011) hi ha, en castellà, informació sobre la mateixa selecció.

Font (29-11-2011): http://www.youtube.com/watch?v=eLlMnMR7iHY&feature=related, film “99 francos”, tràiler en castellà. Fragment en francès [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=B94MMwy0MVw&feature=related[/youtube].

Font (29-11-2011): [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hiSqroGvQMw[/youtube], Thirtysomething Clip, “Treinta y tantos”, sèrie on els protagonistes treballen en el món de la publicitat.

Font (29-11-2011): http://www.youtube.com/watch?v=7L2fsubA2-c, Lisa Simpson, “The Simpsons” critica, crítica integrada, Apple. En anglès. Un altre fragment del mateix capítol en castellà (mala qualitat). [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CetUaqFZ7DA[/youtube] (29-11-2011).

Font (29-11-2011): http://www.tv3.cat/videos/3320670/Es-tan-facil-connectar, programa “La rentadora” de TVC sobre publicitat.

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Activitat: ESTEREOTIPS AL CINEMA I A LA PUBLICITAT

Document i enllaços

http://issuu.com/lbartron/docs/estereotip?mode=window&backgroundColor=%23222222

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Referències cinematogràfiques en la publicitat

Autora: Assumpta Planas

Un dels aspectes que he trobat més interessants del curs és el fet de comprovar com la publicitat utilitza el cinema per a conseguir amb poc espai o poc temps transmetre un munt d’informació. Les al.lusions a pel.lícules poden resultar especialment efectives per vàries raons. L’audiència de certes pel.lícules és gran i el públic les pot veure a través de diferents canals de difusió (sales cinematogràfiques,vídeo, televisió…). A més a més l’anunci pot aprofitar tota la publicitat que es faci del cinema, mitjantçant campanyes publicitàries i referències a premsa i naturalment, tots els comentaris i opinions que es generin.En molts casos,fins i tot, l’audiència de les pel.lícules coincidirà en bona part amb la dels destinataris de l’anunci.

Així doncs,es crea un important fons de coneixement de referències que arriba a ser compartit per moltes persones. Creant-se com una mena de catàleg visual imaginari de l’espectador.

La influència o ús del cinema en l’elaboració d’espots promocionals es dóna en molts àmbits. Un d’els que n’ha fet més ús és el sector de l’automòbil. Un bon exemple és aquell espot on surt Steve McQueen conduïnt un Ford Puma pels carrers de Los Angeles. És una referència directa a la pel. pel·lícula  Bullitt (1968). Més endavant, la mateixa marca va treure un altre spot en que tornava a ressucitar l’actor per fer-lo còrrer amb un Ford Mustang per un circuit que havia fet un agricultor en mig d’un camp de blat de moro.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=e92CeDZLuc4&feature=player_embedded[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UZzXHq7gKN8&feature=player_embedded[/youtube]

Moltes marques deportives també utilitzen alguns gèneres cinematogràfics per a vendre el seu producte, tot potenciant uns valors o qualitats pròpies del gènere. És el cas, per exemple, de la marca Nike amb el que podríem anomenar gènere èpic. En un d’aquests spots apareixen futbolistes mundialment coneguts jugant un partit, o millor dit lluitant contra el mal, representat pel dimoni mateix. L’indret on transcòrrer l’acció no és ni més ni menys que el Colisseum de Roma, lloc on es desenvolupa part de la pel.lículaGladiator. En l’altre estant jugant en una mena de presò, però es manté el to d’espectacle de circ romà, on la violència i la força en són els protagonistes.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=caVmerOHlCE&feature=player_embedded[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1EPO5WUgd4M&feature=player_embedded[/youtube]

Un altre cas clar,amb el cinema d’acció com a referent, és l’anunci de la mateixa marca que emula la pel.lícula de Missión impossible on els futbolistes fan el mateix que feien els lladres però utilitzant la pilota com a eina.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VeRvpa-SB9Y&feature=player_embedded[/youtube]

També ens trobem amb anuncis que són com petites pel.lícules. És el cas de Rendezvousun anunci fet per Guy Ritchie (Director de la pel.lícula de Sherlock Holmes). La referència a pel.lícules d’espies com la saga de James Bond és prou clara. Jude Law, el protagonista, i una noia rossa juguen al gat i la rata per París, en un ambient retro,fosc i molt luxós, per acabar trobant-se davant de la tour Eiffel.L’escena final és formalment ben simètrica i estèticament molt cuidada.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=b8JsSkPOzrs&feature=player_embedded[/youtube]

No cal dir que molts altres cineastes han treballat en el món de la publicitat: des de Scorsese (que havia treballat molt amb Chanel), passant per Ridley Scot, Wim Wenders o la catalana Isabel Cuixet (amb anuncis tant coneguts com el d’aquest estiu de cervesa Damm).

Actualment estan passant un anunci a la televisió curiós: l’anunci de Gas Natural. És una clara referència a la pel.lícula El sexto sentido, en què el nen,enlloc de veure morts, veu” técnicos”, que, lógicament, no fan por sinó que fan la vida més fàcil i còmode.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NiDXs3RDPiM&feature=player_embedded[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Vm-8TDvHiJ4&feature=player_embedded[/youtube]

Un altre anunci que s’inspira en el cinema de terror i en concret amb la pel·lícula El exorcista és l’anunci de les aspiradores Dirt, que comença amb un aire d’intriga i acaba per fer-nos escaltar de riure.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aGb8pMIeY6w&feature=player_embedded[/youtube]

Hi ha clàssics, com Hitchcock, als que la publicitat sempre recorre. Aquí tenim l’exemple d’un anunci de tonyina, que utilitza la pel.lícula de Los pájaros d’una manera prou aconseguida. Una tranquil.la escena de pícnic es converteix en un mal son. Amb un ús del so que serveix per a que l’espectador recordi el nom de la marca alhora que es reforça la tensió.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YbDNJoTMdhA&feature=player_embedded[/youtube]

La referència a Hitchcock la tornem a trobar, d’una manera més subtil a l’anunci del mini de BMW.

És precisament a partir d’aquest cartell publicitari d’on arrenca la meva proposta didàctica.

Constiria en utilitzar el cinema per anunciar un producte determinat. Però en comptes de fer un spot, on apareguéssin referències cinematogràfiques( treball que deixaríem pels professionals) es tractaria d’elaborar un cartell publicitari per a vendre un producte a partir d’un cartell ja existent que anunciï una  pel·lícula.

Activitat 1: (Pensada per fer en grups reduïts)

  • Triar un dels spots publicitaris que hem vist.

  • Comentar a quin gènere cinematogràfic han recorregut tot dient quins són els elements que l’identifiquen. (Personatges, context, història i ambientació).

  • Comentar els tipus de plans que apareixen i perquè.

  • Esbrinar quins moviments fa la càmara en el moment de filmar cada escena. (Travelling, panoràmica, zoom òptic…etc)

  • Comentar el tipus de muntatge.(Si és més fragmentat, amb successius talls o més continu, racord).

  • Valorar la importància del so. Si utilitzen la mateixa música que a la pel.lícula o no. Si emprent sons o sorolls o una música especialment pensada pel spot).

     

Activitat 2:

Primer faríem un visionat dels cartells de pel.lícules més coneguts. Des dels anys vint fins a l’actualitat. (Aquí en tenim alguns).

També hauríem comprovat que les tipologies de cartells, segons la composició i els colors emprats es repeteixen moltíssim. Sobretot si tenim en compte el cinema comercial.

Que segons el país aquests cartells a vegades varien una mica, tenint en compte les diferents cultures i maneres d’interpretar les imatges. Ho veiem, per exemple, en el cas dels cartells per a la pel.lícula que hem citat abans: Bullitt.

En alguns casos el concepte del cartell canvia radicalment. És el cas del cartell per la  pel·lícula Amèlie: el cartell europeu l’ocupa integrament el retrat de la protagonista, mentre que el japonès consisteix en un fons vermell amb el llit i ella al damunt,deixant una bona part buida.

A partir d’aquesta informació haurien de respondre, individualment, unes preguntes:

-Comentar com han evolucionat els cartells de pel.lícules al llarg del temps. ( Retrat dels personatges, utilització del color, de la llum , evolució de la composició i de la tipografia de les lletres).

-Esbrinar si la repetició de colors, composició i actitud dels personatges dels cartells actuals coincideixen amb unes classificació per gèneres o no. Intentar fer aquesta classificació.

-Pensar en el fet de que els cartells per a una mateixa pel.lícula varien segons el país i reflexionar entorn a la diversitat cultural.

(Finalment ho posaríem tot en comú, per tal d’exposar les diferents opinions i punts de vista).

Activitat 3:

Proposta per a fer un treball de disseny gràfic: disseny d’un cartell que anunciï un producte a partir d’un cartell d’una pel.lícula ja existent.

-Estudi del producte que es vol vendre. Àmbit,qualitats i característiques.

-Investigació sobre els consumidors potencials (target).

-Concreció del missatge que es vol donar.

-Recerca de pel.lícules i els respectius cartells que poden ajudar-nos a transmetre uns valors o a reforçar unes qualitats del producte. (Pot ser per semblança o per antítesis segons el to de l’anunci, si és més seriós o irònic).

-Crear, mitjantçant un fotomuntatge (que es pot fer amb la tècnica o programa informàtic que a cadascú li vagi millor) el nou cartell. La imatge serà fruit d’haver escollit una part de l’existent en el cartell de la pel.lícula, o d’haver-la modificat,segons ens convingui.

-Pensar en un bon eslògan que doni sentit a l’anunci, ja que aquest serà el principal responsable del canvi de significat del cartel original. Dissenyar una tipografia que estigui en sintonia amb el tipus de producte i tipus de cartell, ja que poden triar un cartell antic o actual.

(Aquesta activitat,logicament seria individual i pautada segons el tipus d’alumnat).

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Activitat: PERSONATGES I PRODUCTES

Autor: Lluís Illas

Personatges i productes

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Personatges i productes

Autor: Lluís Illas

Personatges al cinema i a la publicitat

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Anuncis amb nens

 

http://www.youtube.com/watch?v=87E_gLQ_2HA&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=haxdcuU8uGc

http://www.youtube.com/watch?v=D1wuvD4IWKs&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=q8jW3R8hjlQ&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=SJL15n5P9BU&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=8VGOvProrpU&feature=related

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Personatges i productes

Autor: Lluís Illas

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari