CREACIÓ D’UN ANUNCI AMB IMATGES FIXES, SEGONS L’ESTÈTICA D’UN GÈNERE CINEMATOGRÀFIC

Aquesta activitat va dirigida a alumnes de Cicle Superior de Primària. Formarà del projecte de Comunicació gràfica, àudio-visual i plàstica, que realitzem aquest curs a l’escola. Aquesta proposta surt de l’àrea de Plàstica, però és un projecte interdisciplinar que afecta també a Català, Ciutadania…

Activitats prèvies:

1. ELS GÈNERES CINEMATOGRÀFICS

– Fer un llistat de pel·lícules que ja hagin vist i classificar-les segons els gèneres.

– Analitzar fragments d’algunes d’aquestes pel·lícules i fer una comparativa de les seves característiques.

– Recollir algunes de les qualitats més significatives dels gèneres triats. Treball en grups de 4 a 6 alumnes.

2. ESTUDI DELS DIFERENTS PLANS

– Analitzar diferents models de plans en fotografies i vinyetes.

– En parelles, fer-ne un recull d’imatges dels diferents plans. Preparar una exposició amb el material preparat.

3. LA IL·LUMINACIÓ EN ELS RETRATS

– Observar diferents retrats model i fer hipòtesi sobre on deuen estar situats els focus de llum en cada cas.

– Realitzar   retrats amb diferents efectes de la llum. Cada grup, realitzarà fotografies a cada un dels seus membres, jugant amb la situació dels focus per aconseguir diferents efectes.

4. EL DISSENY PUBLICITARI

– Introduir els elements que utilitza la publicitat: logotip, eslògan, imatges, definició o qualitats del producte o missatge ( publicitat institucional)…

– Fer-ne l’estudi de diferents cartells publicitaris. Treball en grup seguint un guió.

– Analitzar algun anunci filmat amb contingut narratiu i estudiar si s’ajusta a algun gènere cinematogràfic.

– Investigar quins són els objectius de la publicitat analitzant uns 5 anuncis de diferents tipus. Treball en grup.

– Introducció d’alguns conceptes tècnics del treball publicitari: target, planner, realització tècnica…

CREACIÓ D’UN ANUNCI AMB FOTOS FIXES…

1. Cada grup format per 4 alumnes, tria un producte o un missatge i fa l’estudi de tots els elements a tenir present, per realitzar el seu anunci, amb l’ajuda d’un guió.

2. En funció dels resultats, escull un gènere cinematogràfic que pugui resultar atractiu al sector de població a qui va dirigit.

3. El grup elabora un guió cinematogràfic per 3, 4 o 5 fotogrames. Les imatges seran fotografies realitzades per ells. La majoria hauran de ser retrats o primers plans del producte.

4. Per realitzar el guió i les fotografies, hauran d’estudiar quin tipus de plans hauran de fer servir, així com la il·luminació per tal d’aconseguir els efectes que requereix el gènere triat.

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *