Activitat: ICONOGRAFIA CINEMATOGRÀFICA EN EL DISSENY ACTUAL

Aquesta activitat té com a finalitat sensibilitzar els alumnes sobre la transcendència de la història del cinema i la seva influència en el disseny comercial actual. A més a més, vol inculcar l’interès per l’estudi del orígens del cinema i el moviments artístics en la Europa d’entre guerres. Concretament, vol que l’alumne relacioni el EXPRESSIONISME ALEMANY de Fritz Lang amb els moviments pictòrics europeus i l’inici del Nazisme.En primer lloc, projectaria com activitat motivadora el videoclip de QUEEN ” Radio Gaga”

El segon pas seria un anàlisi dels aspectes històrics i filosòfics presents al film de F. Lang.

En tercer lloc, parlaria, i també com activitat motivadora, de l’impacte del videoclip de Queen en artistes tant populars con Lady Gaga que agafa el seu nom de Queen

Per finalitzar,enllaçaria el tema amb el món de la publicitat. J.P. Gaultier rendeix homenatge a la Història del cinema amb el seu perfum “Madamme Clàssic” on la EVA de Metròpolis es transforma en un tors amb el famós corsé metàl·lic que també ha seduït a Madonna.

Perfum “Madamme Clàssic de J.P. Gaultier

Corsé metal.lic de Madonna